Od teatru moralności do teatralności nauki. Recenzja książki Waldemara Rapiora (2024), Moralność milcząca. Odsłanianie interakcyjnych mechanizmów moralności poprzez post-teatr, Kraków: Wydawnictwo Universitas
DOI:
https://doi.org/10.18778/1733-8069.21.3.06Pobrania
Bibliografia
Bishop Claire (2012), Artificial Hells. Participatory Art and the Politics of Spectatorship, London–New York: Verso.
Google Scholar
Denzin Norman K. (2003), Performance Ethnography. Critical Pedagogy and the Politics of Culture, Thousand Oaks: Sage Publications.
Google Scholar
Dobrowolski Piotr, Drozdowski Rafał, Jacyno Małgorzata, Jelewska Agnieszka, Molenda Adriana, Niedziejko Julia, Pańczak Joanna, Rapior Waldemar, Wasilewski Marek, Wiener Dawid (2019), O czym mówi Sean? Zapis panelu dyskusyjnego o sztuce, nauce i etyce, „Przegląd Socjologii Jakościowej”, t. XV, nr 2, s. 246–263.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/1733-8069.15.2.14
Goffman Erving (2000), Człowiek w teatrze życia codziennego, przełożyli Helena Datner-Śpiewak, Paweł Śpiewak, Warszawa: Wydawnictwo KR.
Google Scholar
Habermas Jürgen (1996), Moderna – nie dokończony projekt, przełożyli Dorota Domagała, Stanisław Czerniak, „Przegląd Filozoficzny – Nowa Seria”, nr 5(1), s. 47–61.
Google Scholar
Kaitavuori Kaija (2018), The Participator in Contemporary Art. Art and Social Relationships, London–New York: I.B. Tauris.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.5040/9781350989061
Leavy Patricia (2017), Research Design: Quantitative, Qualitative, Mixed Methods, Arts-Based, and Community-Based Participatory Research Approaches, New York–London: Guilford Press.
Google Scholar
Lukianoff Greg, Haidt Jonathan (2018), The Coddling of the American Mind. How Good Intentions and Bad Ideas are Setting Up a Generation for Failure, New York: Penguin Books.
Google Scholar
Niziołek Katarzyna (2018), Performing Memory. Between Document and Participation, „Sztuka i Dokumentacja”, nr 18, s. 207–215.
Google Scholar
Niziołek Katarzyna (2020), Przestrzeń możliwości. Teatr partycypacyjny jako środek budowania kapitału społecznego, „Civitas. Studia z Filozofii Polityki”, nr 27, s. 217–249.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.35757/CIV.2020.27.09
Niziołek Katarzyna (2021), Assemblage of Memory: On the Structure, Process and Creativity in Collective Memory, „Creativity Studies”, vol. 14(1), s. 271–294.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.3846/cs.2021.12290
Niziołek Katarzyna (2022), „I Remember Little. Almost Nothing”. Participatory Theatre as a Means to Access Subjugated Memories, „Memory Studies”, vol. 15(2), s. 355–375.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1177/1750698020982047
Norris Joe (2010), Playbuilding as Qualitative Research: A Participatory Arts-Based Approach, Abingdon–New York: Routledge.
Google Scholar
Rapior Waldemar (2023), Mobilizowanie i relatywizowanie przemocy. Interakcyjny wymiar przemocy w stojącej przed dylematem moralnym grupie, w której pozycja żadnej osoby nie jest uprzywilejowana, „Widok. Teorie i Praktyki Kultury Wizualnej”, nr 36, https://www.pismowidok.org/pl/archiwum/2023/36-widzialnosc-i-niewidzialnosc-przemocy/mobilizowanie-i-relatywizowanie-przemocy [dostęp: 5.05.2025].
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.36854/widok/2023.36.2721
Rapior Waldemar (2024), Moralność milcząca. Odsłanianie interakcyjnych mechanizmów moralności poprzez post-teatr, Kraków: Wydawnictwo Universitas.
Google Scholar
Rapior Waldemar (red.) (2019), Bezkarnie. Etyka w teatrze, Warszawa: Fundacja Bęc Zmiana.
Google Scholar
Saldaña Johnny (2011), Ethnotheatre: Research from Page to Stage, Walnut Creek: Left Coast Press.
Google Scholar
Saldaña Johnny (red.) (2005), Ethnodrama: An Anthology of Reality Theatre, Walnut Creek: AltaMira Press.
Google Scholar
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.




