Lubaś Marcin (2011) „Różnowiercy. Współistnienie międzyreligijne w zachodniomacedońskiej wsi.” Kraków: Wydawnictwo NOMOS

Autor

  • Emilia Pawłusz Uniwersytet Jagielloński, Instytut Socjologii, Zakład Antropologii Społecznej, ul. Grodzka 52, 31-044 Kraków

DOI:

https://doi.org/10.18778/1733-8069.8.3.06

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Biogram autora

Emilia Pawłusz - Uniwersytet Jagielloński, Instytut Socjologii, Zakład Antropologii Społecznej, ul. Grodzka 52, 31-044 Kraków

Emilia Pawłusz, mgr socjologii, doktorantka w Zakładzie Antropologii Społecznej w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, visiting researcher w Centre for Baltic and East European Studies of Södertörn University w Sztokholmie (2012/2013). Zajmuje się problematyką pamięci zbiorowej oraz tożsamości narodowych, ze szczególnym uwzględnieniem państw bałtyckich. Prowadzi badania nad współczesnym znaczeniem i funkcjami tradycji chóralnego śpiewania w Estonii.

Bibliografia

Barth Fredrik (2006) Grupy i granice etniczne: społeczna organizacja różnic kulturowych [w:] Marian Kempny, Ewa Nowicka, red., Badanie kultury. Elementy teorii antropologicznej. Kontynuacje. Przełożyła Małgorzata Głowacka-Grajper. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 348–380.
Google Scholar

Bourdieu Pierre (2007) Szkic teorii praktyki, poprzedzony trzema studiami na temat etnologii Kabylów. Przełożył Wiesław Kroker. Kęty: Wydawnictwo Marek Derewiecki.
Google Scholar

Clifford James (2000) Kłopoty z kulturą. Przełożyła Ewa Dżurak. Warszawa: Wydawnictwo KR.
Google Scholar

Marcus George E. (2006) Wymogi stawiane pracom etnograficznym w obliczu ogólnoświatowej nowoczesności końca dwudziestego wieku [w:] Marian Kempny, Ewa Nowicka, red., Badanie kultury. Elementy teorii antropologicznej. Kontynuacje. Przełożył Sławomir Sikora. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 119–138.
Google Scholar

Parekh Bhikhu (1994) Discourses on National Identity. „Political Studies”, vol. 42, no 3, s. 492–504.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1111/j.1467-9248.1994.tb01692.x

Tokarska-Bakir Jolanta (1995) Dalsze losy syna marnotrawnego. Projekt etnografii nieprzeźroczystej. „Polska Sztuka Ludowa – Konteksty”, t. 49, z. 1, s. 13–22.
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2012-11-30

Jak cytować

Pawłusz, E. (2012). Lubaś Marcin (2011) „Różnowiercy. Współistnienie międzyreligijne w zachodniomacedońskiej wsi.” Kraków: Wydawnictwo NOMOS. Przegląd Socjologii Jakościowej, 8(3), 102–109. https://doi.org/10.18778/1733-8069.8.3.06

Numer

Dział

Recenzja