Press Advertising – Varieties and Sub-Varieties. Methods of Promoting the Press

Autor

  • Joanna Mikosz University of Lodz, Faculty of Philology, Department of Journalism and Communication

DOI:

https://doi.org/10.18778/1505-9057.35.15

Słowa kluczowe:

press advertising, promotion of the press

Abstrakt

In the text entitled “Press advertising – varieties and sub-varieties. Methods of promoting the press”, the author discusses press advertising, which is a fast developing mass-media phenomenon. Modernity has granted press advertising a high quality of print and paper, as well as Infinite possibilities of combining various promotional forms with the press. The author argues that press advertising is one of the best ways in which a company can communicate with the market. Its advantage is, above all, a high frequency of distributing the contents and the possibility of conveying accurate advertising information in vast quantities.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Bajka Z., „Reklama w mediach”, in: „Dziennikarstwo i świat mediów”, ed. Z Bauer, E. Chudziński, Universitas, Cracow 2000, p. 374–388.
Google Scholar

Domagała-Pereira K., „Dziennik na miarę”, Press 2009, No. 11, p. 8.
Google Scholar

Domagała-Pereira K., „Pisma z wypożyczalni”, Press 2007, No. 9, p. 50.
Google Scholar

Grym M., „Medyczny impet”, Press 2008, No. 4p. 56.
Google Scholar

Jupowicz-Ginalska A., „Marketing medialny”, Difin, Warsaw 2010.
Google Scholar

Kalinowska D., „Zmiana barw”, Press 2007, No. 12, p. 9.
Google Scholar

Kopacz G., „Powrót do korzeni”, Press 2008, No. 8, p. 65.
Google Scholar

Niczyperowicz A., „Dziennikarstwo od kuchni”, TS, Poznan 2001.
Google Scholar

Pukiel A., „Siła oprawy”, Press 2008, No. 8.
Google Scholar

Rumowska K., „Czytacz czytelnikiem”, Press 2009, No. 11, p. 39.
Google Scholar

Russell J.T., Lane W.R., „Reklama według Ottona Kleppnera”, Felberg SJA, Cracow 1996.
Google Scholar

Wieczerzak A., „Gazeta z promocją”, Press 2008, No. 8, p. 60.
Google Scholar

Woś R., „Prasa gatunek zagrożony. Trzy scenariusze mediów papierowych”, Dziennik Gazeta Prawna 2009, No. 208, p. 10.
Google Scholar

Wysocka S., „Włoski renesans”, Press 2007, No. 10, p. 52.
Google Scholar

Zachurski T., „W skórze dinozaura”, Dzienniki 2009, a supplement to Press 2009, No. 17, p. 33.
Google Scholar

http://www. ruch.com.pl/ [access: 21.11.2010].
Google Scholar

http://www.ithink.pl/artykuly/biznes/re-kla-ma-i-marketing/reklama-prasowa-w-usa/ [access: 21.11.2010].
Google Scholar

Opublikowane

2017-04-27

Jak cytować

Mikosz, J. (2017). Press Advertising – Varieties and Sub-Varieties. Methods of Promoting the Press. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica, 35(5), 185–197. https://doi.org/10.18778/1505-9057.35.15

Numer

Dział

Articles