Social Networking Sites as a tool to promote regional news: on the example of Facebook pages of ‘TVP Łódź’, ‘Radio Łódź’, and “Express Ilustrowany”
DOI:
https://doi.org/10.18778/1505-9057.62.02Keywords:
social media, regional information, promotion, social networking siteAbstract
The author aims at evaluating the activities on the Facebook profiles of three regional media editorials – namely the ‘TVP 3 Łódź’ TV channel, the ‘Radio Łódź’ radio channel, and the Express Ilustrowany daily – particularly in terms of including local and regional information in their posts. Another objective was to attempt to quantify and compare these activities. The used research method is the analysis of profile content on Facebook, and the study was conducted within the period of one month (1st March – 31st March, 2018).
Downloads
References
Bogdańska Jolanta, Między prasą a cyberprzestrzenią. Analiza porównawcza gazety i serwisu www na przykładzie „Dziennika Łódzkiego”, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” 2016, nr 2(32), s. 149–165. https://doi.org/10.18778/1505-9057.32.12
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/1505-9057.32.12
Castells Manuel, Społeczeństwo sieci, przeł. M. Marody, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
Google Scholar
Kuczamer-Kłopotowska Sylwia, Rola mediów społecznościowych w komunikacji pokolenia Y, „Handel Wewnętrzny” 2016, nr 3(362), s. 216–227.
Google Scholar
Łaszkiewicz Anna, Media społecznościowe i ich potencjał w generowaniu wartości dla organizacji, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica” 2013, nr 287, s.157–168.
Google Scholar
Smalec Agnieszka, Rola społeczności internetowych w komunikacji marketingowej, „Ekonomiczne Problemy Usług” 2010, nr 55, s. 579–588.
Google Scholar
Stopczyńska Kinga, Zarządzanie wizerunkiem firmy przy wykorzystaniu Inbound marketingu na przykładzie fan page, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica” 2013, nr 287, s. 181–191.
Google Scholar
Wejs-Milewska Violetta, Współczesne radio – pytanie o tożsamość, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” 2017, nr 1(39), s. 23–30. https://doi.org/10.18778/1505-9057.39.05
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/1505-9057.39.05
Express Ilustrowany, https://www.facebook.com/ExpressIlustrowany/ [dostęp: 3.04.2018].
Google Scholar
Radio Łódź, https://www.facebook.com/RadioLodz/ [dostęp: 3.04.2018].
Google Scholar
TVP 3 Łódź, https://www.facebook.com/tvplodz/ [dostęp: 3.04.2018].
Google Scholar
Zys Dorota, Inbound marketing – strategia przyszłości, https://sprawnymarketing.pl/inbound-marketing-strategia-przyszlosci/ [dostęp: 27.04.2018].
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.