Social Networking Sites as a tool to promote regional news: on the example of Facebook pages of ‘TVP Łódź’, ‘Radio Łódź’, and “Express Ilustrowany”

Authors

  • Zbigniew Gruszka Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Informatologii i Bibliologii, ul. Pomorska 171/173, 90-236 Łódź https://orcid.org/0000-0002-7834-3893

DOI:

https://doi.org/10.18778/1505-9057.62.02

Keywords:

social media, regional information, promotion, social networking site

Abstract

The author aims at evaluating the activities on the Facebook profiles of three regional media editorials – namely the ‘TVP 3 Łódź’ TV channel, the ‘Radio Łódź’ radio channel, and the Express Ilustrowany daily – particularly in terms of including local and regional information in their posts. Another objective was to attempt to quantify and compare these activities. The used research method is the analysis of profile content on Facebook, and the study was conducted within the period of one month (1st March – 31st March, 2018).

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Zbigniew Gruszka, Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Informatologii i Bibliologii, ul. Pomorska 171/173, 90-236 Łódź

Zbigniew Gruszka, dr, adiunkt w Katedrze Informatologii i Bibliologii Uniwersytetu Łódzkiego. Zainteresowania naukowe: zarządzanie biblioteką, strategie biblioteczne, regionalistyka, digital literacy. Najważniejsze publikacje: Institutional Contexts of LIS Education in Poland, „Education for Information” 2020, t. 36, nr 4, s. 457–469; What May Library and Information Science Offer to Personal Information Management? „Zagadnienia Informacji Naukowej” 2020, nr 2, s. 40–55; Deregulation of the librarian profession in Poland: the course and the consequences (współautor M. Antczak), [w:] Information and technology transforming lives: connection, interaction, innovation: Proceedings of International Symposium Bobcatsss, Osijek 2019, s. 23–40.

References

Bogdańska Jolanta, Między prasą a cyberprzestrzenią. Analiza porównawcza gazety i serwisu www na przykładzie „Dziennika Łódzkiego”, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” 2016, nr 2(32), s. 149–165. https://doi.org/10.18778/1505-9057.32.12
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.18778/1505-9057.32.12

Castells Manuel, Społeczeństwo sieci, przeł. M. Marody, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
Google Scholar

Kuczamer-Kłopotowska Sylwia, Rola mediów społecznościowych w komunikacji pokolenia Y, „Handel Wewnętrzny” 2016, nr 3(362), s. 216–227.
Google Scholar

Łaszkiewicz Anna, Media społecznościowe i ich potencjał w generowaniu wartości dla organizacji, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica” 2013, nr 287, s.157–168.
Google Scholar

Smalec Agnieszka, Rola społeczności internetowych w komunikacji marketingowej, „Ekonomiczne Problemy Usług” 2010, nr 55, s. 579–588.
Google Scholar

Stopczyńska Kinga, Zarządzanie wizerunkiem firmy przy wykorzystaniu Inbound marketingu na przykładzie fan page, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica” 2013, nr 287, s. 181–191.
Google Scholar

Wejs-Milewska Violetta, Współczesne radio – pytanie o tożsamość, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” 2017, nr 1(39), s. 23–30. https://doi.org/10.18778/1505-9057.39.05
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.18778/1505-9057.39.05

Express Ilustrowany, https://www.facebook.com/ExpressIlustrowany/ [dostęp: 3.04.2018].
Google Scholar

Radio Łódź, https://www.facebook.com/RadioLodz/ [dostęp: 3.04.2018].
Google Scholar

TVP 3 Łódź, https://www.facebook.com/tvplodz/ [dostęp: 3.04.2018].
Google Scholar

Zys Dorota, Inbound marketing – strategia przyszłości, https://sprawnymarketing.pl/inbound-marketing-strategia-przyszlosci/ [dostęp: 27.04.2018].
Google Scholar

Published

2021-09-30

How to Cite

Gruszka, Z. (2021). Social Networking Sites as a tool to promote regional news: on the example of Facebook pages of ‘TVP Łódź’, ‘Radio Łódź’, and “Express Ilustrowany”. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica, 62(3), 21–39. https://doi.org/10.18778/1505-9057.62.02