The axiological and digital shift in education. Introduction to the publication "Schools and Polish language, literature and traditions education facing the challenges of the 21st century"

Authors

  • Jolanta Fiszbak Dr hab., prof. UŁ, Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii Polskiej i Logopedii, Zakład Dydaktyki Języka i Literatury Polskiej, ul. Pomorska 171/173, 91-404 Łódź https://orcid.org/0000-0002-7852-650X

DOI:

https://doi.org/10.18778/1505-9057.56.01

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Jolanta Fiszbak, Dr hab., prof. UŁ, Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii Polskiej i Logopedii, Zakład Dydaktyki Języka i Literatury Polskiej, ul. Pomorska 171/173, 91-404 Łódź

Jolanta Fiszbak, dr hab., pracuje w Zakładzie Dydaktyki Języka i Literatury Polskiej Uniwersytetu Łódzkiego. W 2013 r. uzyskała stopień naukowy doktora habilitowanego na podstawie publikacji Mity „ziemi obiecanej” w regionalnej literaturze Łodzi. Między grą wyobraźni, fikcją literacką a historią. Główną sferę jej zainteresowań stanowi szkolna dydaktyka polonistyczna. Opublikowała wiele artykułów z zakresu kształcenia językowego, literackiego i kulturowego. Jest współautorką oraz redaktorem publikacji Łódź i okolice. Konspekty i scenariusze lekcji edukacji regionalnej. Napisała także cykl podręczników do zintegrowanego nauczania języka polskiego, historii i geografii dla szkół polonijnych Trylogia polonijna.

Published

2020-03-31

How to Cite

Fiszbak, J. (2020). The axiological and digital shift in education. Introduction to the publication "Schools and Polish language, literature and traditions education facing the challenges of the 21st century". Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica, 56(1), 9–17. https://doi.org/10.18778/1505-9057.56.01