„Parallax” e-zin image – characteristic, identification and brand building
DOI:
https://doi.org/10.18778/1505-9057.23.16Keywords:
internet, hypertext, e-zine, image, logo, typographyAbstract
The article discusses image development in “Parallax” (an internet magazine devoted to computer games), with a special focus on aspects of visual identification. The article presents the characteristics of “Parallax”, the stages of building its image, and the building of the brand, with special attention paid to issues such as the design of name, logo, typography, and the selection of the appropriate color. The aim of the study is to demonstrate how conscious image building affects perceptions of the e-zine. Thanks to developments in interactivity, the mass media communication model is changing. The engagement of the sender and receiver provides clues for the proper functioning of this new-born journalism type, which is a key contributor that is rapidly gaining importance in relation to traditional media types. The author reveals plans to increase the contribution of graphic, visual aspects in internet media models when comparing them to “paper” media, which often seems to be underestimated by publishers and explains its importance for identity creation in internet media.
Downloads
References
Bartoszewski A., Badanie funkcjonalności serwisów i aplikacji internetowych, http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=2&ved=0CDIQFJAB&url=http%3A%2F%2Fwww.bartoszewski.pr.radom.pl%2Fdorobek%2F2011_a_Bartoszewski_Badanie_funkcjonalno%25C5%259Bci.pdf&ei=F6nXUvetN6eDywPJxYDYCA&usg=AFQJCNEvEFif0dkbbohB3t2pB6IlGNhRvQ&bvm=bv.59568121,d.bGE [dostęp: 17.01.2014].
Google Scholar
Benicewicz-Miazga A., Grafika w biznesie. Projektowanie elementów tożsamości wizualnej – logotypy, wizytówki oraz papier firmowy, Warszawa 2012.
Google Scholar
Mrozińska A., Czyte-link (kilka uwag o czytelniku), [w:] „Słowa w Sieci” 2002, nr 3 (9).
Google Scholar
Nielsen J., Loranger H., Optymalizacja funkcjonalności serwisów internetowych, przeł. Z. Smogur, Gliwice 2007.
Google Scholar
Olins W., Podręcznik brandingu, przeł. M.A. Boruc, Warszawa 2009.
Google Scholar
Olszański L., Dziennikarstwo internetowe, Warszawa 2006.
Google Scholar
Pisarek W., Tytuł utworu swoistą nazwą własną, „Zeszyty Naukowe WSP w Katowicach. Prace Językoznawcze III” 1967.
Google Scholar
Pisarski, Hipertekst – definicje, http://techsty.art.pl/hipertekst/definicje.htm [dostęp: 17.01.2014].
Google Scholar
Psychologia koloru, http://www.denigma.pl/index.php/psychologia-koloru-podstawowe-znaczenie-kolorow [dostęp: 17.01.2014].
Google Scholar
Rozwadowska B., Public relations. Teoria, praktyka, perspektywy, Warszawa 2006.
Google Scholar
Rychter J., Chmielewski Z., Tworzydło D., Tożsamość wizualna. Znak, system, wizerunek, Rzeszów 2012.
Google Scholar
Słowo od redakcji, http://neoqueto.byethost7.com/numery/numer_1/materialy/art1.html [dostęp: 17.01.2014].
Google Scholar
Typografia w Identyfikacji Wizualnej – czyli ważny element kreacji wizerunku, http://cweb.pl/pl/blog/541-typografia-w-identyfikacji-wizualnej-czyli-ważny-element-kreacji-wizerunku [dostęp: 17.01.2014].
Google Scholar
Wojcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2010.
Google Scholar
Woźniak W., Gatunek w sieci, [w:] Internetowe gatunki dziennikarskie, red. K. Wolny-Zmorzyński, W. Furman, Warszawa 2010.
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.