Efekty kształcenia na pulpicie językoznawcy

Autor

DOI:

https://doi.org/10.18778/0208-6077.49.03

Słowa kluczowe:

efekty kształcenia, dyskurs akademicki, język polski, stylistyka, składnia

Abstrakt

The article is devoted to the part of the academic discourse dedicated the educational results. The aim of the study is to present the linguistic means which serve for such purpose. The analyze encompasses such formal realization of the predicate structures as nominal phrases including nominalizations, nouns and adjectives. Special attention is paid to mental predicates which are realized by intellectual verbs on the formal level. The conducted study is placed among the works from the fields of stylistics, semantics, syntax as well as in the area of the discourse analyses.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Danielewiczowa M., 2002, Wiedza i niewiedza. Studium polskich czasowników epistemicznych, Warszawa.
Google Scholar

Gajda S., 1995, Przewodnik po stylistyce polskiej, Opole.
Google Scholar

Jędrzejko E., 1993, Nominalizacje w systemie i w tekstach współczesnej polszczyzny, Katowice.
Google Scholar

Karolak S., 2002, Podstawowe struktury składniowe języka polskiego, Warszawa.
Google Scholar

Kiklewicz A., Korytkowska M. i in. (red.), 2010, Podstawowe struktury zdaniowe współczesnych języków słowiańskich: białoruski, bułgarski i polski, Olsztyn.
Google Scholar

Korytkowska M., Małdżiewa W., 2002, Od zdania złożonego do zdania pojedynczego (nominalizacja argumentu propozycjonalnego w języku polskim i bułgarskim), Toruń.
Google Scholar

Malinowska E., 2013, Styl – dyskurs – komunikacja urzędowa, w: E. Malinowska, J. Nocoń, U. Żydek-Bednarczuk (red.), Przewodnik po stylistyce polskiej, Kraków, s. 467–486.
Google Scholar

Maliszewska A., 2001, O problemie kryteriów klasyfikacyjnych predykatorów mentalnych, „Rozprawy Komisji Językowej ŁTN”, t. XLVI, s. 91–134.
Google Scholar

Maliszewska A., 2002, Wybrane właściwości analitycznych predykatorów mentalnych, „Rozprawy Komisji Językowej ŁTN”, t. XLVII, s. 79–87.
Google Scholar

Nocoń J., 2013, Styl dydaktyczny – styl dyskursu dydaktycznego, w: E. Malinowska, J. Nocoń, U. Żydek-Bednarczuk (red.), Przewodnik po stylistyce polskiej, Kraków, s. 109–139.
Google Scholar

Rozwadowska B., 1997, Towards a Unified Theory of Nominalizations. External and Internal Eventualities, Wrocław.
Google Scholar

Szumska D., 2006, Przymiotnik jako przyłączone wyrażenie predykatywne, Kraków.
Google Scholar

Urban M., 2006, Współczesne przymiotniki odrzeczownikowe, Toruń.
Google Scholar

Zdunkiewicz-Jedynak D., 2008, Wykłady ze stylistyki, Warszawa.
Google Scholar

Żmigrodzki P., 2000, Właściwości składniowe analitycznych konstrukcji werbo-nominalnych w języku polskim, Katowice.
Google Scholar

Efekty kształcenia dla kierunku: Filologia I stopień (wyciąg z Uchwały Senatu UŁ nr 32 z 17. 09. 2012 r.).
Google Scholar

Efekty kształcenia dla kierunku: Filologia II stopień (wyciąg z Uchwały Senatu UŁ nr 33 z 17. 09. 2012 r.).
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2015-01-01

Jak cytować

Zatorska, A. (2015). Efekty kształcenia na pulpicie językoznawcy. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica, 49, 31–44. https://doi.org/10.18778/0208-6077.49.03

Numer

Dział

Articles