Efekty kształcenia na pulpicie językoznawcy
DOI:
https://doi.org/10.18778/0208-6077.49.03Słowa kluczowe:
efekty kształcenia, dyskurs akademicki, język polski, stylistyka, składniaAbstrakt
The article is devoted to the part of the academic discourse dedicated the educational results. The aim of the study is to present the linguistic means which serve for such purpose. The analyze encompasses such formal realization of the predicate structures as nominal phrases including nominalizations, nouns and adjectives. Special attention is paid to mental predicates which are realized by intellectual verbs on the formal level. The conducted study is placed among the works from the fields of stylistics, semantics, syntax as well as in the area of the discourse analyses.
Pobrania
Bibliografia
Danielewiczowa M., 2002, Wiedza i niewiedza. Studium polskich czasowników epistemicznych, Warszawa.
Google Scholar
Gajda S., 1995, Przewodnik po stylistyce polskiej, Opole.
Google Scholar
Jędrzejko E., 1993, Nominalizacje w systemie i w tekstach współczesnej polszczyzny, Katowice.
Google Scholar
Karolak S., 2002, Podstawowe struktury składniowe języka polskiego, Warszawa.
Google Scholar
Kiklewicz A., Korytkowska M. i in. (red.), 2010, Podstawowe struktury zdaniowe współczesnych języków słowiańskich: białoruski, bułgarski i polski, Olsztyn.
Google Scholar
Korytkowska M., Małdżiewa W., 2002, Od zdania złożonego do zdania pojedynczego (nominalizacja argumentu propozycjonalnego w języku polskim i bułgarskim), Toruń.
Google Scholar
Malinowska E., 2013, Styl – dyskurs – komunikacja urzędowa, w: E. Malinowska, J. Nocoń, U. Żydek-Bednarczuk (red.), Przewodnik po stylistyce polskiej, Kraków, s. 467–486.
Google Scholar
Maliszewska A., 2001, O problemie kryteriów klasyfikacyjnych predykatorów mentalnych, „Rozprawy Komisji Językowej ŁTN”, t. XLVI, s. 91–134.
Google Scholar
Maliszewska A., 2002, Wybrane właściwości analitycznych predykatorów mentalnych, „Rozprawy Komisji Językowej ŁTN”, t. XLVII, s. 79–87.
Google Scholar
Nocoń J., 2013, Styl dydaktyczny – styl dyskursu dydaktycznego, w: E. Malinowska, J. Nocoń, U. Żydek-Bednarczuk (red.), Przewodnik po stylistyce polskiej, Kraków, s. 109–139.
Google Scholar
Rozwadowska B., 1997, Towards a Unified Theory of Nominalizations. External and Internal Eventualities, Wrocław.
Google Scholar
Szumska D., 2006, Przymiotnik jako przyłączone wyrażenie predykatywne, Kraków.
Google Scholar
Urban M., 2006, Współczesne przymiotniki odrzeczownikowe, Toruń.
Google Scholar
Zdunkiewicz-Jedynak D., 2008, Wykłady ze stylistyki, Warszawa.
Google Scholar
Żmigrodzki P., 2000, Właściwości składniowe analitycznych konstrukcji werbo-nominalnych w języku polskim, Katowice.
Google Scholar
Efekty kształcenia dla kierunku: Filologia I stopień (wyciąg z Uchwały Senatu UŁ nr 32 z 17. 09. 2012 r.).
Google Scholar
Efekty kształcenia dla kierunku: Filologia II stopień (wyciąg z Uchwały Senatu UŁ nr 33 z 17. 09. 2012 r.).
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.