A book as a tourist product (on the example of Grudziądz)

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18778/0860-7435.31.08

Keywords:

book market, tourism product, regional book, tourism book

Abstract

The purpose of the paper was to present the importance of regional and tourism books f or t he tourism market on the example of the town of Grudziądz, Poland. The paper discusses the concept of and the motivations for heritage tourism as well as the role of the tourism product, which includes tourism and heritage books. Also, the reasons for purchasing tourism products are discussed and different types of tourism books are presented based on the example of the publishing market in Grudziądz. Finally, the paper presents different types of tourism publications related to the Kujawsko-Pomorskie region of Poland, specifically the town of Grudziądz.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Alejziak, Wiesław (2000). Turystyka w obliczu wyzwań XXI wieku. Kraków: Albis.
Google Scholar

Altkorn, Jerzy (2006). Kanały dystrybucji usług turystycznych: pomocnicze materiały dydaktyczne. Kraków: Akademia Ekonomiczna.
Google Scholar

Cymańska-Garbowska, Barbara & Steblik-Wlaźlak, Barbara (2014). Turystyka. T. 1. Podstawy turystyki. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Google Scholar

Danielewicz, Jerzy (red.) (1992). Dzieje Grudziądza. Grudziądz: Grudziądzkie Towarzystwo Kultury.
Google Scholar

Dawidowicz-Chymkowska, Olga (oprac.) (2020). Ruch Wydawniczy w Liczbach. T. 69. Warszawa: Biblioteka Narodowa.
Google Scholar

Dunaj, Bogusław (red.) (2001). Popularny Słownik Języka Polskiego. Warszawa: Wydawnictwo Wilga.
Google Scholar

Gaworecki, Władysław (2010). Turystyka. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Google Scholar

Główny Urząd Statystyczny (2019). Turystyka w 2018 r. Warszawa: Główny Urząd Statystyczny.
Google Scholar

Jagusiewicz, Andrzej (2000). Zasoby dziedzictwa kulturowego i historycznego jako wartości turystyczne. Warszawa: Instytut Turystyki.
Google Scholar

Jędrysiak, Tadeusz (2008). Turystyka kulturowa. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Google Scholar

Kaczmarek, Jacek, Stasiak, Andrzej & Włodarczyk, Bogdan (2010). Produkt turystyczny. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Google Scholar

Kaczmarska, Anna (2014). Wybrane czynniki rozwoju turystyki. Studia Ekonomiczne, 176, 201–215.
Google Scholar

Kapferer, Jean-Noel (2008). The New Strategic Brand Management. London: Kogan Page.
Google Scholar

Mączak, Antoni (1978). Życie codzienne w podróżach po Europie w XVI i XVII wieku. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
Google Scholar

Orłowicz, Mieczysław (1914). Przewodnik po ziemiach dawnej Polski, Litwy i Rusi. Warszawa: Wydawnictwo Eugeniusza Starczewskiego.
Google Scholar

Schonewald, Dawid & Bonczkowski, Janusz (oprac.) (2017). Grudziądz: atlas historyczny: mapy i plany zbiorów Archiwum Państwowego w Toruniu oraz Muzeum im. ks. dr. Władysława Łęgi w Grudziądzu. Grudziądz: Wydawnictwo SGK – Tomasz Kowalski.
Google Scholar

Published

2020-12-30

How to Cite

Wojciechowska, M., & Zielińska, M. (2020). A book as a tourist product (on the example of Grudziądz). Acta Universitatis Lodziensis. Folia Librorum, 2(31), 127–153. https://doi.org/10.18778/0860-7435.31.08

Issue

Section

Articles