A book as a tourist product (on the example of Grudziądz)
DOI:
https://doi.org/10.18778/0860-7435.31.08Keywords:
book market, tourism product, regional book, tourism bookAbstract
The purpose of the paper was to present the importance of regional and tourism books f or t he tourism market on the example of the town of Grudziądz, Poland. The paper discusses the concept of and the motivations for heritage tourism as well as the role of the tourism product, which includes tourism and heritage books. Also, the reasons for purchasing tourism products are discussed and different types of tourism books are presented based on the example of the publishing market in Grudziądz. Finally, the paper presents different types of tourism publications related to the Kujawsko-Pomorskie region of Poland, specifically the town of Grudziądz.
Downloads
References
Alejziak, Wiesław (2000). Turystyka w obliczu wyzwań XXI wieku. Kraków: Albis.
Google Scholar
Altkorn, Jerzy (2006). Kanały dystrybucji usług turystycznych: pomocnicze materiały dydaktyczne. Kraków: Akademia Ekonomiczna.
Google Scholar
Cymańska-Garbowska, Barbara & Steblik-Wlaźlak, Barbara (2014). Turystyka. T. 1. Podstawy turystyki. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Google Scholar
Danielewicz, Jerzy (red.) (1992). Dzieje Grudziądza. Grudziądz: Grudziądzkie Towarzystwo Kultury.
Google Scholar
Dawidowicz-Chymkowska, Olga (oprac.) (2020). Ruch Wydawniczy w Liczbach. T. 69. Warszawa: Biblioteka Narodowa.
Google Scholar
Dunaj, Bogusław (red.) (2001). Popularny Słownik Języka Polskiego. Warszawa: Wydawnictwo Wilga.
Google Scholar
Gaworecki, Władysław (2010). Turystyka. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Google Scholar
Główny Urząd Statystyczny (2019). Turystyka w 2018 r. Warszawa: Główny Urząd Statystyczny.
Google Scholar
Jagusiewicz, Andrzej (2000). Zasoby dziedzictwa kulturowego i historycznego jako wartości turystyczne. Warszawa: Instytut Turystyki.
Google Scholar
Jędrysiak, Tadeusz (2008). Turystyka kulturowa. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Google Scholar
Kaczmarek, Jacek, Stasiak, Andrzej & Włodarczyk, Bogdan (2010). Produkt turystyczny. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Google Scholar
Kaczmarska, Anna (2014). Wybrane czynniki rozwoju turystyki. Studia Ekonomiczne, 176, 201–215.
Google Scholar
Kapferer, Jean-Noel (2008). The New Strategic Brand Management. London: Kogan Page.
Google Scholar
Mączak, Antoni (1978). Życie codzienne w podróżach po Europie w XVI i XVII wieku. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
Google Scholar
Orłowicz, Mieczysław (1914). Przewodnik po ziemiach dawnej Polski, Litwy i Rusi. Warszawa: Wydawnictwo Eugeniusza Starczewskiego.
Google Scholar
Schonewald, Dawid & Bonczkowski, Janusz (oprac.) (2017). Grudziądz: atlas historyczny: mapy i plany zbiorów Archiwum Państwowego w Toruniu oraz Muzeum im. ks. dr. Władysława Łęgi w Grudziądzu. Grudziądz: Wydawnictwo SGK – Tomasz Kowalski.
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.