The role of the regional and tourist book in the promotion of the region on the example of Grudziądz

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18778/0860-7435.32.02

Keywords:

regional book, tourist book, promotion, Grudziądz, book market, territorial market

Abstract

The purpose of the paper is to present an analysis of the importance of regional books for the tourist market on the example of the town of Grudziądz, Poland. The paper presents the results of a survey study concerning attitudes and preferences associated with regional and tourist books. This served as a basis to show the role of those books in regional marketing in the Kujawsko-Pomorskie region of Poland. In order to better visualise the phenomenon, information from the following different fields was used: regional marketing, in the broad meaning of the term, tourism, readership, city marketing and book promotion.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Bogdanowska-Olszówka, Bernadeta (2002). Funkcje prasy lokalnej na przykładzie analizy kręgów tematycznych w „Ziemi Kolbuszowskiej”. Rocznik Kolbuszowski, 6, 31–42.
Google Scholar

Czerwiński, Janusz (2011). Podstawy turystyki. Wrocław: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej.
Google Scholar

Gołębiewski, Łukasz (2018). Rynek książki w Polsce 2017. Dystrybucja. Warszawa: Biblioteka Analiz.
Google Scholar

Marketing miejsc – miasto na sprzedaż od zaraz (2017). W: Poradnik Przedsiębiorcy (online). Pobrane 10 grudnia 2020 r., z: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-marketing-miejsc-miasto-na-sprzedaz
Google Scholar

Niezgoda, Agnieszka (2011). Możliwości wykorzystania marketingu miejsc na obszarze recepcji turystycznej – istota i problemy. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 75, 393–406.
Google Scholar

Sekuła, Alicja (2005). Marketing terytorialny. W: M. Daszkowska (red.), Marketing. Ujęcie systemowe (s. 216–237). Gdańsk: Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej.
Google Scholar

Szromnik, Andrzej (2012).Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku. Warszawa: Wolters Kluwer.
Google Scholar

Świat Czytników (2020). Podsumowanie roku 2019: rynek e-booków w Polsce. Pobrane 10 maja 2021 r., z: https://swiatczytnikow.pl/podsumowanie-roku-2019-rynek-e-bookow-w-polsce/
Google Scholar

Urząd Miejski w Grudziądzu (2019).Sprawozdanie z wykonania budżetu za 2018 rok. Pobrane 10 grudnia 2020 r., z: http://bip.grudziadz.pl/strony/18661.dhtml
Google Scholar

Wojciechowska, Maja (2009). Współczesne formy reklamy książki. Zarzadzanie Biblioteką, 1, 97–110.
Google Scholar

Wojciechowska, Maja & Zielińska, Marta (2020). Książka jako produkt turystyczny (na przykładzie Grudziądza). Acta Universitatis Lodziensis. Folia Librorum, 2(31), 127–153.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.18778/0860-7435.31.08

Published

2021-09-30

How to Cite

Wojciechowska, M., & Zielińska, M. (2021). The role of the regional and tourist book in the promotion of the region on the example of Grudziądz. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Librorum, 1(32), 19–42. https://doi.org/10.18778/0860-7435.32.02

Issue

Section

Articles