Książka jako produkt turystyczny (na przykładzie Grudziądza)

Autor

DOI:

https://doi.org/10.18778/0860-7435.31.08

Słowa kluczowe:

rynek książki, produkt turystyczny, książka regionalna, książka turystyczna, Grudziądz

Abstrakt

Celem artykułu jest zaprezentowanie znaczenia książki regionalnej i turystycznej dla rynku turystycznego na przykładzie miasta Grudziądza. W artykule omówiono zagadnienie turystyki krajoznawczej, motywy jej uprawiania oraz rolę tzw. produktu turystycznego, do którego można zaliczyć książkę turystyczną i krajoznawczą. Zwrócono uwagę na motywy zakupu produktu turystycznego oraz przedstawiono typy książek turystycznych na przykładzie rynku wydawniczego Grudziądza. Na koniec zaprezentowano przykładowe typy publikacji związanych z turystyką w obszarze województwa kujawsko-pomorskiego, ze szczególnym uwzględnieniem Grudziądza. Artykuł został oparty o analizę bibliograficzną, analizę literatury oraz dane zaczerpnięte w jednostkach samorządu terytorialnego zajmujących się udzielaniem informacji.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Alejziak, Wiesław (2000). Turystyka w obliczu wyzwań XXI wieku. Kraków: Albis.
Google Scholar

Altkorn, Jerzy (2006). Kanały dystrybucji usług turystycznych: pomocnicze materiały dydaktyczne. Kraków: Akademia Ekonomiczna.
Google Scholar

Cymańska-Garbowska, Barbara & Steblik-Wlaźlak, Barbara (2014). Turystyka. T. 1. Podstawy turystyki. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Google Scholar

Danielewicz, Jerzy (red.) (1992). Dzieje Grudziądza. Grudziądz: Grudziądzkie Towarzystwo Kultury.
Google Scholar

Dawidowicz-Chymkowska, Olga (oprac.) (2020). Ruch Wydawniczy w Liczbach. T. 69. Warszawa: Biblioteka Narodowa.
Google Scholar

Dunaj, Bogusław (red.) (2001). Popularny Słownik Języka Polskiego. Warszawa: Wydawnictwo Wilga.
Google Scholar

Gaworecki, Władysław (2010). Turystyka. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Google Scholar

Główny Urząd Statystyczny (2019). Turystyka w 2018 r. Warszawa: Główny Urząd Statystyczny.
Google Scholar

Jagusiewicz, Andrzej (2000). Zasoby dziedzictwa kulturowego i historycznego jako wartości turystyczne. Warszawa: Instytut Turystyki.
Google Scholar

Jędrysiak, Tadeusz (2008). Turystyka kulturowa. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Google Scholar

Kaczmarek, Jacek, Stasiak, Andrzej & Włodarczyk, Bogdan (2010). Produkt turystyczny. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Google Scholar

Kaczmarska, Anna (2014). Wybrane czynniki rozwoju turystyki. Studia Ekonomiczne, 176, 201–215.
Google Scholar

Kapferer, Jean-Noel (2008). The New Strategic Brand Management. London: Kogan Page.
Google Scholar

Mączak, Antoni (1978). Życie codzienne w podróżach po Europie w XVI i XVII wieku. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
Google Scholar

Orłowicz, Mieczysław (1914). Przewodnik po ziemiach dawnej Polski, Litwy i Rusi. Warszawa: Wydawnictwo Eugeniusza Starczewskiego.
Google Scholar

Schonewald, Dawid & Bonczkowski, Janusz (oprac.) (2017). Grudziądz: atlas historyczny: mapy i plany zbiorów Archiwum Państwowego w Toruniu oraz Muzeum im. ks. dr. Władysława Łęgi w Grudziądzu. Grudziądz: Wydawnictwo SGK – Tomasz Kowalski.
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2020-12-30

Jak cytować

Wojciechowska, M., & Zielińska, M. (2020). Książka jako produkt turystyczny (na przykładzie Grudziądza). Acta Universitatis Lodziensis. Folia Librorum, 2(31), 127–153. https://doi.org/10.18778/0860-7435.31.08

Numer

Dział

Articles