Zintegrowany produkt turystyczny w działaniach promocyjnych gminy Uniejów i jego rola w budowaniu marki miejsca
DOI:
https://doi.org/10.18778/2299-8403.05.08Słowa kluczowe:
turystyka, rekreacja, marketing terytorialny, promocja gminy, marka miejsca, zintegrowany produkt turystyczny, UniejówAbstrakt
Artykuł rozpoczyna się od teoretycznego ujęcia koncepcji budowy marki miejsca oraz kreowania zintegrowanego produktu turystycznego. Następnie dokonano kompleksowej charakterystyki (opisu) walorów przyrodniczych, kulturowych, infrastrukturalnych Uniejowa będących podstawą rozwoju turystyki uzdrowiskowej i rekreacji oraz prowadzenia – na bazie tych zasobów – działań promocyjnych i marketingowych. Działania te podejmowane są w Uniejowie zgodnie z wizją i kierunkami rozwoju gminy określonymi w lokalnych dokumentach strategicznych i planistycznych, nastawionymi na budowę marki uzdrowiska termalnego. Skutki przedsięwzięć promocyjnych obrazuje analiza dynamiki zmian ruchu turystycznego w gminie przedstawiona w dalszej części opracowania. Oceny efektów działań marketingowych dokonano również na podstawie opinii mieszkańców, którą zbadano metodą sondażową, wykorzystując przygotowany do tego celu kwestionariusz ankietowy. Artykuł kończą wnioski, w ramach których oceniono, na ile produkt turystyczny Uniejowa ma charakter markowy i zintegrowany oraz rekomendacje wskazujące na kierunki dalszych działań, które mogą się przyczynić do wykreowania bardziej kompleksowego i zintegrowanego produktu turystycznego.Bibliografia
Chotkowski J. (red.), Marketing w rozwoju turystyki, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszalińskiej, Koszalin 2009.
Google Scholar
Dutkiewicz D., Marketing usług turystycznych wydanie II, ALMAMER Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa 2009.
Google Scholar
Florek M., Podstawy marketingu terytorialnego, AE w Poznaniu, Poznań 2007.
Google Scholar
Gaworecki W.W., Turystyka, wyd. 4, PWE, Warszawa 2003.
Google Scholar
Johann M., Strategie marketingowe w turystyce, Difin SA, Warszawa 2009.
Google Scholar
Kaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B., Produkt turystyczny, PWE, Warszawa 2005.
Google Scholar
Lewandowska A., Rozdział 5 Produkt na rynku usług turystycznych, [w:] A. Panasiuk, Marketing usług turystycznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
Google Scholar
Markowski T., Marketing Terytorialny, Polska Akademia Nauk Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Warszawa 2006.
Google Scholar
Mikuta B., Żelazna K., Organizacja ruchu turystycznego na wsi, Wydawnictwo Format-AB, Warszawa 2004.
Google Scholar
Nitkiewicz-Jankowska A., Markowy produkt turystyczny, [w:] A. Panasiuk (red.), Marketing w turystyce i rekreacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013.
Google Scholar
Panasiuk A. (red.), Gospodarka turystyczna, Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa 2008.
Google Scholar
Panasiuk A. (red.), Marketing w turystyce i rekreacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013.
Google Scholar
Pogorzelski J., Praktyczny marketing miast i regionów, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012.
Google Scholar
Szczepanowski A.E., Marka produktu turystycznego jako źródło przewagi konkurencyjnej regionu, [w:] Marketing w rozwoju turystyki, Rozdział 2: Markowe produkty turystyczne, Praca zbiorowa, red. J. Chotkowski, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszalińskiej, Koszalin 2009.
Google Scholar
Szromnik A., Marketing terytorialny Miasto i region na rynku, Oficyna a Wolters Kluwer businness, Warszawa 2010.
Google Scholar
Świstak E., Tul-Krzyszczuk A. (red.), Usługi w Turystyce, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2013.
Google Scholar
Plan Rozwoju Lokalnego Gminy Uniejów na lata 2007–2015.
Google Scholar
Strategia rozwoju Gminy Uniejów na lata 2013–2020.
Google Scholar
Wieloletnia Prognoza Finansowa Gminy Uniejów na lata 2014–2020.
Google Scholar
Działania Samorządu Miasta i Gminy Uniejów w kadencji 2010–2014, Urząd Miasta w Uniejowie.
Google Scholar
Urząd Miasta Uniejów, broszura informacyjna, 2015.
Google Scholar
http://uniejow.pl/index.php?id=38 (dostęp: 28.04.2014).
Google Scholar
http://uniejow.pl/index.php?id=107 (dostęp: 28.04.2014).
Google Scholar
http://www.termyuniejow.pl/pl/pobierz-aplikacje-uniejow-turystyczny (dostęp: 4.05.2014).
Google Scholar
http://biuletynuniejowski.geo.uni.lodz.pl/ (dostęp: 20.04.2014).
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.