Popularność Uniejowa na tle małych miast regionu łódzkiego oraz konkurujących z nim uzdrowisk
DOI:
https://doi.org/10.18778/2299-8403.08.05Słowa kluczowe:
Google trends, uzdrowisko, UniejówAbstrakt
Artykuł przedstawia przegląd popularności Uniejowa na tle małych miast województwa łódzkiego oraz uzdrowisk o podobnym kierunku leczniczym. Zjawisko to mierzono liczbą wyszukiwań w wyszukiwarce internetowej Google. Poza wspomnianym wyżej przeglądem poddano analizie sezonowe zmiany odnajdywania Uniejowa w Internecie i zestawiono je z działaniami promocyjnymi prowadzonymi przez Urząd Miasta. Wyniki wskazują, iż Uniejów jest najbardziej znaną jednostką w gronie małych miast regionu łódzkiego oraz znaczącą, jak na długość funkcjonowania uzdrowiska i jego potencjał, miejscowością uzdrowiskową.
Bibliografia
Askitasi N., Zimmermann K.F., The Internet as a Data Source for Advancement in Social Sciences”, „International Journal of Manpower” 2015, nr 36, s. 2–12.
Google Scholar
Bartosiewicz B., Wiśniewski S., Przemiany małego miasta i jego otoczenia a rozwój centrów logistycznych – przykład miasta i gminy Strykowa, [w:] Przemiany przestrzeni i potencjału małych miast w wybranych regionach Polski z perspektywy 20 lat transformacji, red. B. Bartosiewicz, T. Marszał, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011, s. 93–118.
Google Scholar
Boguś M., Proces kształtowania się korporacji ponadnarodowej Google, „Przedsiębiorczość – Edukacja”, 2011, s. 128–145.
Google Scholar
Boyd D., Why Youth Heart Social Network Sites: The Role of Networked Publics in Teenage Social Life, [w:] Youth, Identity, and Digital Media, red. D. Buckingham, MIT Press, Cambridge 2008, s. 119–42.
Google Scholar
Choi H., Varian H., Predicting the Present with Google Trends, „Economic Record” 2012, nr 88, s. 2–9.
Google Scholar
Duda-Gromada K., W blasku czy cieniu metropolii? Rozwój podstołecznej miejscowosci na przykładzie Konstancina–Jeziorny, [w:] Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość turystyki, „Warsztaty z Geografii Turyzmu”, t. 5, red. B. Krakowiak, J. Latosińska, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, s. 145–159.
Google Scholar
Dzieciuchowicz J., Wielkie centrum handlowe w przestrzeni miejskiej i podmiejskiej: Manufaktura w Łodzi i Ptak w Rzgowie, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012.
Google Scholar
Florek M., Augustyn A., Strategia promocji jednostek samorządu terytorialnego – zasady i procedury, Fundacja Bestplace, Europejski Instytut Marketingu Miejsc, Warszawa 2011, s. 11.
Google Scholar
Furmankiewicz M., Ziuziański P. Internet jako źródło danych epidemiologicznych, [w:] Rola informatyki w naukach ekonomicznych i społecznych. Innowacje i implikacje interdyscyplinarne 2, red. Z.E. Zieliński, WSH w Kielcach, Kielce 2013, s. 371–380.
Google Scholar
Gorczyczewska E., Smętkiewicz K., Budowa i promocja marki miejsca na przykładzie uzdrowiska termalnego Uniejów, „Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach” 2013, nr 144, s. 395–408.
Google Scholar
Górna J., Miejska turystyka uzdrowiskowa i kierunki jej ewolucji w Polsce, „Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach” 2013, nr 147, s. 53–67.
Google Scholar
Gupta P.B., Lord K.R, Product Placement in Movies: The Effect of Prominence and Mode on Audience Recall Mode on Audience Recall, „Journal of Current Issues & Research in Advertising” 1998, nr 20(1), s. 47–59.
Google Scholar
Halavais A., Wyszukiwarki internetowe a społeczeństwo, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2012, s. 20.
Google Scholar
Hauke K., Funkcjonalność narzędzi Google w searchengine marketingu, „Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania” 2015, t. 2, nr 39, s. 113–125.
Google Scholar
https://sjp.pwn.pl/szukaj/googlowa%C4%87.html [dostęp: 15.01.2019]
Google Scholar
Janc K., Geografia Internetu, Instytut Geografii i Rozwoju Regionalnego Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2017, s. 109–110.
Google Scholar
Koreleska E., Stefański G., Źródła informacji oraz usługi uzdrowiskowe w opinii kuracjuszy Ciechocinka i Inowrocaławia, „Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarzadzania Wiedzą” 2013, nr 66, s. 51–61.
Google Scholar
Kowalski M., Pozarolnicza działalność gospodarcza w gminie Uniejów, „Biuletyn Uniejowski” 2015, t. 4, s. 143–156.
Google Scholar
La Farlei C., Edwards S.M., Product Placement: How Brands Appear on Television, „Journal of Advertising” 2006, nr 35(4), s. 65–86.
Google Scholar
Napierała T., Adamiak M., Lawin M., Budżet samorządowy jako narzędzie stymulacji rozwoju turystyki w gminach wiejskich województwa łódzkiego, „Studia Obszarów Wiejskich” 2013, nr 34, s. 247–260.
Google Scholar
Preis T., Moat H.S., Stanley H.E., Quantifying Trading Behavior in Financial Markets Using Google Trends, „Scientific reports” 2013, nr 3(1684), s. 1–6.
Google Scholar
Rosenfeld L., Morville P., Arango J., Information Architecture for the World Wide Web, O’Reilly, Nowy Jork 2015.
Google Scholar
Rozporzadzenie Rady Ministrów z dnia 27 czerwca 2012 r. w sprawie nadania statusu uzdrowiska miastu Uniejów wraz z sołectwami: Spycimierz, Spycimierz–Kolonia, Zieleń i Człopy położonym na obszarze gminy Uniejów, Dz.U. 2012, poz. 782.
Google Scholar
Seifteri A., The utility of «Google Trends» for epidemiological research: Lyme disease as an example, „Geospatial Health” 2010, nr 4(2), s. 135–37.
Google Scholar
Skórka S., Nowe wyzwania architektury informacji, „Bibliotheca Nostra. Ślaski Kwartalnik Naukowy” 2016, nr 2(44), s. 10–22.
Google Scholar
Smętkiewicz K., Latour T., Właściwości fizykochemiczne i chemiczne wód geotermalnych w Uniejowie ze szczególnym uwzględnieniem wody z odwiertu PIG/AGH–2, „Biuletyn Uniejowski” 2012, t. 1, s. 79–93.
Google Scholar
Szromnik A., City placement – nowy element w strategii zintegrowanej komunikacji marketingowej miast, [w:] Marketing terytorialny, nowe obszary i narzędzia, red. A. Szromik, Wyd. edu-Libri, Kraków–Legionowo 2015, s. 101.
Google Scholar
Ustawa z dnia 28 lipca 2005 r. o lecznictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz o gminach uzdrowiskowych, Dz.U. 2017, poz. 1056.
Google Scholar
Wiśniewski S., Significance of trans-european transport networks for logistics centre localization as exemplified by the Łódź region, „European Spatail Research and Policy” 2015, t. 22, nr 1, s. 23–44.
Google Scholar
Voseni S., Schmidt T., Forecasting Private Consumption: Survey-Based Indicators vs. Google Trends, „Journal of Forecasting” 2011, nr 30, s. 565–578.
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.