Franczyza w kreowaniu przedsiębiorczości i innowacji

Autor

  • Lucyna Lewandowska University of Łódź, Faculty of Economics and Sociology, Department of Economics of Industry and Capital Markets

DOI:

https://doi.org/10.2478/cer-2014-0028

Słowa kluczowe:

franchising, franczyza, system franczyzowy, przedsiębiorczość, wiedza, innowacje, konkurencyjność, standaryzacja, ryzyko biznesowe, know-how

Abstrakt

Artykuł traktuje o franczyzie jako koncepcji prowadzenia działalności gospodarczej na podstawie uzgodnionego przez strony układu ekonomicznego. Dostarcza informacji o genezie franczyzy, uwarunkowaniach jej rozwoju w świecie i Polsce. Prezentuje udokumentowane tendencje wzrostu polskiego rynku franczyzowego z uwzględnieniem rodzimych i zagranicznych marek franczyzowych. Zwraca uwagę na atuty franczyzy pozwalające jej oprzeć się kryzysom gospodarczym, stymulować rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności oraz minimalizować ryzyko biznesowe. Zawiera również komentarze, spostrzeżenia, sugestie i konstatacje na temat efektów synergicznych uzyskiwanych w firmach i całej polskiej gospodarce z tytułu zastosowań franczyzy.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Banachowicz E., Nowak J., Starkowski M.T. (1995), Franchising czyli klucz do przyszłości, Businessman Book, Warszawa
Google Scholar

Fuchs B. (1998), Umowy franchisingowe, Wyd. Zakamycze, Kraków
Google Scholar

http://franchising.pl/artykul/6325/rozwoj-franczyzy-w-europie (07/03/2014)
Google Scholar

http://franczyza.org.pl
Google Scholar

http://msp.nf.pl
Google Scholar

http://www.arss.com.pl/pl/publikacje/257-raport-zagraniczne-sieci-franczyzowe-w-polsce-cz-1 (07-03-2014)
Google Scholar

http://franczyzawpolsce.pl
Google Scholar

Klein N. (2008), Doktryna szoku, Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA S.A., Warszawa
Google Scholar

Lewandowska L. (1999), Niekonwencjonalne formy finansowania przedsiębiorczości, ODDK, Gdańsk
Google Scholar

Stawicka M.K (2009), Franczyza. Droga do sukcesu, Helion, Gliwice
Google Scholar

Stecki L. (1994), Franchising, TNOiK, Dom Organizatora, Toruń
Google Scholar

Stiglitz J.E. (2007), Wizja sprawiedliwej globalizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa
Google Scholar

Wojtaszek-Mik E. (2001), Umowa franchisingu w świetle prawa konkurencji wspólnoty europejskiej i polskiego prawa antymonopolowego, TNOiK, Toruń
Google Scholar

www.franchising.info.pl – Portal Pomysłów na Biznes
Google Scholar

www.profitsystem.pl
Google Scholar

Ziółkowska M.J. (2001), Franczyza. Nowoczesny model rozwoju biznesu, CeDeWu, Warszawa
Google Scholar

Opublikowane

2014-10-03

Jak cytować

Lewandowska, L. (2014). Franczyza w kreowaniu przedsiębiorczości i innowacji . Comparative Economic Research. Central and Eastern Europe, 17(3), 163–181. https://doi.org/10.2478/cer-2014-0028

Numer

Dział

Artykuły