Franczyza w kreowaniu przedsiębiorczości i innowacji
DOI:
https://doi.org/10.2478/cer-2014-0028Słowa kluczowe:
franchising, franczyza, system franczyzowy, przedsiębiorczość, wiedza, innowacje, konkurencyjność, standaryzacja, ryzyko biznesowe, know-howAbstrakt
Artykuł traktuje o franczyzie jako koncepcji prowadzenia działalności gospodarczej na podstawie uzgodnionego przez strony układu ekonomicznego. Dostarcza informacji o genezie franczyzy, uwarunkowaniach jej rozwoju w świecie i Polsce. Prezentuje udokumentowane tendencje wzrostu polskiego rynku franczyzowego z uwzględnieniem rodzimych i zagranicznych marek franczyzowych. Zwraca uwagę na atuty franczyzy pozwalające jej oprzeć się kryzysom gospodarczym, stymulować rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności oraz minimalizować ryzyko biznesowe. Zawiera również komentarze, spostrzeżenia, sugestie i konstatacje na temat efektów synergicznych uzyskiwanych w firmach i całej polskiej gospodarce z tytułu zastosowań franczyzy.
Pobrania
Bibliografia
Banachowicz E., Nowak J., Starkowski M.T. (1995), Franchising czyli klucz do przyszłości, Businessman Book, Warszawa
Google Scholar
Fuchs B. (1998), Umowy franchisingowe, Wyd. Zakamycze, Kraków
Google Scholar
http://franchising.pl/artykul/6325/rozwoj-franczyzy-w-europie (07/03/2014)
Google Scholar
http://franczyza.org.pl
Google Scholar
http://msp.nf.pl
Google Scholar
http://www.arss.com.pl/pl/publikacje/257-raport-zagraniczne-sieci-franczyzowe-w-polsce-cz-1 (07-03-2014)
Google Scholar
http://franczyzawpolsce.pl
Google Scholar
Klein N. (2008), Doktryna szoku, Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA S.A., Warszawa
Google Scholar
Lewandowska L. (1999), Niekonwencjonalne formy finansowania przedsiębiorczości, ODDK, Gdańsk
Google Scholar
Stawicka M.K (2009), Franczyza. Droga do sukcesu, Helion, Gliwice
Google Scholar
Stecki L. (1994), Franchising, TNOiK, Dom Organizatora, Toruń
Google Scholar
Stiglitz J.E. (2007), Wizja sprawiedliwej globalizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa
Google Scholar
Wojtaszek-Mik E. (2001), Umowa franchisingu w świetle prawa konkurencji wspólnoty europejskiej i polskiego prawa antymonopolowego, TNOiK, Toruń
Google Scholar
www.franchising.info.pl – Portal Pomysłów na Biznes
Google Scholar
www.profitsystem.pl
Google Scholar
Ziółkowska M.J. (2001), Franczyza. Nowoczesny model rozwoju biznesu, CeDeWu, Warszawa
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.