Rada Redakcji

Elżbieta Kowalska-Dubas
ORCID ID: 0000-0002-7803-3369
Profesor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, Katedra Andragogiki i Gerontologii Społecznej Uniwersytetu Łódzkiego. Pedagog. Specjalizuje się w zakresie andragogiki i geragogiki. Obszary badawcze: rozwój i edukacja w wieku dorosłym, nieformalne uczenie się dorosłych, dorosłość i dojrzałość jako kategorie andragogiczne, monoselogia pedagogiczna, edukacyjne i duchowe wsparcie osób starszych, podejście biograficzne w badaniach andragogicznych. Współredaktorka serii wydawniczych: „Biografia i Badanie Biografii” oraz „Refleksje nad Starością” (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego).

Piotr Soszyński
ORCID ID: 0000-0001-7544-1394
Pedagog, teoretyk muzyki, informatyk, doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, adiunkt w Katedrze Edukacji Artystycznej i Pedagogiki Twórczości Uniwersytetu Łódzkiego. Autor książki Kompetencje informatyczne nauczycieli muzyki. Stan postulowany a rzeczywisty. Zainteresowania badawcze: edukacja artystyczna, zastosowania technologii komputerowej w edukacji muzycznej, dydaktyka muzyki, diagnoza i ewaluacja TPACK.

Eleonora Bielawska-Batorowicz
ORCID ID: 0000-0002-3177-6026
Psycholog, profesor nauk społecznych, zainteresowania naukowe obejmują psychologię prokreacji i psychologię kliniczną, a zwłaszcza problematykę więzi prenatalnej, depresji poporodowej, niepłodności i jej leczenia, menopauzy i andropauzy, a także etyki badań naukowych. Członek rad redakcyjnych: „The International Journal of Fertility and Sterility”,
„Menopause Review”, „Health Psychology Report”, „Journal of Reproductive and Infant Psychology” (również Book Reviews Editor). Członek Komitetu Psychologii PAN, członek zarządu The Society for Reproductive and Infant Psychology.

Katarzyna Gajek
ORCID ID: 0000-0002-2610-5842
Pedagog społeczny, doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, adiunkt w Katedrze Pedagogiki Społecznej Uniwersytetu Łódzkiego. Autorka książki Doświadczenie przemocy w rodzinie. Autobiograficzne narracje kobiet. Zainteresowania badawcze: kwestie i problemy społeczne, nierówności społeczne, zjawisko wykluczenia społecznego i proces empowerment, zjawisko przemocy (przemoc w rodzinie, bullying, handel ludźmi), Gender Studies, edukacja równościowa, praca socjalna jako pole działania pedagoga społecznego, metodologia badań społecznych (metody badań jakościowych, m.in. badania biograficzne, krytyczna analiza dyskursu).

Mariusz Granosik
ORCID ID: 0000-0001-6987-031X
Uniwersytet Łódzki, Katedra Pedagogiki Społecznej. Zainteresowania naukowe: krytyczna praca socjalna, partycypacyjne badania-działania, problemy spo- łeczne w dyskursie publicznym, interpretatywne metody badań społecznych. Współredaktor tomu Participatory Social Work: Research, Practice, Education (2019). Członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Szkół Pracy Socjalnej oraz Euro- pejskiego Stowarzyszenia Szkół Pracy Socjalnej (EASSW).

Marcin Kafar
ORCID ID: 0000-0003-0679-8992
Doktor nauk humanistycznych. Badacz interdyscyplinarny usytuowany na przecięciu nauk humanistycznych i społecznych; w swoich pracach łączy pola zainteresowań antropologii kultury, pedagogiki, literaturoznawstwa, socjologii i filozofii. Adiunkt w Katedrze Badań Edukacyjnych UŁ, redaktor naczelny serii „Perspektywy Biograficzne” (Wydawnictwo UŁ), Rad Naukowych serii „W Poszukiwaniu Idei XXI Wieku” (Wydawnictwo UŁ) oraz „Biografia i Badanie Biografii” (Wydawnictwo UŁ). Autor, redaktor i współredaktor kilkunastu monografii (w tym m.in. Scientific Biographies. Between the „Professional” and „Non-Professional” Dimensions of Humanistic Experiences, Łódź – Kraków 2014, W świecie wygnańców, wdów i sierot. O pewnym wariancie antropologii zaangażowanej, Łódź 2013). Stażysta (2010, 2016) i visiting professor (2018) w Department of Communication, University of South Florida, USA. Propagator autoetnografii na gruncie polskim.

Krzysztof Szmidt
ORCID ID: 0000-0003-3951-4669
Pedagog, profesor nauk społecznych. Jego zainteresowania naukowe obejmują pedagogikę twórczości i zdolności, edukację artystyczną i animację społeczno-
-kulturową, a szczególnie społeczne i edukacyjne uwarunkowania rozwoju kreatywności oraz instytucje pomocy w tworzeniu. Członek Sekcji Pedagogiki Sztuki Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN, członek rady redakcyjnej „Creativity: Theories – Research – Application”, przewodniczący rady naukowej serii Wydawnictwa UŁ
„Edukacja dla Mądrości” oraz „Terapia i Wychowanie”. Założyciel i prezes honorowy zarządu głównego Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności, doradca naukowy Oddysey of Mind Poland.

Renata Szczepanik
ORCID ID: 0000-0002-7443-0463
Pedagożka, doktor habilitowana, profesorka na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Członkini Polskiego Towarzystwa Kryminologicznego im. Stanisława Batawii oraz Zespołu Pedagogiki Resocjalizacyjnej przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN. Jej zainteresowania naukowe obejmują problemy, które określa mianem „kryminologii zza krat” (convict criminology), rehabilitacji społecznej nieletnich i przestępców powrotnych oraz metodologii badań terenowych.