Sprawozdanie: Przyczyny, decyzje, interwencje – ogólnopolskie seminarium dotyczące przyczyn, form i narzędzi wsparcia w kryzysie bezdomności młodzieży i młodych dorosłych (Kazimierz Dolny 19–21 maja 2019)

Autor

  • Weronika Zaród Fundacja po DRUGIE

DOI:

https://doi.org/10.18778/2450-4491.09.17

Słowa kluczowe:

seminarium, bezdomność, młodzież w kryzysie bezdomności, usamodzielnienie, pomoc instytucjonalna

Abstrakt

W maju 2019 r. odbyło się seminarium „Przyczyny, decyzje, interwencje – ogólnopolskie seminarium dotyczące przyczyn, form i narzędzi wsparcia w kryzysie bezdomności młodzieży i młodych dorosłych”, którego głównym organizatorem była Fundacja po DRUGIE. Specjaliści ze służb reintegracji społecznej spotkali się w Kazimierzu Dolnym, by omówić zjawisko kryzysu bezdomności młodzieży i młodych dorosłych, zwłaszcza wśród osób opuszczających instytucje opiekuńczo-wychowawcze oraz resocjalizacyjne. Dlaczego wciąż spotykamy się z tym, iż nastolatkowie żyją na ulicy? Czy system rzeczywiście wspiera ich w sposób prawidłowy? Na to pytanie starali się odpowiedzieć prelegenci seminarium, wspierając się doświadczeniami uczestników spotkania, którzy na co dzień pracują z młodzieżą, której losy po wyjściu z placówki często koncentrują się na przetrwaniu na ulicy – bez wsparcia oraz możliwości na rozwiązanie kryzysu.

Biogram autora

Weronika Zaród - Fundacja po DRUGIE

Zaród Weronika – magister profilaktyki społecznej i resocjalizacji, studentka psychologii na SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny (specjalność: psychologia kształtowania i modyfikacji zaburzeń). Wiele lat pracowała jako outreach worker z osobami zagrożonymi bezdomnością bądź w kryzysie bezdomności. Aktualnie pracuje jako asystentka młodzieży w kryzysie bezdomności w Fundacji po DRUGIE w Warszawie.

Pobrania

Opublikowane

2020-02-15

Jak cytować

Zaród, W. (2020). Sprawozdanie: Przyczyny, decyzje, interwencje – ogólnopolskie seminarium dotyczące przyczyn, form i narzędzi wsparcia w kryzysie bezdomności młodzieży i młodych dorosłych (Kazimierz Dolny 19–21 maja 2019). Nauki O Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 9(2), 253–259. https://doi.org/10.18778/2450-4491.09.17