Recenzja: „The Nature of Human Creativity”, edited by Robert J. Sternberg and James C. Kaufman, Cambridge University Press, Cambridge 2018

Autor

  • Krzysztof Szmidt Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Edukacji Artystycznej i Pedagogiki Twórczości https://orcid.org/0000-0003-3951-4669

DOI:

https://doi.org/10.18778/2450-4491.07.15

Abstrakt

Recenzja najnowszej pracy zbiorowej pod redakcją R. J. Sternberga i J. C. Kaufmana, w której zaproszeni autorzy relacjonują własną drogę badawczą i oceniają stan rozwoju nauk o twórczości.

Biogram autora

Krzysztof Szmidt - Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Edukacji Artystycznej i Pedagogiki Twórczości

Profesor nauk społecznych, kierownik Katedry Edukacji Artystycznej i Pedagogiki Twórczości na Wydziale Nauk o Wychowaniu UŁ, pedagog społeczny i pedagog twórczości. Autor wielu książek i artykułów naukowych z zakresu pedagogiki twórczości, w tym pierwszego w Polsce podręcznika akademickiego Pedagogika twórczości (GWP 2007, II wyd. – 2013). Zainteresowania badawcze: edukacyjne uwarunkowania rozwoju kreatywności, pomoc w tworzeniu, edukacja kulturalna i artystyczna, animacja społeczno-kulturalna oraz metodologia badań pedagogicznych. Pomysłodawca nowej formy dydaktycznej – lekcji twórczości i superwizor treningu kreatywności Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności.

Pobrania

Opublikowane

2019-02-28

Jak cytować

Szmidt, K. (2019). Recenzja: „The Nature of Human Creativity”, edited by Robert J. Sternberg and James C. Kaufman, Cambridge University Press, Cambridge 2018. Nauki O Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 7(2), 256–259. https://doi.org/10.18778/2450-4491.07.15