Produkt turystyczny — miejsce

Autor

  • Andrzej Stasiak Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa
  • Bogdan Włodarczyk Uniwersytet Łódzki, Katedra Geografii Miast i Turyzmu

DOI:

https://doi.org/10.18778/0867-5856.13.1.04

Słowa kluczowe:

produkt turystyczny, kategorie produktu turystycznego, terytorialny produkt turystyczny, produkt turystyczny-miejsce, produkt transgraniczny, region turystyczny

Abstrakt

Wśród różnych produktów terytorialnych wyróżnić można także produkt turystyczny. Autorzy próbują scharakteryzować ten produkt wskazując na jego małą spójność w odróżnieniu od produktu turystycznego-miejsce, którego funkcjonowanie wymaga pewnej nadrzędnej idei. Determinacja geograficzna (w ujęciu przestrzennym) tego typu produktów pozwoliła także na podjęcie próby scharakteryzowania relacji między produktem turystycznym-miejsce a regionem turystycznym.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

ALTKORN J., 1999, Strategia marki, ser. Marketing bez Tajemnic, PWE, Warszawa.
Google Scholar

BRIGGS S., 2003, Marketing w turystyce, PWE, Warszawa.
Google Scholar

DZIEDZIC E., 1998, Obszar recepcji turystycznej jako przedmiot zarządzania strategicznego, „Monografie i Opracowania SGH”, nr 442.
Google Scholar

DZIEGIEĆ E., 1995, Urbanizacja turystyczna terenów wiejskich w Polsce, Turyzm, t. 5, z. 1.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.18778/0867-5856.5.1.01

GLIŃSKI A. (red.), 1973, Urządzenia turystyczne, Wyd. Arkady, Warszawa.
Google Scholar

GOŁEMBSKI G. (red.), 2000, Kompendium wiedzy o turystyce, PWN, Warszawa-Poznań.
Google Scholar

GOŁEMBSKI G., RAPACZ A., 2001, Rola regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych w kształtowaniu produktu turystycznego, „Problemy Turystyki”, Instytut Turystyki, Warszawa, vol. 24, z. 1-2.
Google Scholar

HOŁDERNA-MIELCAREK B., 1998, Regionalizacja produktu turystycznego, „Rynek Turystyczny”, nr 12.
Google Scholar

KACZMAREK J., 1995, Propozycje działalności marketingowej w zakresie turystyki w regionie Polski środkowej, [w:] Studium wiedzy o regionie łódzkim, Rozwój turystyki w regionie łódzkim, Łódzkie Towarzystwo Naukowe, Łódź.
Google Scholar

KACZMAREK J., STASIAK A., WŁODARCZYK B., 2002, Produkt turystyczny albo jak organizować poznawanie świata?, podręcznik + przewodnik do ćwiczeń, Wyd. UŁ, Łódź.
Google Scholar

KOWALCZYK A., 2000, Geografia turyzmu, PWN, Warszawa.
Google Scholar

KRUCZEK Z., SACHA S., 1994, Geografia atrakcji turystycznych Polski, Oficyna Wydawnicza „Ostoja", Kraków.
Google Scholar

LIJEWSKI T., MIKUŁOWSKI B., WYRZYKOWSKI J., 2002, Geografia turystyki Polski, PWE, Warszawa.
Google Scholar

LISZEWSKI S., 1995, Przestrzeń turystyczna, „Turyzm", t. 5, z. 2, Wydawnictwo UŁ, Łódź.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.18778/0867-5856.5.2.09

Mapa topograficzno-turystyczna w skali 1:250 OOO, Pyrenees. Languedoc-Roussillon, Institut Geographique National, wyd.II, Paryż 1994.
Google Scholar

MARKOWSKI T., 1997, Miasto jako produkt — wybrane aspekty marketingu miasta [w:] T. Domański (red.), Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów, Łódź.
Google Scholar

MEDLIK S., 1995, Leksykon podróży, turystyki, hotelarstwa, PWN, Warszawa.
Google Scholar

NIEZGODA A., 2000., Marketing obszarów turystycznych, „Problemy Turystyki", Instytut Turystyki, Warszawa, vol. 23, z. 1-2.
Google Scholar

NOWACKI M., 1999, Atrakcje turystyczne, dziedzictwo i jego interpretacja — jako produkt turystyczny, „Problemy Turystyki", vol. 22, z. 2.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.18778/0867-5856.10.1.05

RIES A., TROUT J., 2000, 22 niezmienne prawa marketingu, ser. Marketing bez Tajemnic, PWE, Warszawa.
Google Scholar

Strategia rozwoju krajowego produktu turystycznego Polski. Raport końcowy, 1997, Warszawa.
Google Scholar

SZROMNIK A., 1997, Marketing terytorialny – geneza, rynki docelowe i podmioty oddziaływania, [w:] T. Domański (red.), Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów, UŁ, Łódź.
Google Scholar

SZYMCZAK M. (red.), 1981, Słownik języka polskiego, PWN, Warszawa.
Google Scholar

www.part.com.pl
Google Scholar

ŻEMŁA M., 2000, Produkt turystyczny — ujęcie podmiotowe, „Problemy Turystyki", vol. 23, z. 1-2.
Google Scholar

Opublikowane

2003-06-30

Jak cytować

Stasiak, A., & Włodarczyk, B. (2003). Produkt turystyczny — miejsce. Turyzm/Tourism, 13(1), 55–80. https://doi.org/10.18778/0867-5856.13.1.04

Numer

Dział

Artykuły