The evolution of programs and teaching methods for tourism and leisure ecnonomics: The University of Physical Education in Krakow
DOI:
https://doi.org/10.1515/tour-2017-0019Keywords:
economics didactics, marketing didactics, academic education, education, universities, feedbackAbstract
The aim of the article is to answer the question: what can non-economic universities do to improve their curricula for economic modules and methods of implementation? Literature review, participant observation and descriptive statistics were used based on an original set of 430 projects from the ‘Marketing of tourism and leisure services’ course for the academic years 2014/15, 2015/16 and 2016/17. Adopting a student orientation as a long-term partner in the information exchange process, in line with the concept of relationship marketing, contributes to the intensification of the didactic process aimed at broadening knowledge of economic reality.
Downloads
References
BIAŁEK N., CYRAN K., 2013, Aktywne metody dydaktyczne – subiektywne kompendium, [in:] Wykładowca doskonały. Podręcznik nauczyciela akademickiego, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa, pp. 140-157.
Google Scholar
BUK-CEGIEŁKA M., 2016, Metody i formy kształcenia studentów – orientacja w kierunku dydaktyki zaangażowanej, [in:] A. Karpińska, W. Wróblewska, K. Kowalczuk (eds.), W kierunku edukacji akademickiej zorientowanej na studenta, Wyd. Adam Marszałek, Toruń, pp. 85-95.
Google Scholar
CHMIELECKA E. 2013, Proces boloński i krajowe ramy kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego, „Studia BAS”, 3(35), pp. 107-134.
Google Scholar
CZERWIŃSKI K., 2008, Student jako partner w dialogu edukacyjnym – rzeczywistość czy utopia, [in:] A. Karpińska, W. Wróblewska (eds.), Dylematy dydaktyki szkoły wyższej w dialogu i perspektywie, Trans Humana, Białystok, pp. 185-194.
Google Scholar
DENEK K., 2016, Interakcja uczestników procesu kształcenia akademickiego, [in:] A. Karpińska, W. Wróblewska, K. Kowalczuk (eds.), W kierunku edukacji akademickiej zorientowanej na studenta, Wyd. Adam Marszałek, Toruń, pp. 31-45.
Google Scholar
Description of the field education effects for first degree studies – general-academic profile, ‘Tourism and leisure’ field of study. [in Polish] Faculty of Tourism and Leisure, University of Physical Education, Kraków 2012.
Google Scholar
Description of the field education effects for second degree studies – general-academic profile, ‘Tourism and leisure’ field of study [in Polish] Faculty of Tourism and Leisure, University of Physical Education, Kraków 2012.
Google Scholar
Education standards for the fields of study: Tourism and leisure. Attachment No. 108 to Regulation of the Minister of Science and Higher Education of 12 July 2007 on standards of education for particular fields and levels of education, as well as the mode of creation and conditions that the university must meet to conduct interdisciplinary and macrofields studies. [in Polish] Dz. U. Nr 164, poz. 1166.
Google Scholar
KALISZEWSKA M., KLASIŃSKA B., 2008, Modernizowanie dydaktyki akademickiej: perspektywa systemologiczna, [in:] A. Karpińska, W. Wróblewska (eds.), Dylematy dydaktyki szkoły wyższej w dialogu i perspektywie, Trans Humana, Białystok, pp. 138-149.
Google Scholar
KOLNY B., MACIEJOWSKI G., 2002, Ocena form nauczania a oczekiwania wobec prowadzących przedmioty marketingowe, [in:] Marketing w dydaktyce szkół wyższych – teraźniejszość i przyszłość, red. Z. Kędzior, Centrum Badań i Ekspertyz AE w Katowicach, Katowice, pp. 38-51.
Google Scholar
KUPISIEWICZ Cz., 2012, Dydaktyka. Podręcznik akademicki, Impuls, Kraków.
Google Scholar
LISZEWSKI S., 2011, Recenzja książki Turystyka w ujęciu interdyscyplinarnym pod red. J. Wyrzykowskiego i J. Maraka, WSH we Wrocławiu, Wrocław 2010, „Turyzm” 21/1–2, pp. 75-78.
Google Scholar
Polish Qualification Framework. Knowledge, skills, social competences. [in Polish] Institute of Educational Research, Warsaw 2016.
Google Scholar
Regulation of the Minister of Science and Higher Education of 12 July 2007 on standards of education for particular fields and levels of education, as well as the mode of creation and conditions that the university must meet to conduct interdisciplinary and macrofields studies. [in Polish] Dz. U. nr 164, poz. 1166.
Google Scholar
Short course curriculum for ‘Tourism and leisure’ field of study – Bachelor's degree – conducted since the academic year 1998/99 at the Academy of Physical Education named Bronisław Czech in Kraków. [in Polish] Academy of Physical Education, Kraków.
Google Scholar
Statute of the Academy of Physical Education named Bronisław Czech. [in Polish] University of Physical Education, Kraków 2015.
Google Scholar
SZCZECHOWICZ B., 2014, Dydaktyka marketingu branżowego w Akademii Wychowania Fizycznego w Krakówie, [in:] A. Czubała, P. Hadrian, J.W. Wiktor (eds.), Marketing w 25-leciu gospodarki rynkowej w Polsce, PWE, Warszawa, pp. 715-722.
Google Scholar
WIKTOR J.W., 2002, Formy dydaktyki współczesnego marketingu. Wyzwania i uwarunkowania, [in:] Z. Kędzior (ed.), Marketing w dydaktyce szkół wyższych – teraźniejszość i przyszłość, Centrum Badań i Ekspertyz AE w Katowicach, Katowice, pp. 87-102.
Google Scholar
WOJCIECHOWSKI T., 2000, Dydaktyka marketingu, http://forumakad.pl/archiwum/2000/09/17.html; 19.10.2013.
Google Scholar
WRÓBLEWSKA W., 2008, Zmiany w kształceniu akademickim, [in:] A. Karpińska, W. Wróblewska (eds.), Dylematy dydaktyki szkoły wyższej w dialogu i perspektywie, Trans Humana, Białystok 2008, pp. 14-21.
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.