Perception of the Tourist Space of Poland by University Students from Outside Łódź but Studying in Łódź

Authors

  • Andrzej Matczak Uniwersytet Łódzki, Katedra Geografii Miast i Turyzmu

DOI:

https://doi.org/10.18778/0867-5856.4.1.02

Abstract

W artykule przedstawiono wyniki badań percepcji przestrzeni turystycznej Polski przeprowadzonych wśród zamiejscowej młodzieży akademickiej studiującej i zamieszkującej w okresie nauki w Łodzi w domach studenckich osiedla Uniwersytetu i Politechniki Łódzkiej. Przeprowadzone badania wskazują na dalece zunifikowany obraz przestrzeni turystycznej Polski postrzegany przez badaną młodzież, obejmujący głównie tradycyjne regiony turystyczno-wypoczynkowe kraju; Wybrzeże, Tatry, Mazury, Bieszczady i in. oraz powszechnie znane, miejskie centra ruchu turystycznego: Gdańsk, Kraków, Warszawa, Zakopane i in. Wydaje się, że taki obraz przestrzeni turystycznej Polski młodzież akademicka w dużym stopniu uzyskuje ze środków masowego przekazu.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

1994-06-30

How to Cite

Matczak, A. (1994). Perception of the Tourist Space of Poland by University Students from Outside Łódź but Studying in Łódź. Turyzm/Tourism, 4(1), 23–33. https://doi.org/10.18778/0867-5856.4.1.02

Issue

Section

Articles

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 5 > >>