Spatial Segmentation of the Tourism Market of Ustka
DOI:
https://doi.org/10.18778/0867-5856.9.1.07Keywords:
Ustka, rynek turystyczny, popyt turystyczny, ruch turystyczny UstkiAbstract
Na podstawie badań ankietowych przeprowadzonych w dniach 22-24.07.1998 r. z 651 turystami wypoczywającymi na plaży w Ustce dokonano identyfikacji i segmentacji przestrzennej rynku turystycznego (wykorzystując w tym celu metodę koncentracji) oraz charakterystyki wyróżnionych obszarów rynkowych wraz z analizą stopnia ich zróżnicowania strukturalnego (miarą była średnia wartość bezwzględnych różnic wskaźników struktury - wykorzystano 15 cech - w wyodrębnionych sześciu krajowych obszarach rynkowych, które uporządkowano metodą dendrytową).
Downloads
References
Altkorn J., 1994, Marketing w turystyce. PWN, Warszawa.
Google Scholar
Chojnicki Z., 1988, Koncepcja terytorialnego systemu społecznego, „Przegląd Geograficzny”, z. 4, s. 491-510.
Google Scholar
Grabiński T., 1992, Mierniki koncentracji i lokalizacji przestrzennej, [w:] Badania przestrzenne rynku i konsumpcji. Przewodnik metodyczny, red. S. Mynarski, PWN, Warszawa, s. 76-105.
Google Scholar
Kostrubiec B., 1977, Metody badania koncentracji przestrzennej, [w:] Metody ilościowe i modele w geografii, red. Z. Chojnicki, PWN, Warszawa, s. 63-76.
Google Scholar
Kotler Ph., 1982, Marketing for Noprofit Organisation, Prentice Hall, Englewood Cliffs, New Jersey.
Google Scholar
Lorenz M. O., 1905, Methods of Measuring the Concentration of Wealth, „Publication of the American Statistical Association”, vol. IX.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.2307/2276207
Mała encyklopedia ekonomiczna, 1974, PWE, Warszawa.
Google Scholar
Matczak A., 1998, Identyfikacja obszarów rynkowych w zakresie usług turystycznych przy wykorzystaniu metod analizy geograficznej, [w:] Turystyka w środowisku społecznym i gospodarczym. „Zeszyty Naukowe”, AWF, Kraków, nr 75, s. 161-173.
Google Scholar
Nowak E., 1990, Metody taksonomiczne w klasyfikacji obiektów społeczno-gospodarczych, PWE, Warszawa.
Google Scholar
Runge J., 1992, Wybrane zagadnienia analizy przestrzennej w badaniach geograficznych, Uniw. Śląski, Katowice.
Google Scholar
Słownik ekonomiczny dla przedsiębiorcy w warunkach rynku, 1993, Wyd. Znicz, Szczecin.
Google Scholar
Webber R., 1977, The National Classification of Residential Neighborhoods. An Introduction to the Classification of Words and Parishes, PRAG Technical Papers, London.
Google Scholar
Wielka encyklopedia powszechna, 1969, PWN, Warszawa.
Google Scholar
Zbieć E., 1994, Na marginesie „Założeń rozwoju gospodarki turystycznej", „Problemy Turystyki”, z. 2, s. 63-78.
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.