Spatial Segmentation of the Tourism Market of Ustka

Authors

  • Andrzej Matczak Uniwersytet Łódzki, Katedra Geografii Miast i Turyzmu

DOI:

https://doi.org/10.18778/0867-5856.9.1.07

Keywords:

Ustka, rynek turystyczny, popyt turystyczny, ruch turystyczny Ustki

Abstract

Na podstawie badań ankietowych przeprowadzonych w dniach 22-24.07.1998 r. z 651 turystami wypoczywającymi na plaży w Ustce dokonano identyfikacji i segmentacji przestrzennej rynku turystycznego (wykorzystując w tym celu metodę koncentracji) oraz charakterystyki wyróżnionych obszarów rynkowych wraz z analizą stopnia ich zróżnicowania strukturalnego (miarą była średnia wartość bezwzględnych różnic wskaźników struktury - wykorzystano 15 cech - w wyodrębnionych sześciu krajowych obszarach rynkowych, które uporządkowano metodą dendrytową).

Downloads

Download data is not yet available.

References

Altkorn J., 1994, Marketing w turystyce. PWN, Warszawa.
Google Scholar

Chojnicki Z., 1988, Koncepcja terytorialnego systemu społecznego, „Przegląd Geograficzny”, z. 4, s. 491-510.
Google Scholar

Grabiński T., 1992, Mierniki koncentracji i lokalizacji przestrzennej, [w:] Badania przestrzenne rynku i konsumpcji. Przewodnik metodyczny, red. S. Mynarski, PWN, Warszawa, s. 76-105.
Google Scholar

Kostrubiec B., 1977, Metody badania koncentracji przestrzennej, [w:] Metody ilościowe i modele w geografii, red. Z. Chojnicki, PWN, Warszawa, s. 63-76.
Google Scholar

Kotler Ph., 1982, Marketing for Noprofit Organisation, Prentice Hall, Englewood Cliffs, New Jersey.
Google Scholar

Lorenz M. O., 1905, Methods of Measuring the Concentration of Wealth, „Publication of the American Statistical Association”, vol. IX.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.2307/2276207

Mała encyklopedia ekonomiczna, 1974, PWE, Warszawa.
Google Scholar

Matczak A., 1998, Identyfikacja obszarów rynkowych w zakresie usług turystycznych przy wykorzystaniu metod analizy geograficznej, [w:] Turystyka w środowisku społecznym i gospodarczym. „Zeszyty Naukowe”, AWF, Kraków, nr 75, s. 161-173.
Google Scholar

Nowak E., 1990, Metody taksonomiczne w klasyfikacji obiektów społeczno-gospodarczych, PWE, Warszawa.
Google Scholar

Runge J., 1992, Wybrane zagadnienia analizy przestrzennej w badaniach geograficznych, Uniw. Śląski, Katowice.
Google Scholar

Słownik ekonomiczny dla przedsiębiorcy w warunkach rynku, 1993, Wyd. Znicz, Szczecin.
Google Scholar

Webber R., 1977, The National Classification of Residential Neighborhoods. An Introduction to the Classification of Words and Parishes, PRAG Technical Papers, London.
Google Scholar

Wielka encyklopedia powszechna, 1969, PWN, Warszawa.
Google Scholar

Zbieć E., 1994, Na marginesie „Założeń rozwoju gospodarki turystycznej", „Problemy Turystyki”, z. 2, s. 63-78.
Google Scholar

Published

1999-06-30

How to Cite

Matczak, A. (1999). Spatial Segmentation of the Tourism Market of Ustka. Turyzm/Tourism, 9(1), 105–136. https://doi.org/10.18778/0867-5856.9.1.07

Issue

Section

Articles

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 5 > >>