The Geography of Tourism and Hotel Management Studies at the University of Łódź. Curriculum Objectives and Organization

Authors

  • Stanisław Liszewski Uniwersytet Łódzki, Katedra Geografii Miast i Turyzmu

DOI:

https://doi.org/10.18778/0867-5856.9.2.02

Keywords:

geografia turyzmu, hotelarstwo, Uniwersytet Łódzki, organizacja studiów

Abstract

W artykule przedstawiono koncepcję programową kształcenia uniwersyteckiego na poziomie magisterskim w zakresie geografii turyzmu i hotelarstwa na Uniwersytecie Łódzkim. Szczegółowo zaprezentowano ideę studiów, cechy absolwenta oraz układ i zakres tematyczny programu, a także organizację studiów. W ostatniej części artykułu przedstawiono główne podręczniki z zakresu geografii turyzmu oraz polskie czasopisma naukowe.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Altkorn J., 1994, Marketing w turystyce, PWN, Warszawa.
Google Scholar

Borne H., Doliński A., 1998, Organizacja turystyki, WSiP, Warszawa.
Google Scholar

Doliński A., 1988, Organizacja i technika pracy w obiektach gospodnich, Wyd. Spółdzielcze, Warszawa.
Google Scholar

Dziegieć E., 1995, Podyplomowe Studium Turystyki przy Instytucie Geografii Ekonomicznej i Organizacji Przestrzeni UŁ, „Acta Universitatis Lodziensis”, Folia Geographica 20, s. 78-81.
Google Scholar

Dubaniewicz H., Nurek T., Zawadzka A., 1988, Biometeorologia turystyki, część I i II, AWF, Gdańsk.
Google Scholar

Gaworecki W. W., 1994, Turystyka, PWE, Warszawa.
Google Scholar

Gołembski G., 1998, Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej, AWF, Poznań.
Google Scholar

Jackowski A. (red.), 1992, Studium Turyzmu Uniwersytetu Jagiellońskiego (1936-1939), „Prace Geograficzne”, z. 89, „Prace Instytutu Geograficznego UJ”, z. 111.
Google Scholar

Jakóbczyk-Gryszkiewicz J., 1999, Program kształcenia geografów na geografii turyzmu i hotelarstwa na Uniwersytecie Łódzkim, [w:] Nauki geograficzne a edukacja społeczeństwa, t. 1: Materiały XLVIII Zjazdu PTG, Łódź, s. 258-264.
Google Scholar

Kowalczyk A., 1997, Geografia turyzmu, UW, Warszawa.
Google Scholar

Krzymowska-Kostrowicka A., 1997, Geoekologia turystyki i wypoczynku, PWN, Warszawa.
Google Scholar

Leszczycki S., 1937, Współczesne zagadnienia turyzmu, „Komunikaty Studium Turyzmu UJ”, z. 3.
Google Scholar

Lijewski T., Mikułowski B., Wyrzykowski J., 1985, Geografia turystyczna Polski, PWE, Warszawa.
Google Scholar

Liszewski S., 1998, Specjalizacja z geografii turyzmu na kierunku geografia na Uniwersytecie Łódzkim (1982-1998), „Turyzm”, t. 8, z. 2, s. 131-142.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.18778/0867-5856.8.2.09

Liszewski S., Jakóbczyk-Gryszkiewicz J., Włodarczyk B., 1998, Informator o studiach. Kierunek geografia, specjalność geografia turyzmu i hotelarstwa, Łódź.
Google Scholar

Middleton V., 1996, Marketing w turystyce, PAPT, Warszawa.
Google Scholar

Mikulski M., 1981, Badania w zakresie geografii turyzmu, „Prace Geograficzne”, z. 54, „Prace Instytutu Geograficznego UJ”, z. 76, s. 75-81.
Google Scholar

Przecławski K., 1986, Humanistyczne podstawy turystyki, Inst. Turystyki, Warszawa.
Google Scholar

Przecławski K., 1997, Etyczne podstawy turystyki, Albis, Kraków.
Google Scholar

Rapacz A., 1994, Przedsiębiorstwo turystyczne - podstawy i zasady działania, PWN, Warszawa.
Google Scholar

Szczeciński R., 1987, Wydawnictwa Instytutu Turystyki w latach 1972-1985. Informator bibliograficzny, Inst. Turystyki, Warszawa.
Google Scholar

TuIibacki T., 1992, Organizacja i zarządzanie hotelem, FBC, Warszawa.
Google Scholar

Turkowski M., 1993, Hotelarstwo. Elementy marketingu, PWE, Warszawa.
Google Scholar

Turkowski M., 1997, Marketing usług hotelarskich, PWE, Warszawa.
Google Scholar

Warszyńska J., Jackowski A., 1978, Podstawy geografii turyzmu, PWN, Warszawa.
Google Scholar

Warszyńska J. (red.), 1994, 1995, Geografia turystyczna świata, t. 1, 2, Warszawa.
Google Scholar

Wyrzykowski J., 1981, Dorobek naukowy w zakresie geografii turyzmu, „Prace Geograficzne”, z. 54, „Prace Instytutu Geograficznego UJ”, z. 76, s. 63-74.
Google Scholar

Published

1999-12-30

How to Cite

Liszewski, S. (1999). The Geography of Tourism and Hotel Management Studies at the University of Łódź. Curriculum Objectives and Organization. Turyzm/Tourism, 9(2), 9–29. https://doi.org/10.18778/0867-5856.9.2.02

Issue

Section

Articles