The Geography of Tourism and Hotel Management Studies at the University of Łódź. Curriculum Objectives and Organization
DOI:
https://doi.org/10.18778/0867-5856.9.2.02Keywords:
geografia turyzmu, hotelarstwo, Uniwersytet Łódzki, organizacja studiówAbstract
W artykule przedstawiono koncepcję programową kształcenia uniwersyteckiego na poziomie magisterskim w zakresie geografii turyzmu i hotelarstwa na Uniwersytecie Łódzkim. Szczegółowo zaprezentowano ideę studiów, cechy absolwenta oraz układ i zakres tematyczny programu, a także organizację studiów. W ostatniej części artykułu przedstawiono główne podręczniki z zakresu geografii turyzmu oraz polskie czasopisma naukowe.
Downloads
References
Altkorn J., 1994, Marketing w turystyce, PWN, Warszawa.
Google Scholar
Borne H., Doliński A., 1998, Organizacja turystyki, WSiP, Warszawa.
Google Scholar
Doliński A., 1988, Organizacja i technika pracy w obiektach gospodnich, Wyd. Spółdzielcze, Warszawa.
Google Scholar
Dziegieć E., 1995, Podyplomowe Studium Turystyki przy Instytucie Geografii Ekonomicznej i Organizacji Przestrzeni UŁ, „Acta Universitatis Lodziensis”, Folia Geographica 20, s. 78-81.
Google Scholar
Dubaniewicz H., Nurek T., Zawadzka A., 1988, Biometeorologia turystyki, część I i II, AWF, Gdańsk.
Google Scholar
Gaworecki W. W., 1994, Turystyka, PWE, Warszawa.
Google Scholar
Gołembski G., 1998, Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej, AWF, Poznań.
Google Scholar
Jackowski A. (red.), 1992, Studium Turyzmu Uniwersytetu Jagiellońskiego (1936-1939), „Prace Geograficzne”, z. 89, „Prace Instytutu Geograficznego UJ”, z. 111.
Google Scholar
Jakóbczyk-Gryszkiewicz J., 1999, Program kształcenia geografów na geografii turyzmu i hotelarstwa na Uniwersytecie Łódzkim, [w:] Nauki geograficzne a edukacja społeczeństwa, t. 1: Materiały XLVIII Zjazdu PTG, Łódź, s. 258-264.
Google Scholar
Kowalczyk A., 1997, Geografia turyzmu, UW, Warszawa.
Google Scholar
Krzymowska-Kostrowicka A., 1997, Geoekologia turystyki i wypoczynku, PWN, Warszawa.
Google Scholar
Leszczycki S., 1937, Współczesne zagadnienia turyzmu, „Komunikaty Studium Turyzmu UJ”, z. 3.
Google Scholar
Lijewski T., Mikułowski B., Wyrzykowski J., 1985, Geografia turystyczna Polski, PWE, Warszawa.
Google Scholar
Liszewski S., 1998, Specjalizacja z geografii turyzmu na kierunku geografia na Uniwersytecie Łódzkim (1982-1998), „Turyzm”, t. 8, z. 2, s. 131-142.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/0867-5856.8.2.09
Liszewski S., Jakóbczyk-Gryszkiewicz J., Włodarczyk B., 1998, Informator o studiach. Kierunek geografia, specjalność geografia turyzmu i hotelarstwa, Łódź.
Google Scholar
Middleton V., 1996, Marketing w turystyce, PAPT, Warszawa.
Google Scholar
Mikulski M., 1981, Badania w zakresie geografii turyzmu, „Prace Geograficzne”, z. 54, „Prace Instytutu Geograficznego UJ”, z. 76, s. 75-81.
Google Scholar
Przecławski K., 1986, Humanistyczne podstawy turystyki, Inst. Turystyki, Warszawa.
Google Scholar
Przecławski K., 1997, Etyczne podstawy turystyki, Albis, Kraków.
Google Scholar
Rapacz A., 1994, Przedsiębiorstwo turystyczne - podstawy i zasady działania, PWN, Warszawa.
Google Scholar
Szczeciński R., 1987, Wydawnictwa Instytutu Turystyki w latach 1972-1985. Informator bibliograficzny, Inst. Turystyki, Warszawa.
Google Scholar
TuIibacki T., 1992, Organizacja i zarządzanie hotelem, FBC, Warszawa.
Google Scholar
Turkowski M., 1993, Hotelarstwo. Elementy marketingu, PWE, Warszawa.
Google Scholar
Turkowski M., 1997, Marketing usług hotelarskich, PWE, Warszawa.
Google Scholar
Warszyńska J., Jackowski A., 1978, Podstawy geografii turyzmu, PWN, Warszawa.
Google Scholar
Warszyńska J. (red.), 1994, 1995, Geografia turystyczna świata, t. 1, 2, Warszawa.
Google Scholar
Wyrzykowski J., 1981, Dorobek naukowy w zakresie geografii turyzmu, „Prace Geograficzne”, z. 54, „Prace Instytutu Geograficznego UJ”, z. 76, s. 63-74.
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.