The Urban Tourist Space (Łódź)

Authors

  • Stanisław Liszewski Uniwersytet Łódzki, Katedra Geografii Miast i Turyzmu

DOI:

https://doi.org/10.18778/0867-5856.9.1.04

Keywords:

miejska przestrzeń turystyczna, Łódź, turystyka postindustrialna

Abstract

Artykuł ma charakter teoretyczno-metodologiczny. Zdefiniowano w nim pojęcie miejskiej przestrzeni turystycznej korelując je z typami przestrzeni miejskiej. W części empirycznej pracy omówiono trzy fazy rozwoju miejskiej przestrzeni turystycznej Łodzi podkreślając, że powstanie i rozwój tej przestrzeni jest procesem długotrwałym, uzależnionym zarówno od czynników wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Przedstawiono metodologię identyfikacji miejskiej przestrzeni turystycznej.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Butowski L., 1996, Funkcja turystyczna we współczesnych dużych miastach europejskich. Turystyka – szansą rozwoju kraju, Materiały pokongresowe. Kongres Turystyki Polskiej, 6-8 listopada 1995, Warszawa, s. 253-265.
Google Scholar

Drzewiecki M., 1973, Turystyczne zagospodarowanie przestrzenne Chełmna, Inst. Turystyki, Warszawa.
Google Scholar

Drzewiecki M., 1992, Wiejska przestrzeń rekreacyjna, Inst. Turystyki, Warszawa.
Google Scholar

Dziegieć E., 1995, Urbanizacja turystyczna terenów wiejskich w Polsce, Turyzm, t. 5, z. 1, s. 5-56.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.18778/0867-5856.5.1.01

Grocholska J., Plit F., 1989, Dzikie ogrody działkowe – nowe zjawisko w zagospodarowaniu przestrzennym polskich miast, Przegląd Geograficzny, t. 57, z. 1/2.
Google Scholar

Kaczmarek S., 1997, Kreowanie wizerunku miasta przemysłowego na przykładzie Glasgow i Łodzi, [w:] Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwanie dla miast i regionów, Łódź, s. 167-174.
Google Scholar

Kaczmarek S., Liszewski S., 1997, The Role of Tourism in the Restructuring of the Łódź Region and in Creating a New Image of the City, [w:] A Comparative Study of Łódź and Manchester. Geographies of European Cities in Transition, Łódź, s. 249-261.
Google Scholar

Law Ch. M., 1994, Urban Tourism. Attracting Visitors to Large Cities, Mansell.
Google Scholar

Liszewski S., red., 1989, Funkcja turystyczna Augustowa, Inst. Turystyki, Warszawa, s. 125.
Google Scholar

Liszewski S., 1992, The Industrial City as a Tourist Centre. The Example of Łódź, Turyzm, t. 2, z. 1, s. 9-24.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.18778/0867-5856.2.1.02

Liszewski S., 1995, Przestrzeń turystyczna, Turyzm, t. 5, z. 2, s. 87-103.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.18778/0867-5856.5.2.09

Liszewski S., 1997, Przestrzeń miejska i jej organizacja. Geografia – człowiek – gospodarka (Profesorowi Bronisławowi Kortusowi w 70 rocznicę urodzin), Kraków, s. 55-65.
Google Scholar

Matczak A., 1992, Model badań ruchu turystycznego. Studium metodologiczne, Łódź.
Google Scholar

Przybyszewska-Gudelis R., 1997, Problemy rewitalizacji miast przez turystykę, [w:] Kulturowe aspekty turystyki i gospodarki turystycznej, Polskie Stowarzyszenie Turystyki, Warszawa, s. 17-26.
Google Scholar

Stalski M., 1984, Użytkowanie ziemi w turystyce, Przegląd Zagranicznej Literatury Geograficznej, z. 2, s. 139-148.
Google Scholar

Warszyńska J., Jackowski A., 1978, Podstawy geografii turyzmu, PWN, Warszawa.
Google Scholar

Wolaniuk A., 1991, Ogrody działkowe Łodzi jako teren wypoczynku mieszkańców miasta, Turyzm, t. 1, z. 1, s. 31-53.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.18778/0867-5856.1.1.03

Żebrowska A., 1996, Obraz turystyczny Łodzi w świetle analizy zawartości treści przewodników, Maszynopis pracy magisterskiej wykonanej w Katedrze Geografii Miast i Turyzmu UŁ, Łódź, ss. 91.
Google Scholar

Published

1999-06-30

How to Cite

Liszewski, S. (1999). The Urban Tourist Space (Łódź). Turyzm/Tourism, 9(1), 51–73. https://doi.org/10.18778/0867-5856.9.1.04

Issue

Section

Articles