Przesyłanie tekstów

Czasopismo nie przyjmuje obecnie nowych zgłoszeń.

Sprawdzenie tekstu przed wysłaniem

Autorzy proszeni są o sprawdzenie czy tekst spełnia poniższe kryteria. Teksty, które nie spełniają wymagań redakcyjnych mogą zostać odrzucone.
  • Autor/ka oświadcza, że utwór stanowi dzieło oryginalne i że przysługują mu/jej doń prawa autorskie, zarówno osobiste, jak i majątkowe. Jeśli zgłaszający/a nie jest jedynym/ą Autorem/ką, zobowiązuje się wskazać procentowy udział wszystkich współautorów w przygotowaniu tekstu. Informację należy wpisać w polu "Prawa – procentowy udział autorów".
  • Autor/ka oświadcza, że podczas przygotowania tekstu autor/ka nie posługiwał/a się narzędziami generatywnej sztucznej inteligencji. Jeśli jest inaczej, autor/ka zobowiązuje się wskazać nazwę narzędzia, cel i dokładny powód użycia i potwierdza, że dokonał/a dokładnej, krytycznej weryfikacji tekstu, zwłaszcza pod kątem możliwości wygenerowania nieprawdziwych, niekompletnych czy stronniczych informacji, wystąpienia plagiatu lub braku/nieprawidłowego przypisania autorstwa, i zredagował/a go odpowiednio. Informację należy wpisać w polu "Wiadomość dla redaktora".
  • Autor/ka zapewnia o braku naruszeń etyki publikacyjnej i ponosi pełną odpowiedzialność za treść publikacji. Autor/ka przyjmuje do wiadomości, że w razie złożenie nieprawdziwych oświadczeń, poniesie odpowiedzialność z tytułu szkód poniesionych przez Uniwersytet Łódzki.
  • Autor/ka zobowiązuje się poinformować o wszelkich możliwych konfliktach interesów. Informację należy wpisać w polu "Wiadomość dla redaktora".
  • Jeżeli jest dostępny należy dostarczyć DOI dla pozycji bibliograficznych.
  • W tekście przestrzegane są wszystkie wymagania, o których mowa w Wytycznych dla Autorów, przedstawionych w zakładce "Dla Autorów"
  • Zgłaszany tekst przestrzega zasad "ślepej recenzji"
  • Autor/Autorka przyjmuje do wiadomości, że w przypadku wycofania tekstu z jego/jej winy, zostanie obciążony kosztami recenzji i korekty.

Wytyczne dla autorów

  1. Tekst nadesłany do Redakcji FLR musi być dziełem oryginalnym Autora, który nigdy wcześniej nie został opublikowany. Tekst nie może naruszać jakichkolwiek praw osób trzecich, w tym praw licencyjnych czy autorskich. Przedkładany Redakcji tekst nie może zawierać materiału, który jest zniesławiający lub narusza dobra osobiste innych osób. Autor ponosi całkowitą odpowiedzialność za naruszenie praw autorskich.
  2. Autor przysyła do Redakcji w pliku elektronicznym pełną wersję artykułu sformatowanego według zasad wydawniczych FLR. Informacje o Autorze (imię i nazwisko, stopień naukowy, nazwa uczelni z dokładną afiliacją, adres do korespondencji, adres e-mail) oraz krótki biogram Autora (max. 1000 znaków ze spacjami) należy nadesłać osobno w pliku elektronicznym (Word).
  3. Prace publikowane w kolejnych tomach FLR będą stopniowo udostępniane bezpłatnie w Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego.
  4. Autor otrzyma egzemplarz autorski w postaci pliku PDF zawierającego wyłącznie tę część utworu, co do której Autorowi przysługują osobiste prawa autorskie.

Zasady wydawnicze FLR

1. Ogólne

  • Format pliku: DOC, DOCX, RTF
  • Objętość artykułu: maksymalnie 30 000 znaków (ze spacjami i przypisami)
  • Język artykułu
    • dla części tematycznej: francuski
    • dla części Varia: polski, angielski, hiszpański, włoski, niemiecki
  • Marginesy: górny 2,5 cm; dolny 2,5 cm; boczne 3 cm
  • Bez numeracji stron
  • Na górze artykułu imię i nazwisko autora, jego afiliacja i numer ORCID oraz oficjalny adres
  • Tytuł artykułu: pogrubiony, Times New Roman, 11 pkt
  • Poniżej tytułu: dwa streszczenia poprzedzone tytułem artykułu. Pierwsze streszczenie po angielsku, drugie po francusku, 900-1100 znaków ze spacjami, Times New Roman, 9 pkt
  • Pod każdym streszczeniem słowa kluczowe w języku streszczenia
  • Śródtytuły: Times New Roman, 11 pkt, pogrubione, numerowane z wyrównaniem lewostronnym
  • Na samym końcu artykułu umieścić biogram autora artykułu w trzeciej osobie liczby pojedynczej.

2. Tekst

  • Czcionka: Times New Roman, 11 pkt
  • Interlinia: 1,5 wiersza
  • W najprostszej postaci. Nie stosować jakichkolwiek wyróżników teksty (pogrubiania, podkreślania, rozstrzelania, zagęszczania itp.).
  • Aby zaznaczyć wcięcie paragrafu, nie stosować tabulatorów. Zdefiniować wcięcie pierwszego wiersza (6 mm) w oknie dialogowym „Format akapitu”.
  • Słowa w języku obcym oznaczamy zawsze kursywą.

3. Cytaty

  • krótkie (do 3 linijek) będą umieszczone w tekście i ujęte w cudzysłów, bez kursywy (Uwaga! Prosimy stosować, odpowiedni cudzysłów dla języka artykułu). Pojedyncze wiersze strofy oddzielamy od siebie ukośnikiem (/), całe strofy – podwójnym ukośnikiem (//).
  • długie (więcej niż 3 linijki), Times New Roman, 9 pkt, z pojedynczą interlinią, stanowią oddzielny akapit, bez cudzysłowu, bez kursywy, bez wcięcia, bez wysunięcia. Ewentualne akapity w cytatach będą oddzielone pauzą (―), a nie poprzez wciśnięcie klawisza

4. Przypisy

  • W tekście, odsyłacz przypisu oznaczamy we frakcji górnej i stawiamy go bezpośrednio po słowie, do którego się odnosi, zawsze przed znakiem interpunkcyjnym. Na końcu cytatu wstawiamy odsyłacz po cudzysłowie zamykającym
  • Na dole strony, Times New Roman, 9 pkt., pojedyncza interlinia, ciągła numeracja. Na końcu przypisu zawsze stawiamy kropkę.
  • W przypadku źródeł internetowych należy podać źródło (adres URL) oraz datę dostępu poprzedzoną przecinkiem i zapisaną w następujący sposób, na przykład: dostęp 11.2018.
  • Nie stosować klawisza Enter. Akapity oddzielamy pauzą (―). Wersy cytujemy w ciągu i oddzielamy je tak, jak w krótkich
  • W przypisach obowiązuje nomenklatura łacińska , op. cit., idem / eadem, cf., vide, etc., et al., in.
  • Przykłady zapisu bibliograficznego dla artykułu w języku polskim:
  • Ingarden, Książeczka o człowieku, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2003
  • Monga, « Les Eclogae piscatoriae de Sannazar et les Pescheries de Belleau », Bulletin de l’Association d’étude sur l’humanisme, la réforme et la renaissance, 1981, t. 13, nr 13, s. 13-21
  • Caillois, « La tragédie et le principe de la personnalité », in Le Théâtre tragique, red. J. Jacquot, CNRS, Paris 1962, s. 471-477
  • Kowalski, „Filozoficzne podstawy geometrii Euklidesowej”, Kwartalnik matematyczny, 1998, t. 23, s. 48-66
  • Wilson, “History and Traditionalism: Maurras and the Action Française”, Journal of the History of Ideas, 1968, t. 29, nr 3, s. 365-380

5. Bibliografia

  • Zawsze na końcu artykułu, przed biogramem
  • Bibliografia obejmuje tylko tytuły przywołane w tekście i w przypisach
  • Najpierw nazwisko, potem imię. Imię podajemy w pełnym brzmieniu. Pozycje bibliograficzne zapisujemy w porządku alfabetycznym.
  • Oprócz zmiany dotyczącej kolejności nazwiska i imienia, należy stosować taki sam zapis bibliograficzny, jak w przypisach w całym artykule. Nie stawiamy kropki po każdej pozycji

6. Indeks osób

  • Po biogramie umieszczamy ślepy indeks nazwisk i imion (w tej kolejności i w pełnym brzmieniu) autorów i postaci cytowanych w artykule

7. Ilustracje

  • Ilustracje należy nadesłać w odrębnych plikach (.tif, .jpg o rozdzielczości nie mniejszej niż 300 dpi) z podaną nazwą oraz lokalizacją w tekście (Fig. 1). Każda ilustracja musi być ponumerowana według kolejności pojawiania się w tekście. Należy podać podpisy do ilustracji
  • Do ilustracji muszą być dołączone prawa autorskie lub zgoda instytucji, która posiada do niej prawa autorskie

Polityka prywatności

  1. Administratorem danych osobowych Autorki/Autora jest Uniwersytet Łódzki, ul. Narutowicza 68, 90-136 Łódź.
  2. Kontakt do Inspektora Ochrony Danych Uniwersytetu Łódzkiego e- mail: iod@uni.lodz.pl.
  3. Dane będą wykorzystywane do realizacji publikacji i upowszechnienia Utworu.
  4. Dane będą  przetwarzane na podstawie przepisów art. 6 lit. b Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 )
  5. Pozyskane dane będą przetwarzane i przechowywane  przez okres niezbędny do realizacji     celu określonego w umowie, z uwzględnieniem okresów przechowywania wskazanych w   powszechnie obowiązujących przepisach prawa.
  6. Autor/ka ma prawo żądać dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania oraz do usunięcia, o ile pozwalają na to przepisy prawa.
  7. Autor/ka ma prawo  wniesienia skargi do organu ds. ochrony danych osobowych  w przypadku podejrzenia naruszenia prawa przy  ich przetwarzaniu .
  8. Podanie danych  jest niezbędne do realizacji publikacji i upowszechnienia Utworu i wynika z przepisów prawa.