Paid contents in online Polish daily media
DOI:
https://doi.org/10.18778/1505-9057.51.04Keywords:
paywall, paid contentsAbstract
This article concerns paid contents in the Internet services of the Polish daily press. It presents a short genesis of this phenomenon on local media markets, and it also presents an analysis of the online paid national and regional Polish newspapers. The analysis covers the scope of the systems of payment for access to online publications in online daily newspapers, payment models and their terms and conditions, as well as types of paid contents offered to the readers.
Downloads
References
Buczek P., Górecka M., Płatny dostęp do treści mediów na przykładzie „The New York Timesa” i „Piano Media”, [w:] Prasa w dobie nowych mediów, red. R. Rozbicka, A. Staniszewski, Wydawnictwo UWM, Olsztyn 2014, s. 13–20.
Google Scholar
Dziekan-Łanucha A., Polscy wydawcy prasowi wobec kryzysu dzienników drukowanych. Opis strategii przetrwania, „Media – Kultura – Komunikacja Społeczna” 2014, nr 10/4, s. 9–24.
Google Scholar
Kerger R., E-dylemat wydawców, „Press” 2010, nr 10, s. 61–62.
Google Scholar
Majer J., Kup paywall, „Press” 2016, nr 11, s. 60–63.
Google Scholar
Przybylski J., Cel: jeden procent, „Press” 2012, nr 9, s. 22–25.
Google Scholar
100 tys. prenumerat cyfrowych Wyborcza.pl, http://wyborcza.pl/7,75398,21222052,gazeta-wyborcza-coraz-silniejsza-w-internecie-100-tys-prenumerat.html [dostęp: 20.03.2017].
Google Scholar
Digital News Report 2016, http://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/sites/default/files/Digital-News-Report-2016.pdf [dostęp: 25.03.2017].
Google Scholar
How digital subscriptions work at newspapers today, http://nowewyrazy.uw.edu.pl/haslo/paywall.html [dostęp: 27.03.2017].
Google Scholar
http://plus.dziennikbaltycki.pl/polska-i-swiat/a/strajk-nauczycieli-na-pomorzu-szkoly-odwoluja-lekcje,11934172 [dostęp: 30.03.2017].
Google Scholar
http://serwisy.gazetaprawna.pl/pit/artykuly/1027685,usluga-skarbowki-sporzadzenie-pit-przez-urzad.html [dostęp: 30.03.2017].
Google Scholar
http://www.dziennikbaltycki.pl/edukacja/reforma-edukacji/a/w-piatek-strajk-generalny-nauczycieli-takze-na-pomorzu,11938083/ [dostęp: 30.03.2017].
Google Scholar
http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/619913,drodzy-czytelnicy,id,t.html [dostęp: 23.03.2017].
Google Scholar
http://www.rp.pl/Podatki/303139966-PIT-2017-urzad-skarbowy-wyreczy-podatnika-w-wypelnieniu-deklaracji-podatkowej.html#ap-1 [dostęp: 30.03.2017].
Google Scholar
https://www.americanpressinstitute.org/publications/reports/digital-subscriptions-today/ [dostęp: 20.03.2017].
Google Scholar
https://www.zkdp.pl/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=15&Itemid=83&lang=l [dostęp: 26.03.2017].
Google Scholar
Internetowy haracz, http://www.tygodnikprzeglad.pl/internetowy-haracz/ [dostęp: 15.03.2017].
Google Scholar
Korzystanie z Internetu, http://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2016/K_092_16.PDF [dostęp: 25.03.2017].
Google Scholar
Polscy wydawcy wprowadzają wspólną platformę sprzedaży treści Piano, http://www.marketing-news.pl/message.php?art=35337 [dostęp: 20.03.2017].
Google Scholar
Polska Press Grupa uruchamia Serwisy+, http://polskapress.pl/pl/biuro-prasowe/komunikaty-prasowe/polska-press-grupa-uruchamia-serwisy [dostęp: 21.03.2017].
Google Scholar
Rp.pl wprowadza opłaty za dostęp on-line, http://www.internetstandard.pl/news/Rp-pl-wprowadza-oplaty-za-dostep-on-line,358344.html [dostęp: 15.03.2017].
Google Scholar
The media’s risky paywall experiment: A timeline, http://theweek.com/articles/492336/medias-risky-paywall-experiment-timeline [dostęp: 15.03.2017].
Google Scholar
Zbieranie opłat za treści internetowe to długoterminowa inwestycja, http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/515281,zbieranie-oplat-za-tresci-internetowe-to-dlugoterminowa-inwestycja.html [dostęp: 27.03.2017].
Google Scholar
Znika system dostępu do płatnych artykułów. Agora i Polska Press wolą własne platformy, http://businessinsider.com.pl/strategie/sprzedaz/koniec-platformy-dostepu-do-tresci-piano-media/t78g3wc [dostęp: 25.03.2017].
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.