Archiwum pisarskie Włodzimierza Odojewskiego w świetle krytyki genetycznej. Rekonesans
DOI:
https://doi.org/10.18778/1505-9057.55.07Słowa kluczowe:
Włodzimierz Odojewski, edytorstwo, krytyka genetyczna, tekstologia, przed-tekst, Poznań, archiwum pisarskieAbstrakt
Artykuł składa się z dwóch części. Pierwsza obejmuje prezentację zbiorów Archiwum Włodzimierza Odojewskiego w Poznaniu i refleksję nad metodą twórczą pisarza, a druga przedstawia zarys perspektyw badawczych w dziedzinie krytyki genetycznej, które otwierają zgromadzone w tymże archiwum materiały. Autorzy zastanawiają się nad tym, jak można badać maszynopisy i rękopisy pisarza oraz jak powinno się opracowywać je edytorsko, mając na uwadze indywidualny sposób pracy Odojewskiego.
Pobrania
Bibliografia
Bereś Stanisław, Odojewski Włodzimierz, [interview], https://www.youtube.com/watch?v=9ELIcW12q-4 [accessed on: 3.11.2017]
Google Scholar
Fabianowski Andrzej, Konwicki. Odojewski i romantycy. Projekt interpretacji intertekstualnych, Universitas, Krakow 1999.
Google Scholar
Gennete Gèrard, Paratexts. Thresholds of interpretation, trans. Jane E. Lewin, Cambridge University Press, Cambridge 1997.
Google Scholar
Lacoue-Labarthe Philippe, “Echo podmiotu”, in: Lacoue-Labarthe Philippe, Typografie, trans. Jakub Momro, Andrzej Zawadzki, Universitas, Krakow 2014, pp. 117–203.
Google Scholar
Macksey Richrad, “Pausing on the threshold”, in: Gennete Gérard, Paratexts. Thresholds of interpretation, Cambridge University Press, Cambridge 1997, pp. 9–25.
Google Scholar
Masłoń Kazimierz, “To samo dno. Wywiad z Włodzimierzem Odojewskim”, Wyspa 2007, nr 2 http://kwartalnikwyspa.pl/to-samo-dno-rozmowa-z-wlodzimierzem-odojewskim/ [accessed on: 10.11.2017]
Google Scholar
Tomaszewska Wiesława, Metafizyczne i religijne. Problem subtematu w dziele literackim na przykładzie prozy kresowej Włodzimierza Odojewskiego, Wydawnictwo UKSW, Warsaw 2011.
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.