Dziennikarstwo kulinarne a internetowe recenzje – wyzwanie czy zagrożenie?
DOI:
https://doi.org/10.18778/1505-9057.51.05Słowa kluczowe:
dziennikarstwo kulinarne, recenzje kulinarne, turystyka kulinarnaAbstrakt
W artykule Dziennikarstwo kulinarne a internetowe recenzje – wyzwanie czy zagrożenie? autorka pochyla się nad niezwykle aktualnym zjawiskiem: powolnym, acz sukcesywnym wypieraniem dotychczasowych ekspertów z dziedziny dziennikarstwa kulinarnego przez internautów tworzących treści z zakresu gastronomii. W pierwszej części opracowania przedstawia, jakie zagrożenia płyną z nagromadzenia treści nieweryfikowanych, tworzonych pod wpływem impulsu lub bez poszanowania reguł gatunkowych. Jedną z tez artykułu jest stwierdzenie, że rosnąca popularność treści kulinarnych w Internecie i nie tylko łączy się również z coraz powszechniejszą turystyką kulinarną i biznesową. W dalszej części artykułu pojawiają się praktyczne porady dotyczące pisania głównie recenzji kulinarnych. Autorka szczegółowo omawia cztery kryteria oceny, które powinny znaleźć się w rzetelnych recenzjach kulinarnych. W podsumowaniu autorka podkreśla, że ów trend coraz powszechniejszego tworzenia treści nawiązujących do recenzji kulinarnych będzie nie tylko się utrzymywał, ale wzrastał, należy więc temu zagadnieniu poświęcać wiele uwagi.
Pobrania
Bibliografia
Danowska A., Poważnie najedzony Teofilów, „Gazeta Wyborcza Łódź” 2014, 24.01, dodatek „Co Jest Grane”, s. 8.
Google Scholar
Obyczaje w Polsce. Od średniowiecza do czasów współczesnych, red. A. Chwalba, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
Google Scholar
Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny (Dz.U. z 1997 Nr 88 poz. 553, tekst jednolity).
Google Scholar
Wieczorkiewicz A., Apetyt turysty. O doświadczaniu świata w podróży, Universitas, Kraków 2008.
Google Scholar
Danowska A., Punjab Garden – pakistańska restauracja, http://lodz.wyborcza.pl/lodz/1,125594,12589732,Punjab_Garden___pakistanska_restauracja.html [dostęp: 7.04.2017].
Google Scholar
Górecki P., Gastronauci.pl sprzedani. Kupują Hindusi z Zomato, http://wyborcza.pl/1,75398,16688243,Gastronauci_pl_sprzedani__Kupuja_Hindusi_z_Zomato.html [dostęp: 7.04.2017].
Google Scholar
http://lodz.wyborcza.pl/lodz/1,125594,12589732,Punjab_Garden___pakistanska_restauracja.html [dostęp: 7.04.2017].
Google Scholar
Kelner pytający, czy smakowało, komentarz anonimowy, https://www.goldenline.pl/grupy/Zainteresowania/savoir-vivre-czyli-sztuka-zycia/kelner-pytajacy-czy-smakowalo,640320/#b26c,s254c [dostęp po zalogowaniu].
Google Scholar
Królak A., Tłusty Czwartek. Gdzie kupisz najlepsze pączki?, http://lodz.wyborcza.pl/lodz/56,35136,21404846,tlusty-czwartek-ranking-paczkow-z-lodzkich-cukierni.html [dostęp: 10.04.2017].
Google Scholar
Ponad 50 knajp otwartych w 2016, http://jemywlodzi.pl/artykuly/33-artykuly/1041-ponad-50-knajp-otwartych-w-2016-sprawdz-w-ilu-z-nich-byles [dostęp: 10.04.2017].
Google Scholar
Pous2012, Nie polecam, recenzja lokalu Marmolada w Krakowie, https://pl.tripadvisor.com/ShowUserReviews-g274772-d1650463-r384783449-Marmolada-Krakow_Lesser_Poland_Province_Southern_Poland.html [dostęp: 10.04.2017].
Google Scholar
Raport Global Trust in Advertising, http://www.nielsen.com/us/en/insights/reports-downloads/2012/global-trust-in-advertising-and-brand-messages.html [dostęp: 15.08.2016].
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.