Dziennikarstwo kulinarne a internetowe recenzje – wyzwanie czy zagrożenie?

Autor

  • Agnieszka Danowska-Tomczyk Mgr, 3PR Consulting

DOI:

https://doi.org/10.18778/1505-9057.51.05

Słowa kluczowe:

dziennikarstwo kulinarne, recenzje kulinarne, turystyka kulinarna

Abstrakt

W artykule Dziennikarstwo kulinarne a internetowe recenzje – wyzwanie czy zagrożenie? autorka pochyla się nad niezwykle aktualnym zjawiskiem: powolnym, acz sukcesywnym wypieraniem dotychczasowych ekspertów z dziedziny dziennikarstwa kulinarnego przez internautów tworzących treści z zakresu gastronomii. W pierwszej części opracowania przedstawia, jakie zagrożenia płyną z nagromadzenia treści nieweryfikowanych, tworzonych pod wpływem impulsu lub bez poszanowania reguł gatunkowych. Jedną z tez artykułu jest stwierdzenie, że rosnąca popularność treści kulinarnych w Internecie i nie tylko łączy się również z coraz powszechniejszą turystyką kulinarną i biznesową. W dalszej części artykułu pojawiają się praktyczne porady dotyczące pisania głównie recenzji kulinarnych. Autorka szczegółowo omawia cztery kryteria oceny, które powinny znaleźć się w rzetelnych recenzjach kulinarnych. W podsumowaniu autorka podkreśla, że ów trend coraz powszechniejszego tworzenia treści nawiązujących do recenzji kulinarnych będzie nie tylko się utrzymywał, ale wzrastał, należy więc temu zagadnieniu poświęcać wiele uwagi.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Danowska A., Poważnie najedzony Teofilów, „Gazeta Wyborcza Łódź” 2014, 24.01, dodatek „Co Jest Grane”, s. 8.
Google Scholar

Obyczaje w Polsce. Od średniowiecza do czasów współczesnych, red. A. Chwalba, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
Google Scholar

Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny (Dz.U. z 1997 Nr 88 poz. 553, tekst jednolity).
Google Scholar

Wieczorkiewicz A., Apetyt turysty. O doświadczaniu świata w podróży, Universitas, Kraków 2008.
Google Scholar

Danowska A., Punjab Garden – pakistańska restauracja, http://lodz.wyborcza.pl/lodz/1,125594,12589732,Punjab_Garden___pakistanska_restauracja.html [dostęp: 7.04.2017].
Google Scholar

Górecki P., Gastronauci.pl sprzedani. Kupują Hindusi z Zomato, http://wyborcza.pl/1,75398,16688243,Gastronauci_pl_sprzedani__Kupuja_Hindusi_z_Zomato.html [dostęp: 7.04.2017].
Google Scholar

http://lodz.wyborcza.pl/lodz/1,125594,12589732,Punjab_Garden___pakistanska_restauracja.html [dostęp: 7.04.2017].
Google Scholar

Kelner pytający, czy smakowało, komentarz anonimowy, https://www.goldenline.pl/grupy/Zainteresowania/savoir-vivre-czyli-sztuka-zycia/kelner-pytajacy-czy-smakowalo,640320/#b26c,s254c [dostęp po zalogowaniu].
Google Scholar

Królak A., Tłusty Czwartek. Gdzie kupisz najlepsze pączki?, http://lodz.wyborcza.pl/lodz/56,35136,21404846,tlusty-czwartek-ranking-paczkow-z-lodzkich-cukierni.html [dostęp: 10.04.2017].
Google Scholar

Ponad 50 knajp otwartych w 2016, http://jemywlodzi.pl/artykuly/33-artykuly/1041-ponad-50-knajp-otwartych-w-2016-sprawdz-w-ilu-z-nich-byles [dostęp: 10.04.2017].
Google Scholar

Pous2012, Nie polecam, recenzja lokalu Marmolada w Krakowie, https://pl.tripadvisor.com/ShowUserReviews-g274772-d1650463-r384783449-Marmolada-Krakow_Lesser_Poland_Province_Southern_Poland.html [dostęp: 10.04.2017].
Google Scholar

Raport Global Trust in Advertising, http://www.nielsen.com/us/en/insights/reports-downloads/2012/global-trust-in-advertising-and-brand-messages.html [dostęp: 15.08.2016].
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2019-01-31

Jak cytować

Danowska-Tomczyk, A. (2019). Dziennikarstwo kulinarne a internetowe recenzje – wyzwanie czy zagrożenie?. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica, 51(5), 53–63. https://doi.org/10.18778/1505-9057.51.05