Wizerunek e-zinu „Parallax” – charakterystyka, identyfikacja, budowanie marki

Autor

  • Urszula Wich-Szymczak Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.18778/1505-9057.23.16

Słowa kluczowe:

internet, hypertext, e-zine, image, logo, typography

Abstrakt

The article discusses image development in “Parallax” (an internet magazine devoted to computer games), with a special focus on aspects of visual identification. The article presents the characteristics of “Parallax”, the stages of building its image, and the building of the brand, with special attention paid to issues such as the design of name, logo, typography, and the selection of the appropriate color. The aim of the study is to demonstrate how conscious image building affects perceptions of the e-zine. Thanks to developments in interactivity, the mass media communication model is changing. The engagement of the sender and receiver provides clues for the proper functioning of this new-born journalism type, which is a key contributor that is rapidly gaining importance in relation to traditional media types. The author reveals plans to increase the contribution of graphic, visual aspects in internet media models when comparing them to “paper” media, which often seems to be underestimated by publishers and explains its importance for identity creation in internet media.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Biogram autora

Urszula Wich-Szymczak - Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej

Urszula Wich-Szymczak – jej zainteresowania badawcze oscylują w kręgu teorii komunikacji literackiej i społecznej oraz dziennikarstwa internetowego, a także w kręgu literatury staropolskiej i oświeceniowej. Autorka opracowań: Poeta ludens. Problemy komunikacji literackiej i społecznej XIV–XVIII wieku (Kraków 2011); E-zines – genological aspects of development (on Polish market). Reconnaissance Research, “Journal of International Scientific Publications: Media & Mass Communication”, Vol. 2, Bułgaria 2013; News agencyjny – cechy genologiczne, zasady redagowania. Z agencji prasowej do Internetu, [w:] Dziennikarstwo internetowe – teoria i praktyka, red. G. Habrajska, J. Mikosz, Łódź 2010.

Bibliografia

Bartoszewski A., Badanie funkcjonalności serwisów i aplikacji internetowych, http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=2&ved=0CDIQFJAB&url=http%3A%2F%2Fwww.bartoszewski.pr.radom.pl%2Fdorobek%2F2011_a_Bartoszewski_Badanie_funkcjonalno%25C5%259Bci.pdf&ei=F6nXUvetN6eDywPJxYDYCA&usg=AFQJCNEvEFif0dkbbohB3t2pB6IlGNhRvQ&bvm=bv.59568121,d.bGE [dostęp: 17.01.2014].
Google Scholar

Benicewicz-Miazga A., Grafika w biznesie. Projektowanie elementów tożsamości wizualnej – logotypy, wizytówki oraz papier firmowy, Warszawa 2012.
Google Scholar

Mrozińska A., Czyte-link (kilka uwag o czytelniku), [w:] „Słowa w Sieci” 2002, nr 3 (9).
Google Scholar

Nielsen J., Loranger H., Optymalizacja funkcjonalności serwisów internetowych, przeł. Z. Smogur, Gliwice 2007.
Google Scholar

Olins W., Podręcznik brandingu, przeł. M.A. Boruc, Warszawa 2009.
Google Scholar

Olszański L., Dziennikarstwo internetowe, Warszawa 2006.
Google Scholar

Pisarek W., Tytuł utworu swoistą nazwą własną, „Zeszyty Naukowe WSP w Katowicach. Prace Językoznawcze III” 1967.
Google Scholar

Pisarski, Hipertekst – definicje, http://techsty.art.pl/hipertekst/definicje.htm [dostęp: 17.01.2014].
Google Scholar

Psychologia koloru, http://www.denigma.pl/index.php/psychologia-koloru-podstawowe-znaczenie-kolorow [dostęp: 17.01.2014].
Google Scholar

Rozwadowska B., Public relations. Teoria, praktyka, perspektywy, Warszawa 2006.
Google Scholar

Rychter J., Chmielewski Z., Tworzydło D., Tożsamość wizualna. Znak, system, wizerunek, Rzeszów 2012.
Google Scholar

Słowo od redakcji, http://neoqueto.byethost7.com/numery/numer_1/materialy/art1.html [dostęp: 17.01.2014].
Google Scholar

Typografia w Identyfikacji Wizualnej – czyli ważny element kreacji wizerunku, http://cweb.pl/pl/blog/541-typografia-w-identyfikacji-wizualnej-czyli-ważny-element-kreacji-wizerunku [dostęp: 17.01.2014].
Google Scholar

Wojcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2010.
Google Scholar

Woźniak W., Gatunek w sieci, [w:] Internetowe gatunki dziennikarskie, red. K. Wolny-Zmorzyński, W. Furman, Warszawa 2010.
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2014-03-30

Jak cytować

Wich-Szymczak, U. (2014). Wizerunek e-zinu „Parallax” – charakterystyka, identyfikacja, budowanie marki. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica, 23(1), 265–279. https://doi.org/10.18778/1505-9057.23.16