Wybrane problemy etyczne a współczesne media masowe

Autor

  • Olga Białek-Szwed John Paul II Catholic University of Lublin, Institute of Journalism and Social Communication, Faculty of Social Sciences image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.18778/1505-9057.28.05

Słowa kluczowe:

współczesne media, inwigilacja w mediach, granice prywatności, personalistyczna etyka mediów, etyka dziennikarska a etyka katolicka

Abstrakt

Artykuł porusza problem współczesnych mediów masowych w kontekście etyki i moralności. Autorka stara się zaprezentować czytelnikowi aspekty najbardziej symptomatyczne, a zarazem problematyczne i niejednokrotnie kontrowersyjne. Pokazuje w dość szerokiej perspektywie zagrożenia związane z warsztatem współczesnego reportera. Sygnalizuje postawy dziennikarzy, którzy próbują postępować w swojej codziennej pracy zgodnie z etyką i moralnością, np. dziennikarzy identyfikujących się z etyką chrześcijańską.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Baudrillard J., Pakt jasności. O inteligencji zła, tłum. S. Królak, Wydawnictwo Sic!, Warszawa 2005.
Google Scholar

Czarnecki P., Dylematy etyczne współczesności, Centrum Doradztwa i Informacji Difin, Warszawa 2008.
Google Scholar

Dobosz I., Działalność środków masowego przekazu a odpowiedzialność za naruszenie dóbr osobistych (na tle procesów prasowych w PRL w latach 1960–1975), Ośrodek Badań Prasoznawczych RSW Prasa-Książka-Ruch, Kraków 1977.
Google Scholar

Drożdż M., Etyczne orientacje w mediosferze, Wydawnictwo Biblos, Tarnów 2006.
Google Scholar

Dziennikarstwo według Jana Pawła II, ed. M. Miller, Wydawnictwo Centrum Myśli Jana Pawła II and Fronda PL, Warszawa 2007.
Google Scholar

Kwiatkowski P., Przedsiębiorstwo Apokalipsa. O etyce dziennikarskiej, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2003.
Google Scholar

Media – wartości – prawo, ed. R. Sztychmiler, Wydawnictwo UWM, Olsztyn 2008.
Google Scholar

Ogonowska A., Voyeuryzm telewizyjny. Między ontologią a rzeczywistością telewidza, Wydawnictwo Akademii Pedagogicznej w Krakowie, Kraków 2006.
Google Scholar

Pleszczyński J., Etyka dziennikarska, Centrum Doradztwa i Informacji Difin, Warszawa 2007.
Google Scholar

Sareło Z., Media w służbie osoby. Etyka społecznego komunikowania, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2002.
Google Scholar

Życiński J., Kuszenie Pana Cogito, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2001.
Google Scholar

Opublikowane

2015-06-30

Jak cytować

Białek-Szwed, O. (2015). Wybrane problemy etyczne a współczesne media masowe. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica, 28(2), 57–66. https://doi.org/10.18778/1505-9057.28.05

Numer

Dział

Articles