Komentarz do opublikowanego projektu podstaw programowych nauczania etyki w szkole podstawowej
DOI:
https://doi.org/10.18778/0208-6107.31.06Schlagworte:
nauczanie etyki, podstawa programowa, polska szkoła podstawowaAbstract
Tekst jest komentarzem do projektu podstaw programowych nauczania etyki, opublikowanego przez MEN w 2016 roku w związku z reformą szkolnictwa. Autorzy zwracają uwagę na mankamenty projektu: zawężanie przedmiotu etyki do wyuczonych norm zachowania, nadmierny nacisk położony na przyswajanie wiedzy pojęciowej, brak miejsca na praktyczne rozwijanie zdolności refleksji poprzez dyskusje i sytuacje problemowe. Wskazują na niedostosowanie programu do psychoemocjonalnego poziomu rozwoju uczniów na tym etapie kształcenia, a także brak spójności między poszczególnymi punktami projektu.
Downloads
Veröffentlicht
2018-06-30
Zitationsvorschlag
Figiel, W., Krajna, A., Kuczyńska, K., Małkiewicz, E., Ostrowski, W., Piątek, K., … Zwiernik, J. (2018). Komentarz do opublikowanego projektu podstaw programowych nauczania etyki w szkole podstawowej. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Philosophica. Ethica-Aesthetica-Practica, (31), 91–101. https://doi.org/10.18778/0208-6107.31.06
Ausgabe
Rubrik
Articles
Lizenz
![Creative-Commons-Lizenz](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.