Aspects of Cultural Relativity in EFL Handbooks
DOI:
https://doi.org/10.18778/0208-6077.36.16Abstract
Głównym celem autora jest analiza elementów kulturowych zawartych w podręcznikach do nauki języka angielskiego, autorów polskich i zagranicznych publikowanych na przestrzeni ostatnich pięćdziesięciu lat. Analiza obejmuje zarówno elementy kulturowe umieszczone w podręcznikach świadomie, jako materiały informacyjne, widoczne nawet przy pobieżnym przeglądzie książek, jak i te trudno dostrzegalne związane bezpośrednio z językiem i sposobem postrzegania rzeczywistości przez jego mówców. Autor akcentuje także nierozerwalność kultury i języka oraz niezwykle ważną rolę elementów kulturowych w procesie glottodydaktycznym. Praca składa się z trzech części poprzedzonych wstępem. We wstępie sprecyzowane są cele pracy oraz tezy, które autor starał się udowodnić poprzez analizę podręczników. Część 1 jest częścią głównie teoretyczną przedstawiającą chronologicznie ewolucję poglądów na temat jedności języka i kultury od początku XX wieku do chwili obecnej. Najbardziej obszerna część 2 zawiera zilustrowaną cytatami analizę podręczników pod względem zawartości kulturowej. W części 3 zawarto końcowe wnioski i stwierdzenia związane z rolą kultury w procesie glottodydaktycznym.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.