The Place of school in the Sociolinguistic Landscape of the City
DOI:
https://doi.org/10.18778/0208-6077.37.10Abstract
In the article school is treated as an institution which creates its own lexical varieties: pupils’ slang, pedagogic terminology and school common-inflexion vocabulary.
Undoubtedly, they influence local language varieties (e.g. in the city) as well as the Polish language itself. Detailed research into this influence should be, according to the author, carried out by Polish sociolinguists in the future.
Downloads
References
B. Cząstka , H. Synowiec , O języku nauczycieli (z badań nad sprawnością językową IV środowisku gwarowym), [w:] Z teorii i praktyki dydaktycznej języka polskiego, t. 9, Katowice 1989, s. 122-140.
Google Scholar
K. Handke , Polskie nazewnictwo miejskie, Warszawa 1992.
Google Scholar
W. Okoń , Słownik pedagogiczny, wyd. 3. Warszawa 1984.
Google Scholar
B. Wołowik , Historia polskiej terminologii szkolnej, Opole 1979
Google Scholar
M. Zarębina, Słownictwo wypowiedzi oficjalnych (dialogowych) w środowisku szkolnym (analiza statystyczna), [w:] Z teorii i praktyki dydaktycznej języka polskiego, t. 5, Katowice 1984, s. 132-149.
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.