Vulgarization as distinguishing mark of communication at internet forums
DOI:
https://doi.org/10.18778/0208-6077.45.12Abstract
The article characterizes the phenomenon of vulgarization in Internet forums. The author gives examples and descriptions of different ways of using verbal aggression. Vulgarisms are frequently designed for: emphasize someone’s emotions, authenticate someone’s statements, autopresentation, elicitation other people participating in an Internet forum. It is symptomatic, that vulgarisms become more and more popular in language of online discussions.Downloads
References
Grzenia J., Komunikacja językowa w Internecie, Warszawa 2006.
Google Scholar
Grochowski M., Słownik polskich przekleństw i wulgaryzmów, Warszawa 2003.
Google Scholar
Kowalikowa J., Wulgaryzmy we współczesnej polszczyźnie, [w:] Język trzeciego tysiąclecia, red. G. Szpila, Kraków 2000.
Google Scholar
Mosiołek-Kłosińska K., Wulgaryzacja języka w mediach, [w:] Język w mediach masowych, red. J. Bralczyk, Warszawa 2000.
Google Scholar
Satkiewicz H., Językowe przejawy agresji w mediach, [w:] Język w mediach masowych, red. J. Bralczyk, Warszawa 2000.
Google Scholar
Wallace P., Psychologia Internetu, Poznań 2004.
Google Scholar
Widłak S., Tabu i eufemizm w językach nowożytnych, „Biuletyn Polskiego Towarzystwa Językoznawczego” 1963, nr 22.
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.