Vulgarization as distinguishing mark of communication at internet forums

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18778/0208-6077.45.12

Abstract

The article characterizes the phenomenon of vulgarization in Internet forums. The author gives examples and descriptions of different ways of using verbal aggression. Vulgarisms are frequently designed for: emphasize someone’s emotions, authenticate someone’s statements, autopresentation, elicitation other people participating in an Internet forum. It is symptomatic, that vulgarisms become more and more popular in language of online discussions.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Grzenia J., Komunikacja językowa w Internecie, Warszawa 2006.
Google Scholar

Grochowski M., Słownik polskich przekleństw i wulgaryzmów, Warszawa 2003.
Google Scholar

Kowalikowa J., Wulgaryzmy we współczesnej polszczyźnie, [w:] Język trzeciego tysiąclecia, red. G. Szpila, Kraków 2000.
Google Scholar

Mosiołek-Kłosińska K., Wulgaryzacja języka w mediach, [w:] Język w mediach masowych, red. J. Bralczyk, Warszawa 2000.
Google Scholar

Satkiewicz H., Językowe przejawy agresji w mediach, [w:] Język w mediach masowych, red. J. Bralczyk, Warszawa 2000.
Google Scholar

Wallace P., Psychologia Internetu, Poznań 2004.
Google Scholar

Widłak S., Tabu i eufemizm w językach nowożytnych, „Biuletyn Polskiego Towarzystwa Językoznawczego” 1963, nr 22.
Google Scholar

Published

2010-01-01

How to Cite

Staszewska, J. (2010). Vulgarization as distinguishing mark of communication at internet forums. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica, 45, 197–208. https://doi.org/10.18778/0208-6077.45.12

Issue

Section

Articles