Remote communication in foreign language teaching — problems, challenges, perspectives
DOI:
https://doi.org/10.18778/0208-6077.56.20Keywords:
distance learning, remote communication, foreign language teachingAbstract
This article is devoted to the subject of remote communication in foreign language education. The text presents various aspects of distance learning as a form of communication between the student and the teacher. It also discusses this knowledge in the context of language teaching. According to the results of surveys and interviews conducted with students of the second and third levels of education, the author identified potential risks, problems, and issues relating to online classes. Additionally, methods to assist students in foreign language classes were discussed. This study shows that remote communication (despite its limitations) can be very effective in language education.
Downloads
References
Aleksander Z., 2003, Komunikacja, w: T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 2, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”, s. 707–713.
Google Scholar
Frączek Z., 2020, Niepowodzenia szkolne uczniów w czasie pandemii COVID-19 w perspektywie wybranych badań empirycznych, „Kultura — Przemiany — Edukacja” 8, s. 76–90. https://doi.org/10.15584/kpe.2020.8.6
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.15584/kpe.2020.8.6
Pyżalski J. (red.), 2020, Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19. Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele, Warszawa: EduAkcja.
Google Scholar
Skorupka S., Auderska H., Łempicka Z., 1969, Mały słownik języka polskiego, Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Google Scholar
Skóra A., 2021, Ewaluacja efektywności kształcenia zdalnego w nauczaniu języka angielskiego. Perspektywa ucznia, w: J. Kata, K. Lisowska (red.), Rozwój człowieka we współczesnym świecie, Łódź–Kielce: Wydawnictwo Naukowe ArchaeGraph, s. 129–142.
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.