Miejsce szkoły w pejzażu socjolingwistycznym miasta

Autor

  • Krystyna Wojtczuk

DOI:

https://doi.org/10.18778/0208-6077.37.10

Abstrakt

In the article school is treated as an institution which creates its own lexical varieties: pupils’ slang, pedagogic terminology and school common-inflexion vocabulary.

Undoubtedly, they influence local language varieties (e.g. in the city) as well as the Polish language itself. Detailed research into this influence should be, according to the author, carried out by Polish sociolinguists in the future.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

B. Cząstka , H. Synowiec , O języku nauczycieli (z badań nad sprawnością językową IV środowisku gwarowym), [w:] Z teorii i praktyki dydaktycznej języka polskiego, t. 9, Katowice 1989, s. 122-140.
Google Scholar

K. Handke , Polskie nazewnictwo miejskie, Warszawa 1992.
Google Scholar

W. Okoń , Słownik pedagogiczny, wyd. 3. Warszawa 1984.
Google Scholar

B. Wołowik , Historia polskiej terminologii szkolnej, Opole 1979
Google Scholar

M. Zarębina, Słownictwo wypowiedzi oficjalnych (dialogowych) w środowisku szkolnym (analiza statystyczna), [w:] Z teorii i praktyki dydaktycznej języka polskiego, t. 5, Katowice 1984, s. 132-149.
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

1998-01-01

Jak cytować

Wojtczuk, K. (1998). Miejsce szkoły w pejzażu socjolingwistycznym miasta. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica, 37, 83–89. https://doi.org/10.18778/0208-6077.37.10

Numer

Dział

Articles