Komunikacja zdalna w nauczaniu języka obcego — problemy, wyzwania, perspektywy

Autor

DOI:

https://doi.org/10.18778/0208-6077.56.20

Słowa kluczowe:

komunikacja zdalna, kształcenie na odległość, nauczanie języka obcego

Abstrakt

Niniejszy artykuł jest poświęcony komunikacji zdalnej na lekcji języka obcego. W tekście przedstawiono różne aspekty kształcenia na odległość jako formy porozumiewania się ucznia i nauczyciela oraz omówiono wykorzystanie tej wiedzy w kontekście edukacji językowej. Na podstawie wyników ankiet i wniosków z wywiadów przeprowadzonych z uczniami drugiego i trzeciego etapu edukacyjnego zidentyfikowano możliwości, problemy oraz zagrożenia związane z lekcjami online. Zaproponowano również sposoby pracy z uczniami na zajęciach języka obcego. Praca dowodzi, że komunikacja zdalna (mimo swoich ograniczeń) ma duży potencjał w kształceniu językowym.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Aleksander Z., 2003, Komunikacja, w: T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 2, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”, s. 707–713.
Google Scholar

Frączek Z., 2020, Niepowodzenia szkolne uczniów w czasie pandemii COVID-19 w perspektywie wybranych badań empirycznych, „Kultura — Przemiany — Edukacja” 8, s. 76–90. https://doi.org/10.15584/kpe.2020.8.6
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.15584/kpe.2020.8.6

Pyżalski J. (red.), 2020, Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19. Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele, Warszawa: EduAkcja.
Google Scholar

Skorupka S., Auderska H., Łempicka Z., 1969, Mały słownik języka polskiego, Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Google Scholar

Skóra A., 2021, Ewaluacja efektywności kształcenia zdalnego w nauczaniu języka angielskiego. Perspektywa ucznia, w: J. Kata, K. Lisowska (red.), Rozwój człowieka we współczesnym świecie, Łódź–Kielce: Wydawnictwo Naukowe ArchaeGraph, s. 129–142.
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2022-12-21

Jak cytować

Jagun, A. (2022). Komunikacja zdalna w nauczaniu języka obcego — problemy, wyzwania, perspektywy. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica, 56, 339–347. https://doi.org/10.18778/0208-6077.56.20