Nauczanie języka polskiego jako obcego w zakresie matematyki. Charakterystyka procesu dydaktycznego i treści kształcenia
DOI:
https://doi.org/10.18778/0860-6587.23.10Słowa kluczowe:
treści nauczania w matematyce, język polski w matematyce, weryfikacja efektów nauczaniaAbstrakt
Artykuł powstał na podstawie długoletnich doświadczeń autorek przygotowujących cudzoziemców do studiów w Polsce. Pokazujemy cele, fazy i metody nauczania języka polskiego jako obcego w zakresie matematyki. W tabeli prezentujemy szczegółowe treści kształcenia wraz ze słownictwem, strukturami gramatycznymi, specyficznymi zwrotami i wymaganymi umiejętnościami językowymi. Omawiamy też metody sprawdzania kompetencji językowych słuchaczy.
Bibliografia
Janowska I. (red.), 2011, Programy nauczania języka polskiego jako obcego, Kraków.
Google Scholar
Jóźwiak Z., Kondrak L., Wróbel D., Zielińska A., 1999, Słownik polsko-angielsko-francusko-rosyjski podstawowych terminów matematycznych, Łódź.
Google Scholar
Wróbel D., 1991, Niedefinicyjne wprowadzanie pojęć matematycznych na zajęciach dla cudzoziemców, w: „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców” nr 3, s. 63–74.
Google Scholar
Wróbel D., Zielińska A., 1995, Przekładowe słowniki matematyczne; ich założenia i rola w kształceniu sprawności komunikacyjnej studentów polonijnych. w: Kształcenie sprawności komunikacyjnej Polaków ze Wschodu, Lublin, s. 231–236.
Google Scholar
Wróbel D., Zielińska A., 2014, Matematyka. Materiały przygotowujące do egzaminu ustnego (mat. npubl.).
Google Scholar
Wróbel D., Zielińska A., Rudziński G., 2011, Wstęp do matematyki. Podręcznik dla cudzoziemców, Łódź.
Google Scholar
Wróbel D., Zielińska A., Rudziński G., 2014, Matematyka po polsku. Podręcznik dla cudzoziemców, Łódź.
Google Scholar
Zgółkowa H., 2009, Słownik minimum języka polskiego, Poznań.
Google Scholar