Teaching Polish as a foreign language in mathemathics. Charactristics of the teaching-learning process and learning contents
DOI:
https://doi.org/10.18778/0860-6587.23.10Keywords:
mathematical learning contents, Polish in mathematics, verification of teaching effectivenessAbstract
The article is based on many years’ authors experience in preparation of foreigners to study in Poland. We show the goals, phases and methods of teaching Polish as a foreign language in mathematics. In the table we present the detailed learning contents including vocabulary, grammatical structures, specific phrases and required language skills. We also discuss the methods of verification of teaching effectiveness.
References
Janowska I. (red.), 2011, Programy nauczania języka polskiego jako obcego, Kraków.
Google Scholar
Jóźwiak Z., Kondrak L., Wróbel D., Zielińska A., 1999, Słownik polsko-angielsko-francusko-rosyjski podstawowych terminów matematycznych, Łódź.
Google Scholar
Wróbel D., 1991, Niedefinicyjne wprowadzanie pojęć matematycznych na zajęciach dla cudzoziemców, w: „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców” nr 3, s. 63–74.
Google Scholar
Wróbel D., Zielińska A., 1995, Przekładowe słowniki matematyczne; ich założenia i rola w kształceniu sprawności komunikacyjnej studentów polonijnych. w: Kształcenie sprawności komunikacyjnej Polaków ze Wschodu, Lublin, s. 231–236.
Google Scholar
Wróbel D., Zielińska A., 2014, Matematyka. Materiały przygotowujące do egzaminu ustnego (mat. npubl.).
Google Scholar
Wróbel D., Zielińska A., Rudziński G., 2011, Wstęp do matematyki. Podręcznik dla cudzoziemców, Łódź.
Google Scholar
Wróbel D., Zielińska A., Rudziński G., 2014, Matematyka po polsku. Podręcznik dla cudzoziemców, Łódź.
Google Scholar
Zgółkowa H., 2009, Słownik minimum języka polskiego, Poznań.
Google Scholar