Teaching Polish as a foreign language in mathemathics. Charactristics of the teaching-learning process and learning contents

Authors

  • Danuta Wróbel Uniwersytet Łódzki, Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców
  • Alicja Zielińska

DOI:

https://doi.org/10.18778/0860-6587.23.10

Keywords:

mathematical learning contents, Polish in mathematics, verification of teaching effectiveness

Abstract

The article is based on many years’ authors experience in preparation of foreigners to study in Poland. We show the goals, phases and methods of teaching Polish as a foreign language in mathematics. In the table we present the detailed learning contents including vocabulary, grammatical structures, specific phrases and required language skills. We also discuss the methods of verification of teaching effectiveness.

References

Janowska I. (red.), 2011, Programy nauczania języka polskiego jako obcego, Kraków.
Google Scholar

Jóźwiak Z., Kondrak L., Wróbel D., Zielińska A., 1999, Słownik polsko-angielsko-francusko-rosyjski podstawowych terminów matematycznych, Łódź.
Google Scholar

Wróbel D., 1991, Niedefinicyjne wprowadzanie pojęć matematycznych na zajęciach dla cudzoziemców, w: „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców” nr 3, s. 63–74.
Google Scholar

Wróbel D., Zielińska A., 1995, Przekładowe słowniki matematyczne; ich założenia i rola w kształceniu sprawności komunikacyjnej studentów polonijnych. w: Kształcenie sprawności komunikacyjnej Polaków ze Wschodu, Lublin, s. 231–236.
Google Scholar

Wróbel D., Zielińska A., 2014, Matematyka. Materiały przygotowujące do egzaminu ustnego (mat. npubl.).
Google Scholar

Wróbel D., Zielińska A., Rudziński G., 2011, Wstęp do matematyki. Podręcznik dla cudzoziemców, Łódź.
Google Scholar

Wróbel D., Zielińska A., Rudziński G., 2014, Matematyka po polsku. Podręcznik dla cudzoziemców, Łódź.
Google Scholar

Zgółkowa H., 2009, Słownik minimum języka polskiego, Poznań.
Google Scholar

Published

2017-07-10

How to Cite

Wróbel, D., & Zielińska, A. (2017). Teaching Polish as a foreign language in mathemathics. Charactristics of the teaching-learning process and learning contents. Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców, 23, 127–140. https://doi.org/10.18778/0860-6587.23.10