Nowe wymiary glottodydaktyki: problemy nauczania stylistycznych i specjalistycznych odmian polszczyzny i innych języków oraz kształcenia dzieci i młodzieży
DOI:
https://doi.org/10.18778/0860-6587.24.01Słowa kluczowe:
dydaktyka, nauczanie język polskiego jako obcego, odmiany specjalistyczne, badania, style, gatunki, glottodydaktyka polonistycznaAbstrakt
W artykule przedstawione zostały główne tezy i koncepcje prac zamieszczonych w 24. tomie czasopisma „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców” zatytułowanego Odmiany stylistyczne i specjalistyczne języka, kształcenie dzieci i młodzieży. Autorzy omawianych tekstów koncentrują się na takich kwestiach jak: nauczanie stylów funkcjonalnych polszczyzny, kształcenie biznesowe i zawodowe, miejsce polszczyzny potocznej w nauczaniu języka polskiego jako obcego, specyfika nauczania języka polskiego dzieci i młodzieży, metody i praktyki stosowane podczas lekcji języka obcego, użyteczność podręczników i materiałów dydaktycznych, programy nauczania, zależność między systemem kształcenia a procesem migracyjnym.