Zmiany na europejskim rynku dostaw taboru samochodowego do przewozów towarowych

Autor

  • Jarosław Brach Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wydział Nauk Ekonomicznych, Katedra Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych

DOI:

https://doi.org/10.18778/2082-4440.20.01

Słowa kluczowe:

Transport 4.0, dostawca i odbiorca taboru

Abstrakt

W artykule opisano nowe tendencje, które można zaobserwować ostatnio na europejskim rynku pojazdów użytkowych do przewozów towarowych. Procesy te są głównie spowodowane tzw. czwartą rewolucją przemysłową, która doprowadziła do powstania Przemysłu 4.0 oraz związanych z nim: Logistyki 4.0 i Transportu 4.0. Zmiany te w znacznym stopniu wpływają na działalność – funkcjonowanie wszystkich stron włączonych w tę część biznesu – dostawców taboru, przewoźników, zleceniodawców.

Bibliografia

Baur C., Wee D. (2015), Manufacturing’s next act, McKinsey & Co., www.mckinsey.com/business-functions/operations/our-insights/manufacturings-nextact (data dostępu 05.11.2017).
Google Scholar

Bernsmann A., Clausen U., Heinrichmeyer H., Stütz S. (2016), ZF FUTURE STUDY 2016, Last Mile Logistics, Fraunhofer-Institut für Materialfluss und Logistik IM.
Google Scholar

Brach J. (2017), Mobilność 4.0, Pojazd Użytkowy 4.0 oraz Transport 4.0 – kwestie definicyjne i praktyczne, materiały konferencyjne: XX Konferencja NaukowaTranSopot 2017, Wyzwania Rozwoju Transportu w XXI wieku, Sopot, w druku.
Google Scholar

Continental, materiały wewnętrzne, 2017.
Google Scholar

DAF, materiały wewnętrzne, 2017.
Google Scholar

The Future is Smart – Image Processing is an Important Component of Industry 4.0, Basler AG, www.baslerweb.com/en/vision-campus/markets-and-applications/image-processing-industry-4-0/ (data dostępu 05.11.2017).
Google Scholar

Heinrichmeyer H. (2017), Structural Planning of Networks for Transport Service Providers, Fraunhofer Institute for Experimantal Software Engineering,www.iml.fraunhofer.de/en/fields_of_activity/transport_logistics/topics_transport_logistics/networkplanning.html (data dostępu 05.11.2017).
Google Scholar

Hülsmann T. (2015), Logistics 4.0 and the Internet of Things, materiały pokonferencyjne: Platforms for connected Factories of the Future, http://ec.europa.eu/information_society/newsroom/image/document/2015-44/8_huelsmann_11945.pdf (data dostępu 05.11.2017).
Google Scholar

Idea Bank, Happy Miles. Pierwszy leasing liczony kilometrami!, www.ideabank.pl/leasing-na-kilometry-happy-miles#miles3 (data dostępu 05.11.2017).
Google Scholar

Jeschke S. (2016), Quo Vadis Logistik 4.0. Changes and Future Trends in Transportation and Logistics, materiały pokonferencyjne: Transporeon NetworkingEvent, Wolkenburg/Köln, www.ima-zlw-ifu.rwth-aachen.de/fileadmin/user_upload/INSTITUTSCLUSTER/Publikation_Medien/Vortraege/download//Quo_vadis_Logistik4.0_17March2016.pdf (data dostępu 05.11.2017).
Google Scholar

Jeschke S., Haberstroh M., Meisen T. (2014), Mobility 4.0: Distributed Intelligence for Future Transportation, materiały pokonferencyjne: Zukunft imTransportverkehr, Daimler AG, Berlin, www.ima-zlw-ifu.rwth-aachen.de/fileadmin/user_upload/INSTITUTSCLUSTER/Publikation_Medien/Vortraege/download//Daimler_3July2014.pdf (data dostępu 05.11.2017).
Google Scholar

Kagermann H., Wahlster W., Helbig J. (2013), Recommendations for implementing the strategic initiative INDUSTRIE 4.0, acatech – National Academy ofScience and Engineering, www.acatech.de/fileadmin/user_upload/Baumstruktur_nach_Website/Acatech/root/de/Material_fuer_Sonderseiten/Industrie_4.0/Final_report__Industrie_4.0_accessible.pdf (data dostępu 05.11.2017).
Google Scholar

Kupczyk K. (2016), Zmiana modeli biznesowych na rynku medialnym w warunkach jego ucyfrowienia [w:] A. Kuźmińska-Haberla, K. Kupczyk (red.), Ekonomia i międzynarodowe stosunki gospodarcze, Seria Debiuty Studenckie, UEWrocław, Wrocław.
Google Scholar

Löffler M., Tschiesner A. (2013), The Internet of Things and the future of manufacturing, McKinsey & Co., www.mckinsey.com/business-functions/digitalmckinsey/our-insights/the-internet-of-things-and-the-future-of-manufacturing (data dostępu 05.11.2017).
Google Scholar

MacDugall W. (2014), INDUSTRIE 4.0. Smart Manufacturing for the Future, Germany Trade & Invest, www.gtai.de/GTAI/Content/EN/Invest/_Shared-Docs/Downloads/GTAI/Brochures/Industries/industrie4.0-smart-manufacturing-for-the-future-en.pdf (data dostępu 05.11.2017).
Google Scholar

Ruoff D. (2016), Industrie 4.0 – mit neuen Technologien zu innovativen Geschäftsmodellen [w:] M. Krupp, P. Richard, F. Waibel (red.), Fallstudien Der Schwäbischen Logistikwirtschaft, Hochschule Augsburg, University ofApplied Science, Augsburg.
Google Scholar

Trapp M. (2017), Industry 4.0. Everyone is talking about Industry 4.0 – but what does this actually mean?, Fraunhofer Institute for Experimantal SoftwareEngineering, www.iese.fraunhofer.de/en/innovation_trends/industrie40.html(data dostępu 05.11.2017).
Google Scholar

Weiss Ch. (2016), Wirtschaftskriminalität – Steigendes Angriffsrisiko durch Realisierung von Industrie 4.0 [w:] M. Krupp, P. Richard, F. Waibel (red.), Fallstudien Der Schwäbischen Logistikwirtschaft, Hochschule Augsburg, Universityof Applied Science, Augsburg.
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2017-12-30

Jak cytować

Brach, J. (2017). Zmiany na europejskim rynku dostaw taboru samochodowego do przewozów towarowych. Ekonomia Międzynarodowa, (20), 147–160. https://doi.org/10.18778/2082-4440.20.01

Numer

Dział

Articles