Sources of information about Uniejów in the opinion of Łódź students
DOI:
https://doi.org/10.18778/2299-8403.04.14Keywords:
Uniejów, social surveys, promotional activitiesAbstract
The main purpose of this article is to present the image of Uniejów and analyze promotional activities. In the first part the author presents the profile of students from Lodz and sources of knowledge about geothermal water, Termy Uniejów and Spa Uniejów Park. Next, an analysis of activities promoting the commune of Uniejów is provided. Public opinion is very important because it allows the efficient management of this process.
References
Bażyński J., Turek S., Słownik hydrogeologiczny i geologii inżynierskiej, Wyd. Geologiczne, Warszawa, 1969.
Google Scholar
Dej M., Huculak M., Jarczewski W., Rekreacyjne wykorzystanie wód geotermalnych w krajach Grupy Wyszehradzkiej, Instytut Rozwoju Miast, Kraków 2013.
Google Scholar
Jaśkiewicz A., Atrakcyjność kompleksu termalno-basenowego „Termy Uniejów” w opinii turystów i mieszkańców Uniejowa, „Biuletyn Uniejowski”, t. 4, 2015.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/2299-8403.04.12
Płocka J., Turystyka. Wybrane zagadnienia, Wyd. Escape Magazine, Toruń 2009.
Google Scholar
Sapińska-Śliwa A., Udostępnianie wód termalnych w Uniejowie – rys historyczny, „Biuletyn Uniejowski”, t. 1. 2012.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/2299-8403.01.04
Sztando A., Obszary i cele promocji dużych miast, [w:] S. Korenik, Z. Przybyła (red.), Gospodarka przestrzenna XII, Stowarzyszenie na rzecz Promocji Dolnego Śląska, Wrocław, 2009.
Google Scholar
Ustawa z dn. 9 czerwca 2011 r., Prawo geologiczne i górnicze, Dz.U., 2011, nr 163, poz.981.
Google Scholar
http://www.termyuniejow.pl/
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.