Ośrodki narciarskie w Polsce i Europie — wybrane dylematy i drogi rozwoju

Autor

  • Michał Żemła Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa w Katowicach, Katedra Turystyki

DOI:

https://doi.org/10.18778/0867-5856.14.1.04

Słowa kluczowe:

turystyka narciarska, ośrodek narciarski, infrastruktura narciarska, regiony górskie

Abstrakt

Polacy coraz chętniej uprawiający sporty zimowe często wybierają wyjazd za granicę, co wynikać może zarówno z małej atrakcyjności rodzimych ośrodków pod względem ceny i jakości, jak i nadwyżki krajowego popytu nad podażą powodującej powstawanie dużych kolejek do wyciągów. W artykule przedstawiono najważniejsze problemy związane z funkcjonowaniem i rozwojem ośrodków narciarskich odwołując się do przykładów z krajów Europy Zachodniej, ze szczególnym uwzględnieniem charakterystyki konkurencji na rynku turystyki narciarskiej oraz roli koordynacji ze strony władz lokalnych i regionalnych budowy oferty zaspokajającej potrzeby tego dużego i zróżnicowanego rynku.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Bailom F., Matzler K., Hinterhuber H. H., Sauerwein E., 1996, Must-be Quality and Attractive Quality, [in:] Alpine Tourism. Sustainability Reconsidered and Redesigned. materiały pokonferencyjne, University of Innsbruck.
Google Scholar

Buhalis D., 2000, Marketing the Competitive Destination of the Future, „Tourism Management", no 21.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1016/S0261-5177(99)00095-3

Dziedzic E., 1998, Obszar recepcji turystycznej jako przedmiot zarządzania strategicznego, „Monografie i Opracowania", Szkoła Główna Handlowa, Warszawa, nr 442.
Google Scholar

Freitag R. D., 1996, International Mountain Holidays — A Pan-European Overview Based on Results of the European Travel Monitor, [in:] Alpine Tourism. Sustainability Reconsidered and Redesigned, materiały pokonferencyjne, University of Innsbruck.
Google Scholar

Informacja o stanie powiatu tatrzańskiego, 1999, Starostwo Powiatowe w Zakopanem.
Google Scholar

Kowalczyk A., 2001, Geografia turyzmu, PWN, Warszawa.
Google Scholar

Kurek W., 1999, Rozwój turystyki i jej wpływ na środowisko przyrodnicze Alp, „Turyzm", t. 9, z. 1.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.18778/0867-5856.9.1.09

Middleton V. T. C., Hawkins R., 1998, Sustainable Tourism. A Marketing Perspective, Buttenworth-Heinemann, Oxford.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1016/B978-0-7506-2385-8.50007-7

National and regional tourism planning, 1995, WTO, London.
Google Scholar

Nicholls R. F., 2000. Relacja klient-klient w marketingu usług, [w:] K. Łopacińska-Mazurek (red.), Marketing; przełom wieków. Paradygmaty, zastosowania. Materiały kongresowe, Akademia Ekonomiczna, Wrocław.
Google Scholar

Obrębalski M. (red.), 1998, Marketingowa strategia rozwoju przestrzeni, Akademia Ekonomiczna, Wrocław.
Google Scholar

Ski Atlas 98/99, 1999, ADAC, München.
Google Scholar

Rapacz A. (red.), 1997, Strategia kształtowania produktu turystycznego regionu sudeckiego, Akademia Ekonomiczna, Wrocław.
Google Scholar

Smeral E., 1996, Importance and Development of Austria's Alpine Tourism Industry, [in:] Alpine Tourism Sustainability Reconsidered and Redesigned, materiały pokonferencyjne, University of Innsbruck.
Google Scholar

Thapa B., 2001, Trends and Issues in Select Winter Recreation Activities: Alpine Skiing and Snowboarding, maszynopis powielony, Gainesville, Florida.
Google Scholar

Zaremba D., 2000, Ekoturystyka. Wyzwania i nadzieje, PWN, Warszawa.
Google Scholar

Opublikowane

2004-06-30

Jak cytować

Żemła, M. (2004). Ośrodki narciarskie w Polsce i Europie — wybrane dylematy i drogi rozwoju. Turyzm/Tourism, 14(1), 49–63. https://doi.org/10.18778/0867-5856.14.1.04

Numer

Dział

Artykuły