Wpływ czynników lokalizacji na konkurencyjność ośrodka narciarskiego
DOI:
https://doi.org/10.18778/0867-5856.16.1.05Słowa kluczowe:
ośrodek narciarski, lokalizacja, konkurencyjnośćAbstrakt
W artykule wskazano na lokalizację jako na jeden z podstawowych czynników kształtujących konkurencyjność ośrodka narciarskiego (uważanego za obszar, na terenie którego świadczone są usługi podstawowe i dodatkowe dla narciarzy). Omówiony został także wpływ i znaczenie poszczególnych czynników lokalizacji na funkcjonowanie ośrodka narciarskiego.
Pobrania
Bibliografia
Baranowska-Janota M., 1978, Metoda wyznaczania terenów dla narciarstwa zjazdowego, „Człowiek i Środowisko", t. 2, z. 2, s. 43-51.
Google Scholar
Baranowska-Janota M., 1998, Metoda określania chłonności turystycznej na przykładzie obszarów górskich województwa krośnieńskiego, „Człowiek i Środowisko“, t. 22, z. 1, s. 121-138.
Google Scholar
Bogdanowski J., Łuczyńska-Bruzda M., Novak Z., 1981, Architektura krajobrazu, PWN, Warszawa-Kraków.
Google Scholar
Flagestad A., Hope C. A., 2001, Strategie success in winter sports destinations: a sustainable value creation perspective, „Tourism Management", vol. 22, no. 5, s. 445-461.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1016/S0261-5177(01)00010-3
Godlewska H., 2001, Lokalizacja działalności gospodarczej. Wybrane zagadnienia, WSHiFM, Warszawa.
Google Scholar
Gołembski G. (red.), 2002, Metody stymulowania rozwoju turystyki w ujęciu przestrzennym, AE, Poznań.
Google Scholar
Hudson S., 2000, Snow Business. A Study of the International Ski Industry, Cassel, London.
Google Scholar
Hunter C., 1997, Sustainable tourism as an adaptive paradigm, "Annals of Tourism Research", vol. 24, no. 4, s. 850-867.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1016/S0160-7383(97)00036-4
Jędrzejczyk I. (red.), 2002, Rozwój funkcji turystycznej i rekreacyjnej polskich obszarów górskich, AWF, Katowice.
Google Scholar
Klasik A., Kuźnik F., 1999, Konkurencyjność regionów w przestrzeni europejskiej, [w:] Konsument i przedsiębiorstwo w przestrzeni europejskiej, t. 1, AE, Katowice, s. 33-46.
Google Scholar
Kozłowski S., 1973, Czynniki kształtujące krajobraz, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa, Oddział w Rzeszowie, Rzeszów.
Google Scholar
Krzymowska-Kostrowicka A., 1997, Geoekologia turystyki i wypoczynku, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.
Google Scholar
Kurek Z., 1999, Rozwój turystyki i jej wpływ na środowisko przyrodnicze Alp, „Turyzm", t. 9, z. 2, s. 161-169.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/0867-5856.9.1.09
Middleton V. T. C., 1996, Marketing w turystyce, PAPT, Warszawa.
Google Scholar
Middleton V. T. C., Hawkins R., 1998, Sustainable Tourism. A Marketing Perspective, Buttenworth-Heinemann, Oxford.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1016/B978-0-7506-2385-8.50007-7
Naumowicz K., 1993, Potencjał turystyczny i regionalizacja turystyczna Polski, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.
Google Scholar
Pearce D., 1996, Tourism development, Longman, Harlow.
Google Scholar
Smeral E., 1996, Importance and development of Austria’s Alpine Tourism industry, [w:] Materiały pokonferencyjne konferencji Alpine Tourism. Sustainability Reconsidered and Redesigned, 12-13.05.1996, University of Innsbruck, Innsbruck.
Google Scholar
Szponar A., 2003, Fizjografia urbanistyczna, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.
Google Scholar
Wejchert K., 1984, Elementy kompozycji urbanistycznej, Wyd. Arkady, Warszawa.
Google Scholar
Winiarski B., 1999, Konkurencyjność: kryterium wyboru czy kierunek strategii i cel polityki regionalnej? [w:] M. Klamut (red.), Konkurencyjność regionów, AE, Wrocław, s. 9-19.
Google Scholar
Wolski P., 2002, Przyrodnicze podstawy kształtowania krajobrazu, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
Google Scholar
Wysocki Cz., Sikorski P., 2000, Zarys fitosocjologii stosowanej, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
Google Scholar
Żemła M., 2003, Podstawy projektowania strategii kształtowania produktu turystycznego regionu, GWSH, Katowice.
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.