The Importance of Location for the Competitiveness of a Winter Sport Destination
DOI:
https://doi.org/10.18778/0867-5856.16.1.05Keywords:
winter sports destination, location, competitivenessAbstract
The authors point to location as one of the basic factors affecting the competitiveness of a winter sports destination (understood as an area where skiers are provided with both basic and complementary services). The effect and significance of individual location factors as regards the functioning of a winter spoils destination have also been discussed.
Downloads
References
Baranowska-Janota M., 1978, Metoda wyznaczania terenów dla narciarstwa zjazdowego, „Człowiek i Środowisko", t. 2, z. 2, s. 43-51.
Google Scholar
Baranowska-Janota M., 1998, Metoda określania chłonności turystycznej na przykładzie obszarów górskich województwa krośnieńskiego, „Człowiek i Środowisko“, t. 22, z. 1, s. 121-138.
Google Scholar
Bogdanowski J., Łuczyńska-Bruzda M., Novak Z., 1981, Architektura krajobrazu, PWN, Warszawa-Kraków.
Google Scholar
Flagestad A., Hope C. A., 2001, Strategie success in winter sports destinations: a sustainable value creation perspective, „Tourism Management", vol. 22, no. 5, s. 445-461.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1016/S0261-5177(01)00010-3
Godlewska H., 2001, Lokalizacja działalności gospodarczej. Wybrane zagadnienia, WSHiFM, Warszawa.
Google Scholar
Gołembski G. (red.), 2002, Metody stymulowania rozwoju turystyki w ujęciu przestrzennym, AE, Poznań.
Google Scholar
Hudson S., 2000, Snow Business. A Study of the International Ski Industry, Cassel, London.
Google Scholar
Hunter C., 1997, Sustainable tourism as an adaptive paradigm, "Annals of Tourism Research", vol. 24, no. 4, s. 850-867.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1016/S0160-7383(97)00036-4
Jędrzejczyk I. (red.), 2002, Rozwój funkcji turystycznej i rekreacyjnej polskich obszarów górskich, AWF, Katowice.
Google Scholar
Klasik A., Kuźnik F., 1999, Konkurencyjność regionów w przestrzeni europejskiej, [w:] Konsument i przedsiębiorstwo w przestrzeni europejskiej, t. 1, AE, Katowice, s. 33-46.
Google Scholar
Kozłowski S., 1973, Czynniki kształtujące krajobraz, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa, Oddział w Rzeszowie, Rzeszów.
Google Scholar
Krzymowska-Kostrowicka A., 1997, Geoekologia turystyki i wypoczynku, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.
Google Scholar
Kurek Z., 1999, Rozwój turystyki i jej wpływ na środowisko przyrodnicze Alp, „Turyzm", t. 9, z. 2, s. 161-169.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/0867-5856.9.1.09
Middleton V. T. C., 1996, Marketing w turystyce, PAPT, Warszawa.
Google Scholar
Middleton V. T. C., Hawkins R., 1998, Sustainable Tourism. A Marketing Perspective, Buttenworth-Heinemann, Oxford.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1016/B978-0-7506-2385-8.50007-7
Naumowicz K., 1993, Potencjał turystyczny i regionalizacja turystyczna Polski, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.
Google Scholar
Pearce D., 1996, Tourism development, Longman, Harlow.
Google Scholar
Smeral E., 1996, Importance and development of Austria’s Alpine Tourism industry, [w:] Materiały pokonferencyjne konferencji Alpine Tourism. Sustainability Reconsidered and Redesigned, 12-13.05.1996, University of Innsbruck, Innsbruck.
Google Scholar
Szponar A., 2003, Fizjografia urbanistyczna, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.
Google Scholar
Wejchert K., 1984, Elementy kompozycji urbanistycznej, Wyd. Arkady, Warszawa.
Google Scholar
Winiarski B., 1999, Konkurencyjność: kryterium wyboru czy kierunek strategii i cel polityki regionalnej? [w:] M. Klamut (red.), Konkurencyjność regionów, AE, Wrocław, s. 9-19.
Google Scholar
Wolski P., 2002, Przyrodnicze podstawy kształtowania krajobrazu, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
Google Scholar
Wysocki Cz., Sikorski P., 2000, Zarys fitosocjologii stosowanej, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
Google Scholar
Żemła M., 2003, Podstawy projektowania strategii kształtowania produktu turystycznego regionu, GWSH, Katowice.
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.