Obiekty militarno-wojskowe z czasów II wojny światowej na Dolnym Śląsku jako produkt turystyczny: aktualne wykorzystanie i szanse rozwoju

Autor

  • Dagmara Chylińska Uniwersytet Wrocławski, Zakład Geografii Regionalnej i Turystyki

DOI:

https://doi.org/10.18778/0867-5856.16.1.01

Słowa kluczowe:

obiekty militarne, produkt turystyczny, Dolny Śląsk

Abstrakt

Dolny Śląsk jest regionem predestynowanym do rozwoju turystyki militarnej ze względu na znaczący potencjał obiektów militarno-wojskowych z czasów II wojny światowej. Część z nich, m.in. obiekty podziemnego kompleksu „Riese”, stanowi gotowy produkt turystyczny, na który składają się zagospodarowane atrakcje turystyczne, infrastruktura turystyczna, promocja, rejestrowany ruch turystyczny oraz pozostałe komplementarne usługi. Inne obiekty militarne, zaliczane do umocnień Linii Środkowej Odry, stanowią potencjalny produkt turystyczny.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Dudziak M., 1996, „Riese". Tajemnica Gór Sowich. Wyd, IMK, Konin.
Google Scholar

Kaufmann J. E., Jurga R., 2002, Twierdza Europa, Wyd. Bellona, Warszawa.
Google Scholar

Lijewski T., Mikułowski B., Wyrzykowski J., 1992, Geografia turystyczna Polski, PWE, Warszawa.
Google Scholar

Mapa turystyczno-rowerowo-kajakowa „Dolina środkowej Odry 1 : 75 000, Wyd. „Plan".
Google Scholar

Middleton V., 1996, Marketing w turystyce, Polska Agencja Promocji Turystyki, Warszawa.
Google Scholar

www.sztolnie.pl
Google Scholar

www.osowka.pl
Google Scholar

www.wlodarz.pl
Google Scholar

www.podziemia.pl
Google Scholar

wvvw.dolnyslask.org/sztolnie/
Google Scholar

http://zielona-akcja.eko.org.pl
Google Scholar

Opublikowane

2006-06-30

Jak cytować

Chylińska, D. (2006). Obiekty militarno-wojskowe z czasów II wojny światowej na Dolnym Śląsku jako produkt turystyczny: aktualne wykorzystanie i szanse rozwoju. Turyzm/Tourism, 16(1), 5–19. https://doi.org/10.18778/0867-5856.16.1.01

Numer

Dział

Artykuły