Obiekty militarno-wojskowe z czasów II wojny światowej na Dolnym Śląsku jako produkt turystyczny: aktualne wykorzystanie i szanse rozwoju
DOI:
https://doi.org/10.18778/0867-5856.16.1.01Słowa kluczowe:
obiekty militarne, produkt turystyczny, Dolny ŚląskAbstrakt
Dolny Śląsk jest regionem predestynowanym do rozwoju turystyki militarnej ze względu na znaczący potencjał obiektów militarno-wojskowych z czasów II wojny światowej. Część z nich, m.in. obiekty podziemnego kompleksu „Riese”, stanowi gotowy produkt turystyczny, na który składają się zagospodarowane atrakcje turystyczne, infrastruktura turystyczna, promocja, rejestrowany ruch turystyczny oraz pozostałe komplementarne usługi. Inne obiekty militarne, zaliczane do umocnień Linii Środkowej Odry, stanowią potencjalny produkt turystyczny.
Pobrania
Bibliografia
Dudziak M., 1996, „Riese". Tajemnica Gór Sowich. Wyd, IMK, Konin.
Google Scholar
Kaufmann J. E., Jurga R., 2002, Twierdza Europa, Wyd. Bellona, Warszawa.
Google Scholar
Lijewski T., Mikułowski B., Wyrzykowski J., 1992, Geografia turystyczna Polski, PWE, Warszawa.
Google Scholar
Mapa turystyczno-rowerowo-kajakowa „Dolina środkowej Odry 1 : 75 000, Wyd. „Plan".
Google Scholar
Middleton V., 1996, Marketing w turystyce, Polska Agencja Promocji Turystyki, Warszawa.
Google Scholar
www.sztolnie.pl
Google Scholar
www.osowka.pl
Google Scholar
www.wlodarz.pl
Google Scholar
www.podziemia.pl
Google Scholar
wvvw.dolnyslask.org/sztolnie/
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.