Pozaantenowe formy rozrywki jako dopełnienie przekazów stacji radiowych w Polsce

Autor

  • Paulina Czarnek Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.18778/1505-9057.23.06

Słowa kluczowe:

radio, entertainment, tabloidisation, brand

Abstrakt

The situation on the contemporary media market, including radio, has led to the building of a radio network’s value becoming more than just the result of an interesting programme offer that meets listeners’ needs. Listeners also desire other elements that strengthen their attachment to a particular brand. For this reason, radio broadcasters quite often prepare for listeners different forms of entertainment that take place outside the radio studio; examples include summer concert tours, trips to well-known health resorts during winter and summer holidays, New Year’s Eve parties, special-occasion concerts, football matches, etc. This article is a review of entertainment offers that are part of a strategy of interaction with the audience outside of the radio studio and an attempt to evaluate their influence on building the market position of a radio brand.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Biogram autora

Paulina Czarnek - Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej

Paulina Czarnek – doktorantka w Katedrze Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Łódzkiego. Przygotowuje rozprawę doktorską pod kierunkiem prof. Elżbiety Pleszkun-Olejniczakowej na temat rozrywki we współczesnej radiofonii komercyjnej. Uczestniczyła w kilkudziesięciu ogólnopolskich i międzynarodowych konferencjach naukowych, czego efektem stały się publikacje artykułów w monografiach oraz czasopismach naukowych. Współredaktor (z K. Burską) monografii Rozrywka w mediach (Łódź 2012). Wybrane publikacje: The entertaining role of call-out in Polish commercial radio stations, [w:] Radio: Community, Challanges, Aesthetics, red. G. Stachyra, Lublin 2013; Współczesne formy rozrywki w polskim radiu komercyjnym, [w:] Konwergencja mediów masowych i jej skutki dla współczesnego dziennikarstwa, red. M. Gierula, P. Szostok, Katowice 2012.

Bibliografia

Dai, Września miastem szalonych fanów, http://wrzesnia.info.pl/tematyczne/kultura/item/3356-wrze%C5%9Bnia-miastem-szalonych-fan%C3%B3w-galeria [dostęp: 20.12.2013].
Google Scholar

Garcarek A., Realizacje muzycznych formatów stacji radiowych na polskim rynku medialnym, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” 2012, nr 3 (17).
Google Scholar

Huizinga J., Homo ludens. Zabawa jako źródło kultury, przeł. M. Kurecka, W. Wirpsza, Warszawa 1998.
Google Scholar

Kempa P., Kształtowanie wizerunku medialnego Radia ZET, [w:] W lustrze. Wizerunek mediów własny, red. I. Borkowski, A. Woźny, Wrocław 2002.
Google Scholar

Kowalski T., Między twórczością a biznesem. Wprowadzenie do zarządzania w mediach i rozrywce, Warszawa 2008.
Google Scholar

Kozielski M., Radio – tak, znam, „Press” 2012, nr 10.
Google Scholar

Kozielski M., W bezpośrednim kontakcie, „Press” 2013, nr 11, „Siła Radia”.
Google Scholar

Mielczarek T., Monopol, pluralizm, koncentracja. Środki komunikowania masowego w Polsce w latach 1989–2006, Warszawa 2007.
Google Scholar

Nowak P., Ludyczność w komunikacji społecznej. Antykooperacyjność a kontekst, [w:] Nowe zjawiska w języku, tekście i komunikacji III. Kontekst a komunikacja, red. I. Matusiak-Kempa, S. Przybyszewski, Olsztyn 2011.
Google Scholar

Nowak P., Piechota M., Gdzie się bawić, w co się bawić, jak się bawić – przestrzeń społeczna, [w:] Rozrywka w mediach i komunikacji społecznej, red. M. Piechota, G. Stachyra, P. Nowak, Lublin 2012.
Google Scholar

Reprezentacja Radia ZET zagra ze słuchaczami na Stadionie Narodowym, http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/reprezentacja-radia-zet-zagra-ze-sluchaczami-na-stadionie-narodowym [dostęp: 20.12.2013].
Google Scholar

Słuchacze Radia ZET vs. redakcja – 3:2, http://wiadomosci.radiozet.pl/Polska/Wiadomosci/Sluchacze-Radia-ZET-vs.-Redakcja-3-2 [dostęp: 20.12.2013].
Google Scholar

Stachyra G., Ludyczny kontekst komunikacji w radiu, [w:] Nowe zjawiska w języku, tekście i komunikacji III. Kontekst a komunikacja, red. I. Matusiak-Kempa, S. Przybyszewski, Olsztyn 2011.
Google Scholar

Stachyra G., Rozrywka we współczesnym radiu, [w:] Rozrywka w mediach i komunikacji społecznej, red. M. Piechota, G. Stachyra, P. Nowak, Lublin 2012.
Google Scholar

Strenicka M., Cyberprzestrzeń jako dostawca rozrywki oraz miejsce autokreacji – na przykładzie serwisu internetowego YouTube, [w:] „Małe tęsknoty?”. Style życia w czasie wolnym we współczesnym społeczeństwie, red. W. Muszyński, Toruń 2009.
Google Scholar

Wasik J., Jak telewizja publiczna morduje polskie festiwale muzyczne, [w:] Rozrywka w mediach, red. K. Burska, P. Czarnek, Łódź 2012.
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2014-03-30

Jak cytować

Czarnek, P. (2014). Pozaantenowe formy rozrywki jako dopełnienie przekazów stacji radiowych w Polsce. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica, 23(1), 91–105. https://doi.org/10.18778/1505-9057.23.06