Intryga audio. Hybrydyczna rzeczywistość słuchowiska Krzysztofa Czeczota Andy
DOI:
https://doi.org/10.18778/1505-9057.28.10Słowa kluczowe:
dolby pro logic sound, simulacrum, hermeneutics, neuroticismAbstrakt
The concept of the simulacrum creatively influenced reflections on postmodernism. In this text it will help us to see the phenomenon of the hybridization of meaning constituted in a dolby surround radio drama. Czeczot’s drama Andy uses the convention of noir to illustrate problems associated with media coverage. The article demonstrates the role of the listener in the formula created by the drama’s author, that of surround sound.
Pobrania
Bibliografia
Bachura J., O sytuacji odbiorcy współczesnego słuchowiska, [w:] Mistrzowie literatury czy dziennikarstwa, red. K. Wolny-Zmorzyński, W. Furman, J. Snopek, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2011, s. 197–211.
Google Scholar
Baudrillard J., Gra resztkami, [w:] Postmodernizm a filozofia, red. S. Czerniak, A. Szahaj, Instytut Filozofii i Socjologii PAN, Warszawa 1996, s. 203–228.
Google Scholar
Baudrillard J., Symulakry i symulacja, tłum. S. Królak, Wydawnictwo Sic!, Warszawa 2005.
Google Scholar
Blaustein L., Wybór pism estetycznych, WAiP, Kraków 2005.
Google Scholar
Burzyńska A.R., Gra w niewidzialne, „Tekstualia” 2013, nr 1, s. 75–84.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.5604/01.3001.0013.4640
Czeczot K., Andy, reż. K. Czeczot, Polskie Radio 2013.
Google Scholar
Czeczot K., Pamiątki, reż. K. Czeczot, Polskie Radio PiK 2013.
Google Scholar
Ćma, reż. J. Zygadło, Polska 1980.
Google Scholar
Dybel P., Fantazmaty ideologii, [w:] S. Žižek, Wzniosły obiekt ideologii, tłum. J. Bator, P. Dybel, Wydawnictwo UWr, Wrocław 2001, s. VII–XXXIII.
Google Scholar
Eco U., Konieczność i możliwość w utworach muzycznych, [w:] tenże, Sztuka, tłum. P. Salwa, M. Salwa, Wydawnictwo M, Kraków 2008, s. 175–197.
Google Scholar
Eurypides, Medea, reż. W. Modestowicz, Polskie Radio 2012.
Google Scholar
Głowacki J., Mecz, reż. J. Zaorski, Polskie Radio 2012.
Google Scholar
Hamera M., Kin M.J., Szymański W., „Kompleks Symplexu”. Przestrzeń symplexów w relacji z przestrzenią audialną, [w:] Przestrzenie wizualne i akustyczne człowieka. Antropologia audiowizualna jako przedmiot i metoda badań, red. A. Janiak i in., Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP, Wrocław 2007, s. 399–407.
Google Scholar
Hand R.J., Traynor M., Radio Drama Handbook. Audio drama in Context and Practise, Bloomsbury Academic, New York–London 2011.
Google Scholar
Horney K., Neurotyczna potrzeba miłości, [w:] Antropologia ciała, red. M. Szpakowska, tłum. H. Grzegołowska, Wydawnictwo UW, Warszawa 2008, s. 237–241.
Google Scholar
Man T., Exodus, reż. T. Man, Polskie Radio 2014.
Google Scholar
Man T., Katarantka, reż. T. Man, Polskie Radio 2014.
Google Scholar
Man T., Moja Abba, reż. T. Man, Polskie Radio 2011.
Google Scholar
Man T., Sex machine, reż. T. Man, Polskie Radio 2010.
Google Scholar
Maternik E., Muzyka w przekazie audiofilskim, [w:] Przestrzenie wizualne i akustyczne człowieka. Antropologia audiowizualna jako przedmiot i metoda badań, red. A. Janiak i in., Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP, Wrocław 2007, s. 84–95.
Google Scholar
Netz F., Bestiarium, reż. K. Kiczek, Polskie Radio 2015.
Google Scholar
O słuchaniu przy papierosie, opowieściach dziadka i enklawie dla umysłu, czyli Ingmar Villqist o pracy w Teatrze Polskiego Radia, z I. Villqistem rozm. J. Łastowiecki, http://www.polskieradio.pl/17/1137/Artykul/844942,Ingmar-Villqist-o-pracy-w-Teatrze-Polskiego-Radia [dostęp: 22.12.2014].
Google Scholar
Pałyga A., W środku słońca gromadzi się popiół, reż. P. Łysak, Polskie Radio PiK 2014.
Google Scholar
Pawlik A., Aktor w teatrze radiowym, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” 2012, nr 3, s. 81–94.
Google Scholar
Piątkowski D., Encyklopedia muzyki popularnej. Jazz, Oficyna Wydawnicza Atena, Poznań 1999.
Google Scholar
Psychoanaliza, [w:] A. Burzyńska, M.P. Markowski, Teorie literatury XX wieku. Podręcznik, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków 2006, s. 45–78.
Google Scholar
Różewicz T., Kartoteka, reż. T. Man, Polskie Radio 2009.
Google Scholar
Słownik literatury popularnej, red. T. Żabski, Towarzystwo Przyjaciół Polonistyki Wrocławskiej, Wrocław 1997.
Google Scholar
Sofokles, Król Edyp, reż. W. Modestowicz, Polskie Radio 2010.
Google Scholar
Szekspir W., Burza, reż. H. Rozen, Polskie Radio 2011.
Google Scholar
Szekspir W., Hamlet, reż. W. Modestowicz, Polskie Radio 2011.
Google Scholar
Szekspir W., Ryszard III, reż. W. Modestowicz, Polskie Radio 2013.
Google Scholar
Tarasti E., Przestrzeń muzyczna, tłum. M. Jabłoński, A. Melerowicz, „Res Facta Nova” 1994, nr 1 (10), s. 58–73.
Google Scholar
Tarasti E., Signs of Music. A Guide to Musical Semiotics, Mouton de Gruyter, Berlin–New York 2002.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1515/9783110899870
Wałaszewski Z., Teledyskowe gry kiczem. Jak Erasure ściera zażenowanie banałem w wideoklipach „Lay All Your Love on Me” i „Always”, [w:] Przestrzenie wizualne i akustyczne człowieka. Antropologia audiowizualna jako przedmiot i metoda badań, red. A. Janiak i in., Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP, Wrocław 2007, s. 96–109.
Google Scholar
Witkiewicz S.I., W małym dworku, reż. K. Kolberger, Polskie Radio 2009.
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.