Intryga audio. Hybrydyczna rzeczywistość słuchowiska Krzysztofa Czeczota Andy

Autor

  • Janusz Łastowiecki Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Humanistyczny, Instytut Filologii Polskiej, Zakład Teorii Literatury i Krytyki Literackiej image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.18778/1505-9057.28.10

Słowa kluczowe:

dolby pro logic sound, simulacrum, hermeneutics, neuroticism

Abstrakt

The concept of the simulacrum creatively influenced reflections on postmodernism. In this text it will help us to see the phenomenon of the hybridization of meaning constituted in a dolby surround radio drama. Czeczot’s drama Andy uses the convention of noir to illustrate problems associated with media coverage. The article demonstrates the role of the listener in the formula created by the drama’s author, that of surround sound.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Bachura J., O sytuacji odbiorcy współczesnego słuchowiska, [w:] Mistrzowie literatury czy dziennikarstwa, red. K. Wolny-Zmorzyński, W. Furman, J. Snopek, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2011, s. 197–211.
Google Scholar

Baudrillard J., Gra resztkami, [w:] Postmodernizm a filozofia, red. S. Czerniak, A. Szahaj, Instytut Filozofii i Socjologii PAN, Warszawa 1996, s. 203–228.
Google Scholar

Baudrillard J., Symulakry i symulacja, tłum. S. Królak, Wydawnictwo Sic!, Warszawa 2005.
Google Scholar

Blaustein L., Wybór pism estetycznych, WAiP, Kraków 2005.
Google Scholar

Burzyńska A.R., Gra w niewidzialne, „Tekstualia” 2013, nr 1, s. 75–84.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.5604/01.3001.0013.4640

Czeczot K., Andy, reż. K. Czeczot, Polskie Radio 2013.
Google Scholar

Czeczot K., Pamiątki, reż. K. Czeczot, Polskie Radio PiK 2013.
Google Scholar

Ćma, reż. J. Zygadło, Polska 1980.
Google Scholar

Dybel P., Fantazmaty ideologii, [w:] S. Žižek, Wzniosły obiekt ideologii, tłum. J. Bator, P. Dybel, Wydawnictwo UWr, Wrocław 2001, s. VII–XXXIII.
Google Scholar

Eco U., Konieczność i możliwość w utworach muzycznych, [w:] tenże, Sztuka, tłum. P. Salwa, M. Salwa, Wydawnictwo M, Kraków 2008, s. 175–197.
Google Scholar

Eurypides, Medea, reż. W. Modestowicz, Polskie Radio 2012.
Google Scholar

Głowacki J., Mecz, reż. J. Zaorski, Polskie Radio 2012.
Google Scholar

Hamera M., Kin M.J., Szymański W., „Kompleks Symplexu”. Przestrzeń symplexów w relacji z przestrzenią audialną, [w:] Przestrzenie wizualne i akustyczne człowieka. Antropologia audiowizualna jako przedmiot i metoda badań, red. A. Janiak i in., Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP, Wrocław 2007, s. 399–407.
Google Scholar

Hand R.J., Traynor M., Radio Drama Handbook. Audio drama in Context and Practise, Bloomsbury Academic, New York–London 2011.
Google Scholar

Horney K., Neurotyczna potrzeba miłości, [w:] Antropologia ciała, red. M. Szpakowska, tłum. H. Grzegołowska, Wydawnictwo UW, Warszawa 2008, s. 237–241.
Google Scholar

Man T., Exodus, reż. T. Man, Polskie Radio 2014.
Google Scholar

Man T., Katarantka, reż. T. Man, Polskie Radio 2014.
Google Scholar

Man T., Moja Abba, reż. T. Man, Polskie Radio 2011.
Google Scholar

Man T., Sex machine, reż. T. Man, Polskie Radio 2010.
Google Scholar

Maternik E., Muzyka w przekazie audiofilskim, [w:] Przestrzenie wizualne i akustyczne człowieka. Antropologia audiowizualna jako przedmiot i metoda badań, red. A. Janiak i in., Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP, Wrocław 2007, s. 84–95.
Google Scholar

Netz F., Bestiarium, reż. K. Kiczek, Polskie Radio 2015.
Google Scholar

O słuchaniu przy papierosie, opowieściach dziadka i enklawie dla umysłu, czyli Ingmar Villqist o pracy w Teatrze Polskiego Radia, z I. Villqistem rozm. J. Łastowiecki, http://www.polskieradio.pl/17/1137/Artykul/844942,Ingmar-Villqist-o-pracy-w-Teatrze-Polskiego-Radia [dostęp: 22.12.2014].
Google Scholar

Pałyga A., W środku słońca gromadzi się popiół, reż. P. Łysak, Polskie Radio PiK 2014.
Google Scholar

Pawlik A., Aktor w teatrze radiowym, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” 2012, nr 3, s. 81–94.
Google Scholar

Piątkowski D., Encyklopedia muzyki popularnej. Jazz, Oficyna Wydawnicza Atena, Poznań 1999.
Google Scholar

Psychoanaliza, [w:] A. Burzyńska, M.P. Markowski, Teorie literatury XX wieku. Podręcznik, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków 2006, s. 45–78.
Google Scholar

Różewicz T., Kartoteka, reż. T. Man, Polskie Radio 2009.
Google Scholar

Słownik literatury popularnej, red. T. Żabski, Towarzystwo Przyjaciół Polonistyki Wrocławskiej, Wrocław 1997.
Google Scholar

Sofokles, Król Edyp, reż. W. Modestowicz, Polskie Radio 2010.
Google Scholar

Szekspir W., Burza, reż. H. Rozen, Polskie Radio 2011.
Google Scholar

Szekspir W., Hamlet, reż. W. Modestowicz, Polskie Radio 2011.
Google Scholar

Szekspir W., Ryszard III, reż. W. Modestowicz, Polskie Radio 2013.
Google Scholar

Tarasti E., Przestrzeń muzyczna, tłum. M. Jabłoński, A. Melerowicz, „Res Facta Nova” 1994, nr 1 (10), s. 58–73.
Google Scholar

Tarasti E., Signs of Music. A Guide to Musical Semiotics, Mouton de Gruyter, Berlin–New York 2002.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1515/9783110899870

Wałaszewski Z., Teledyskowe gry kiczem. Jak Erasure ściera zażenowanie banałem w wideoklipach „Lay All Your Love on Me” i „Always”, [w:] Przestrzenie wizualne i akustyczne człowieka. Antropologia audiowizualna jako przedmiot i metoda badań, red. A. Janiak i in., Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP, Wrocław 2007, s. 96–109.
Google Scholar

Witkiewicz S.I., W małym dworku, reż. K. Kolberger, Polskie Radio 2009.
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2015-06-30

Jak cytować

Łastowiecki, J. (2015). Intryga audio. Hybrydyczna rzeczywistość słuchowiska Krzysztofa Czeczota Andy. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica, 28(2), 135–150. https://doi.org/10.18778/1505-9057.28.10

Numer

Dział

Articles