Konwergencja programów audiowizualnych dla dzieci – od telewizji do internetu
DOI:
https://doi.org/10.18778/1505-9057.28.04Słowa kluczowe:
Convergence Culture, convergence in the media, social media, Internet, programs for childrenAbstrakt
The article aims at answering questions about the most popular forms of children’s entertainment available in various social media. It also provides an introduction to the subject of convergence in the media, especially in entertainment for the youngest audiences transferred into virtual reality. The author seeks an answer to the question whether nowadays the television itself is not sufficient, as the Internet offers a prolongation of the possibility of experiencing entertainment by children in the virtual world. Finally, the article focuses on evaluating the impact of convergence in the media on the youngest cartoon viewers and Internet users, and also characterizes postproduction and postproducts, which are effects of participating in Convergence Culture.
Pobrania
Bibliografia
Dobek-Ostrowska B., Systemy telewizyjne na świecie, [w:] Studia z teorii komunikowania masowego, red. B. Dobek-Ostrowska, Wydawnictwo UWr, Wrocław 1999, s. 128–148.
Google Scholar
Grabias S., Język w zachowaniach społecznych, Wydawnictwo UMCS, Lublin 1994.
Google Scholar
http://www.pl.jimjam.tv/gry/gry-bolek-i-lolek.html [dostęp: 5.01.2014].
Google Scholar
http://www.samsung.com/pl/article/one-key-to-a-great-tv-intuitive-control [dostęp: 5.01.2014].
Google Scholar
http://www.universalmccann.pl/uploads/images/Gallery/dokumenty/wave7_www_01.pdf [dostęp: 5.01.2013].
Google Scholar
https://www.facebook.com/disneychannelpolska [dostęp: 14.02.2014].
Google Scholar
Jenkins H., Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, tłum. M. Bernatowicz, M. Filiciak, WAiP, Warszawa 2007.
Google Scholar
Kałuzińska E., „Co to jest ślub?”. Analiza wypowiedzi dziecięcych z punktu widzenia teorii gatunków i rejestrów oraz językowego obrazu świata, „Konteksty Kultury” 2012, nr 9, s. 206–217.
Google Scholar
Kita M., Medialna moda na dialog, [w:] Język w mediach. Antologia, red. nauk. M. Kita, I. Loewe, Wydawnictwo UŚ, Katowice 2012, s. 222–237.
Google Scholar
Kita M., Metafora tygla językowego w mediach a koncepcja konwergencji mediów, [w:] Konwergencja mediów masowych i jej skutki dla współczesnego dziennikarstwa, t. 1, red. Z. Oniszczuk, M. Wielopolska-Szymura, Wydawnictwo UŚ, Katowice 2012, s. 317–335.
Google Scholar
Loewe I., O dialogu z widzem w polskiej noetelewizji publicznej. Paratekst jako składnik strumienia telewizyjnego, [w:] Język w mediach. Antologia, red. nauk. M. Kita, I. Loewe, Wydawnictwo UŚ, Katowice 2012, s. 85–103.
Google Scholar
Loewe I., Udział Internetu w kształtowaniu kompetencji kulturowej (w tym językowej), [w:] Oblicza Internetu, red. M. Sokołowski, Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu, Elbląg 2004, s. 127–140.
Google Scholar
McLuhan M., Zrozumieć media. Przedłużenie człowieka, tłum. N. Szczucka, Wydawnictwa Naukowo- Techniczne, Warszawa 2004.
Google Scholar
Mielczarek T., Konwergencja polskich mediów. Próba analizy zjawiska, [w:] Konwergencja mediów masowych i jej skutki dla współczesnego dziennikarstwa, t. 1, red. Z. Oniszczuk, M. Wielopolska- Szymura, Wydawnictwo UŚ, Katowice 2012, s. 67–80.
Google Scholar
Niesporek-Szamburska B., Jak dziecko poznaje język – od nabywania do kształcenia kompetencji językowej, [w:] Profilaktyka logopedyczna w praktyce edukacyjnej, t. 2, red. K. Węsierska, N. Moćko, Wydawnictwo UŚ, Katowice 2013, s. 23–42.
Google Scholar
Ociepka B., Wpływ nowych technologii na komunikowanie społeczne, [w:] Studia z teorii komunikowania masowego, red. B. Dobek-Ostrowska, Wydawnictwo UWr, Wrocław 1999, s. 149–168.
Google Scholar
Osmańska-Furmanek W., Poznawanie rzeczywistości w przenikających się światach – realnym i wirtualnym, [w:] Młodzież wobec niegościnnej przyszłości, red. R. Leppert, Z. Melosik, B. Wojtasik, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław 2005, s. 39–44.
Google Scholar
Piekot T., Słowo w kulturze multimediów, [w:] Język w mediach. Antologia, red. nauk. M. Kita, I. Loewe, Wydawnictwo UŚ, Katowice 2012, s. 257–268.
Google Scholar
Skudrzyk A., Homo videns – nowe media a język młodego pokolenia, [w:] Profilaktyka logopedyczna w praktyce edukacyjnej, t. 2, red. K. Węsierska, N. Moćko, Wydawnictwo UŚ, Katowice 2013, s. 156–163.
Google Scholar
Uniwersalny słownik języka polskiego, red. S. Dubisz, PWN, Warszawa 2003.
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.