Czy możliwa jest „Nauka o książce"?

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18778/0208-6107.09.01

Abstract

Artykuł stanowi uzasadnienie twierdzącej odpowiedzi na pytanie, czy możliwa jest „Nauka o książce Katalogi oraz bibliografie pełnią funkcję przewodników wskazujących czytelnikom drogi poznania; zawierają one wiedzę szczególną i specyficzną. Przedmiotem rozważań jest analiza definicji bibliografii sformułowanych przez teoretyków zajmujących się tą problematyką: scharakteryzowane zostały koncepcje, których autorami są: W. Greg, F. Bowers, D. P. Mc Kenzie. Porównanie różnych poglądów, dotyczących przedmiotu, zakresu oraz zadań bibliografii, jest źródłem refleksji, ukazującej znaczenie pracy bibliografa w różnych aspektach. „Nauka o książce” jako główny przedmiot swych zainteresowań uznaje tę oryginalną wiedzę, która jest rezultatem pracy bibliografa.

Published

1993-01-01

How to Cite

Gaudin, C. (1993). Czy możliwa jest „Nauka o książce"?. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Philosophica. Ethica-Aesthetica-Practica, (9), 5–21. https://doi.org/10.18778/0208-6107.09.01