Czy możliwa jest „Nauka o książce"?
DOI:
https://doi.org/10.18778/0208-6107.09.01Abstract
Artykuł stanowi uzasadnienie twierdzącej odpowiedzi na pytanie, czy możliwa jest „Nauka o książce Katalogi oraz bibliografie pełnią funkcję przewodników wskazujących czytelnikom drogi poznania; zawierają one wiedzę szczególną i specyficzną. Przedmiotem rozważań jest analiza definicji bibliografii sformułowanych przez teoretyków zajmujących się tą problematyką: scharakteryzowane zostały koncepcje, których autorami są: W. Greg, F. Bowers, D. P. Mc Kenzie. Porównanie różnych poglądów, dotyczących przedmiotu, zakresu oraz zadań bibliografii, jest źródłem refleksji, ukazującej znaczenie pracy bibliografa w różnych aspektach. „Nauka o książce” jako główny przedmiot swych zainteresowań uznaje tę oryginalną wiedzę, która jest rezultatem pracy bibliografa.Downloads
Veröffentlicht
1993-01-01
Zitationsvorschlag
Gaudin, C. (1993). Czy możliwa jest „Nauka o książce"?. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Philosophica. Ethica-Aesthetica-Practica, (9), 5–21. https://doi.org/10.18778/0208-6107.09.01
Ausgabe
Rubrik
Articles
Lizenz
![Creative-Commons-Lizenz](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.