Komentarz do projektu podstawy programowej nauczania filozofii w zakresie podstawowym w szkole średniej
DOI:
https://doi.org/10.18778/0208-6107.31.07Schlagworte:
filozofia w szkole, podstawa programowa, polska szkoła średniaAbstract
Tekst jest komentarzem do projektu podstawy programowej nauczania filozofii w szkołach ponadpodstawowych, opracowanym przez interdyscyplinarny zespół nauczycieli szkolnych i akademickich. Autorzy analizują cele projektu oraz zakładane w nim treści kształcenia. Konkluzją tych analiz jest teza o niedostosowaniu programu kształcenia – przeciążonego wiedzą encyklopedyczną i opartego na niespójnych podstawach metodycznych – do celów związanych z wprowadzeniem filozofii jako nowego przedmiotu nauczania w szkole średniej.
Downloads
Veröffentlicht
2018-06-30
Zitationsvorschlag
Figiel, W., Kuczyńska, K., Ostrowski, W., Pobojewska, A., & Wachowiak, S. (2018). Komentarz do projektu podstawy programowej nauczania filozofii w zakresie podstawowym w szkole średniej. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Philosophica. Ethica-Aesthetica-Practica, (31), 103–108. https://doi.org/10.18778/0208-6107.31.07
Ausgabe
Rubrik
Articles
Lizenz
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.